ג'וקוביץ' לאחר התואר ה-20: "פדרר ונדאל הפכו אותי למה שאני היום"

נובאק ג'וקוביץ' | Julian Finney/Getty Images

עם הזכייה השישית בווימבלדון, הסרבי השתווה לשני יריביו הגדולים בפסגת זוכי הגרנד סלאם בכל הזמנים. "רוג'ר ורפא הם אגדות של הספורט. אף אחד מאיתנו לא מתכוון לעצור כעת", אמר. וגם: השיאים, המספרים והציטוטים

(גודל טקסט)

נובאק ג'וקוביץ' ממשיך לקבע את מעמדו כאחד מגדולי הטניסאים אי פעם, אם לא הגדול שבהם. הסרבי רשם היום (ראשון) ציון דרך נוסף בקריירה המפוארת שלו, הפעם עם ניצחון 1:3 על מתאו ברטיני האיטלקי בגמר ווימבלדון, ניצחון שהקנה לו זכייה שישית בטורניר והעלה את מאזן תארי הגרנד סלאם שלו ל-20, בדיוק אותה הכמות שיש לשני יריביו הגדולים רוג'ר פדרר ורפאל נדאל.

"השוויון הזה אומר שאף אחד מאיתנו לא מתכוון לעצור", אמר ג'וקוביץ' והוסיף: "אני מוכרח לתת כבוד ענק לרוג'ר ורפא, הם אגדות של הספורט שלנו. הם שני השחקנים הכי משמעותיים שהתמודדתי מולם בקריירה, הם הסיבה שאני עומד פה היום והם אלה שהפכו אותי למה שאני. כשפרצתי לפסגה הפסדתי להם כמעט בכל משחק גדול, אבל ב-2010 ביצעתי שינוי ומאז אני במסע מדהים שאני מקווה שלא ייגמר בקרוב".

לגבי המשחק היום, אמר הסרבי: "זה היה יותר מקרב. קודם כל אני רוצה לברך את מתאו, אני יודע שזה לא קל להפסיד בגמר. אני בטוח שזאת ההתחלה של קריירה נפלאה עבורו, הוא שחקן אדיר עם חבטות עוצמתיות שהרגשתי אותן היום על בשרי. אני אומר את זה כל הזמן, לזכות בווימבלדון זה חלום שלי מאז שאני ילד בן שבע בסרביה. הייתי מאלתר גביעים ומתרגל הנפות של התואר הזה. לעמוד פה, במקום הזה, עם שישה תארים, זה לא ייאמן".

נובאק ג'וקוביץ' | GLYN KIRK/AFP via Getty Images
מתאו ברטיני | ADRIAN DENNIS/AFP via Getty Images

והיה גם צד מאוכזב להתמודדות הערב. מתאו ברטיני הגיע לטורניר ללא ציפיות גדולות, אך שבועיים נהדרים של האיטלקי הביאו אותו מרחק נגיעה מתואר היסטורי. למרות זאת, גם הוא יודע שהוא נתקל היום במשוכה גבוהה מדי, אולי אפילו בלתי אפשרית. "נובאק היה יותר טוב ממני, הוא אלוף ענק", סיכם בפשטות ברטיני שהוסיף: "אני שמח על ההגעה שלי לגמר, מקווה שזה לא יהיה האחרון שאגיע אליו. אני רוצה להאמין שזה לא הסוף, אלא רק ההתחלה של קריירה נפלאה שמחכה לי בהמשך. לא יכולתי לבקש יותר ממה שהיה לי היום. טוב, אולי קצת יותר", התלוצץ האיטלקי.

קצת מספרים. הנתון המרכזי ביותר מהערב נוגע כמובן למספר תארי הגרנד סלאם של ג'וקוביץ', שגרף את ה-20 שלו בקריירה לפי החלוקה הבאה: שישה גביעים בווימבלדון, שניים ברולאן גארוס, תשעה באליפות אוסטרליה הפתוחה ועוד שלושה באליפות ארה"ב. בנוסף, זה היה גמר הגרנד סלאם ה-30 אי פעם של המדורג ראשון בעולם, ששיפר את מאזנו ל-10:20 וניתן לומר כי "עקף" את פדרר, שהגיע למספר זכיות דומה בהופעה אחת יותר במעמד היוקרתי (השוויצרי הגיע 31 פעמים לגמר מייג'ור).

לאחר שזכה באליפות אוסטרליה מוקדם יותר השנה והצליח לנצח את נדאל ברולאן גארוס בדרך לזכייה על החימר בפריז, התואר הערב העלה את מאזנו של ג'וקוביץ' השנה ל-0:21 בטורנירי גרנד סלאם. מעבר לכך, הוא העניק לו הזדמנות להשלים הישג היסטורי שטרם נראה כמותו בעידן הפתוח: זכייה בכל ארבעת התחרויות הגדולות בשנה קלנדרית אחת. האם באליפות ארה"ב הפתוחה שתצא לדרך בחודש אוגוסט נקבל את אחד ההישגים המדהימים בתולדות הענף?

נובאק ג'וקוביץ' | Julian Finney/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי