ג'וקוביץ' לאחר הזכייה: "אנצור לעד את היומיים האחרונים"

נובאק ג'וקוביץ' | MARTIN BUREAU/AFP via Getty Images

הסרבי מתקשה לעכל את תואר הגראנד סלאם ה-19 שלו, שמקרב אותו מרחק זכייה בודדת מהשוואת השיא של פדרר ונדאל: "המשחקים נגד רפא וציציפאס היו בלתי נשכחים". היווני: "הלוואי שאשיג חצי ממה שנובאק השיג"

(גודל טקסט)

מה עוד לא נאמר על נובאק ג'וקוביץ'? פיגור שתי מערכות, יריב צעיר ואנרגטי שנמצא בשיאו ומלא בביטחון ועייפות מצטברת מניצחון חצי הגמר האדיר נגד רפאל נדאל – כל המשתנים הללו עמדו כנגד הסרבי ולא הותירו לו יותר מדי סיכוי להשלים קאמבק ולנצח את סטפאנוס ציציפאס. למרות זאת, המדורג ראשון בעולם גרם לכל העולם לתפוס את הראש פעם נוספת, כשחזר הערב (ראשון) מהקבר והשלים 2:3 בגמר הרולאן גארוס בדרך לתואר.

וזה לא סתם תואר. ייתכן כי משמעות הניצחון של ג'וקוביץ' הערב היא בעלת משמעות היסטורית, לא פחות: הוא נהיה לראשון אי פעם שזוכה פעמיים בכל אחד מארבעת טורנירי הגראנד סלאם. חמש פעמים בווימבלדון, שלוש בארה"ב, תשע באוסטרליה וכאמור פעמיים בצרפת. כל אלה מביאים את הסרבי ל-19 תארי גראנד סלאם, אחד בלבד פחות מרוג'ר פדרר ורפאל נדאל, וכבר בווימבלדון הקרוב שייפתח בעוד שלושה שבועות תהיה לו הזדמנות נהדרת להשתוות אליהם בפסגה. יש מישהו שמוכן להמר נגדו?

בסיום, ג'וקוביץ' דיבר והיה נרגש במיוחד: "אני מתרגש מאוד. אלה היו 48 שעות בלתי נתפסות עבורי. המשחקים נגד רפא וסטפאנוס היו מדהימים, האווירה הייתה מטורפת ושני הקרבות הללו היו בלתי נשכחים עבורי, עבור משפחתי וגם עבור הקריירה שלי. אני אנצור את זה לעד, תודה מיוחדת גם לכל מי שעודד אותי מסרביה, זה גם בשבילכם"."ציציפאס? אני יכול להבין מה עובר עליו כרגע. זה סוג המשחקים שאתה לומד מהם הכי הרבה. הוא הולך לצאת מפה הרבה יותר חזק, אין לי ספק שהוא יזכה בעוד המון תארי גראנד סלאם בעתיד".

נובאק ג'וקוביץ', סטפאנוס ציציפאס | Julian Finney/Getty Images

ומה היה לציציפאס עצמו להגיד? עם הגעתו לגמר, הוא עשה היסטוריה כשהפך ליווני הראשון שמעפיל למעמד היוקרתי באחד מארבעת טורנירי הגראנד סלאם. הוא צפוי לעלות למקום הרביעי בעולם בדירוג ה-ATP שיפורסם מחר, דירוג שיא עבורו. "הלוואי שאשיג חצי ממה שנובאק השיג במהלך הקריירה שלו", אמר ציציפאס, "בסך הכל אני שמח על התוצאות שהיו לי פה. זה מסע קשה, הוא כולל המון עבודה יומיומית, אני מקווה לחזור לכאן בשנה הבאה ולספק הצגה נוספת".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי