הסינים שוב העלו "תיעוד" של פנג שוואי, ראשי הטניס שוב לא מאמינים

play
עיתונאי סיני מצייץ על הימצאותה של פנג שוואי | צילום מסך, מתוך טוויטר
דניל מדבדב טייל לגמר בטורינו עם ניצחון 0:2 על קספר רוד 01:43

עיתונאי סיני העלה תמונה של הטניסאית "מבלה" במסעדה, יו"ר ה-WTA הגיב ש"טוב לראות אותה, אבל לא ברור אם היא חופשייה", ומתעקש על החרם על סין

(גודל טקסט)

איפה פנג שוואי? עולם הטניס כולו התגייס למען הטניסאית הסינית, שאחרי שהתלוננה נגד הבכיר בממשל הסיני בטענה שהטריד אותה מינית, נעלמה ולא יצרה קשר עם קרוביה. ביממה האחרונה נציגים של התקשורת הלאומית בסין העלו תמונות ברשתות החברתיות בטענה שפנג בת ה-35 נמצאת בביתה. אחד העיתונאים העלה תמונה שלה משוחחת בטלפון, ואילו עיתונאי אחר העלה תמונות וסרטונים שלה מבלה במסעדה, לכאורה. בנוסף הועלו תמונות שלה מטורניר טניס.

יש לציין שעל מנת להמחיש את זה שהסרטון הוא מהיום – הגבר והאישה הנוכחים בסרטונים דיברו באופן ברור (ודי תמוה) על התאריך. "מחר ה-20 בנובמבר, נכון?", שאלה האישה, והגבר תיקן אותה ואמר "לא, מחר ה-21". כאמור, באופן לא מפתיע, זה לא הצליח לשכנע את ראשי הטניס ולהרגיע את החששות. ראשי ה-WTA לא מאמינים לתמונות ולדיווחים, וסטיב סיימון, יו"ר הארגון שאחראי על הסבב המקצועני לנשים, ממשיך את המלחמה העיקשת שלו בסין, והגיב לתמונות, לסרטונים ולתיעוד: "אני שמח לראות את הסרטונים ששוחררו על ידי התקשורת שנשלטת על ידי המששל בסין, שבהם נראית פנג שוואי במסעדה בבייג'ינג.

"בזמן שזה טוב לראות אותה, עדיין לא ברור אם היא חופשייה ויכולה לקבל החלטות עבור עצמה, ללא פיקוח או התערבות חיצונית. הסרטון הזה לא מספק. כפי שהבהרתי מהתחלה, אני חושש לביטחונה ולבריאותה של פנג שוואי, אחרי שהטענות שלה להטרדה מינית הושתקו וצונזרו וטאטאו מתחת לשטיח. הייתי ברור בנוגע למה צריך לקרות, ומערכת היחסים שלנו עם סין נמצאת בצומת".

פנג שוואי בת ה-35 חשפה לפני שבועיים שסגן נשיא סין לשעבר הטריד אותה מינית, ומאז נעלמה ולא נוצר עמה קשר ישיר. הציוץ שלה נמחק, עורר סערה, גרר תגובות מכל ראשי הטניס העולמי – טניסאים וטניסאיות – וכעת יו"ר ה-WTA מצהיר שעד שהפרשה לא תסתיים, לא ישוחקו טורנירים בסין. "אין שום סכום כסף שישנה את דעתנו", אמר על ההחלטה שלו, שלא תושפע ממניעים כלכליים, "אסור לנו להתפשר, זה עניין של מה נכון לעשות". גם נובאק דג'וקוביץ' הגיב: "אני תומך בהחלטה הזאת ב-100 אחוז".

יש לציין שבסין הצנזורה עדיין עובדת בכל הנוגע לנושא, וברשתות החברתיות המקומיות השם שלה נמחק ונחסם ממנועי החיפוש ולא ניתן לקבל עליה מידע.