"מלך החימר" בחוץ: ג'וקוביץ' הדיח את נדאל בדרך לגמר הרולאן גארוס

נובאק ג'וקוביץ' | Adam Pretty/Getty Images

הסרבי נקלע לפיגור מוקדם, אך התעלה בהמשך ושלח הביתה את שיאן הזכיות בטורניר בתום ארבע שעות ו-13 דקות של טניס יוצא דופן. ניצחון אחד וציציפאס מפרידים בינו לתואר גרנד סלאם 19 בקריירה

(גודל טקסט)

נדמה שבכל פעם שנובאק ג'וקוביץ' ורפאל נדאל נפגשים, רמת המשחק רק עולה. הערב (שישי) זה קרה במעמד מהמכובדים ביותר שאפשר לבקש, חצי גמר הרולאן גארוס, והמדורג ראשון בעולם עשה את מה שנחשב לכמעט בלתי אפשרי: להדיח את "השור ממאיורקה" מהטורניר בו זכה 13 פעמים במהלך הקריירה. הסרבי ניצח 1:3 במערכות אחרי ארבע שעות ו-13 דקות של טניס עילאי מצד שני השחקנים, בדרך למפגש עם סטפנוס ציציפאס במשחק הגמר, כשניצחון נוסף יעניק לג'וקוביץ' תואר גרנד סלאם 19 בקריירה – אחד פחות בהשוואה לנדאל ולרוג'ר פדרר.

"נולה" עלה ל-28:30 במאזן המפגשים בין שני הענקים הללו בכל הזמנים, צימק ל-19:8 במפגשים על משטח חימר וחשוב מכל: הקטין ל-7:2 במאזן הפנימי נגד "רפא" באליפות צרפת הפתוחה. זו תהיה ההופעה השישית בגמר עבור ג'וקוביץ', שבעצם התגבר הערב על המשוכה הכי קשה שאפשר להיתקל בה ברולאן גארוס. בחמש ההופעות הקודמות שלו בקרב על התואר, הסרבי ניצח רק פעם אחת והפסיד ארבע פעמים – כולן נגד נדאל.

עבור הספרדי, מדובר בפספוס הזדמנות פז לעקוף את רוג'ר פדרר ולהפוך לשיאן הזכיות בטורנירי גרנד סלאם בהיסטוריה, שכן הנפת הגביע הייתה מהווה עבורו זכייה מספר 21 במייג'ור. נדאל יצטרך לחכות ולקוות שלשווייצרי בן ה-39 נגמרה התחמושת, כאשר טורניר ווימבלדון מגיח באופק.

ניצחון אחד מפריד בין ג'וקוביץ' לגרנד סלאם מס' 19 | Clive Brunskill/Getty Images
מי היה מאמין שזה אפשרי? נדאל נפרד | Adam Pretty/Getty Images
הרבה אהבה אין בין השניים, אך כבוד הדדי כן | Julian Finney/Getty Images

מהלך המשחק

מערכה ראשונה
שני השחקנים הצהירו על כוונותיהם כבר במשחקון הראשון, שנמשך כ-9 דקות ובו ג'וקוביץ' החזיר בשתי אפשרויות שבירה. אלא שנדאל עמד בלחץ וניצל את התנופה למומנטום אדיר, כאשר שבר את הסרבי בשני משחקונים ההגשה הראשונים שלו ועלה ליתרון 0:5. דווקא כשהספרדי הגיש למערכה, "נולה" נכנס למשחק, שבר פעמיים בחזרה ולקח את שלושת המשחקונים הבאים כדי לצמק ל-5:3, לפני שיריבו החליט שזה מספיק ואחרי שפספס שש נקודות מערכה לפני כן, את השביעית הוא ממש ועלה ל-0:1 בחצי הגמר.

נדאל הראה עליונות במערכה הראשונה | MARTIN BUREAU/AFP via Getty Images
ג'וקוביץ' נכנס למשחק באיחור ונקלע לפיגור | MARTIN BUREAU/AFP via Getty Images
אך בהמשך שדרג משמעותית את יכולתו | MARTIN BUREAU/AFP via Getty Images

מערכה שנייה
למרות שהאלוף המכהן ניצח את המערכה הראשונה, ג'וקוביץ' המשיך במומנטום ושבר מהר כדי לעלות ל-0:2. הספרדי לא נבהל וחזר מיד ל-2:2, אבל המדורג 1 בעולם השיג שבירה נוספת ואז, כשהוא מוביל 2:4, המערכה הגיעה למשחקון הקריטי ביותר שלה, שנמשך כ-10 דקות: הסרבי הציל שלוש נקודות שבירה ועלה ל-2:5, כאשר במשחקון התשיעי הוא מנע מנדאל לשבור אותו בשני מקרים נוספים וניצל את נקודת המערכה היחידה שלו כדי להשוות את התוצאה במשחק.

"נולה" תפס פיקוד במערכה השנייה | Julian Finney/Getty Images
נדאל. הדחה מפתיעה בחצי הגמר | Adam Pretty/Getty Images

מערכה שלישית
נכון שממפגש בין ג'וקוביץ' לנדאל אפשר לפתח ציפיות גבוהות, אבל את מה שקרה במערכה השלישית, כנראה שאף אחד לא חזה. שעה ו-37 דקות התכתשו שני הכוכבים אחד שאחד מהם שבר את השוויון בהתמודדות, שהתעלתה לרמה פשוט אדירה של טניס. ג'וקוביץ' ונדאל שמרו על ההגשות בארבעת המשחקונים הראשונים, אך אז הגיעו שלוש שבירות רצופות שהציבו את הסרבי ביתרון 3:4. בהמשך ג'וקוביץ' הגיש למערכה ביתרון 4:5, אלא שהספרדי ניצל נקודת שבירה יחידה באותו המשחקון כדי להשוות ל-5:5. בשובר השוויון, שגיאה קריטית של המדורג שני בעולם אפשרה ליריבו לנצח 4:7 ולהשלים מהפך – 1:2 במערכות.

הסרבי השלים מהפך במערכה שלישית מרתקת | Adam Pretty/Getty Images
נדאל עשה שגיאה קריטית בשובר השוויון | Julian Finney/Getty Images

מערכה רביעית
נדאל עלה נחוש לחזור למשחק ושבר את ההגשות של הסרבי כבר במשחקון הראשון בדרך ליתרון 0:2, אך שם למעשה נגמר לו הדלק. ג'וקוביץ' לא שמט יותר אף משחקון עד לסיום המשחק, עם שתי שבירות רצופות אותן השיג כבר בהזדמנות הראשונה במשחקון הרביעי והשישי, כאשר במשחקון המכריע הוא מציל שתי נקודות שבירה של נדאל כדי להשלים 2:6 וניצחון מהגדולים ביותר בקריירה שלו, שהעלה אותו לגמר.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי