סרינה וויליאמס נדהמה מוויל סמית', שהשווה עצמו לאביה: "גם ריצ'רד הגן על המשפחה"

ונוס וסרינה נכחו בטקס האוסקר, שבו וויל סמית' התפרץ, הכה את כריס רוק, ולאחר מכן זכה בפרס על תפקידו כריצ'רד וויליאמס: "אני נראה כמו אבא משוגע, בדיוק כמו שאמרו עליו". וגם: האחיות וויליאמס נראו המומות, המצלמות "חשפו" קצת יותר מדי

(גודל טקסט)

סצינה בלתי נשכחת התחוללה הלילה (בין ראשון לשני) בטקס האוסקר ה-94 שהתקיים בלוס אנג'לס, כאשר השחקן וויל סמית' קם מכיסאו, עלה לבמה וסטר בפרצופו של המגיש כריס רוק, אחרי שהתבדח על הקרחת של זוגתו ג'אדה פינקט-סמית, שסובלת מנשירת שיער בעקבות מצבה הרפואי. "היא נראית כמו 'ג'י איי ג'יין 2", התבדח הקומיקאי.

לאחר שסטר לו, חזר סמית' למושבו וצעק לעבר רוק: "תוציא את השם של אשתי מהפה המ*דיין שלך". רוק ההמום, בתגובה, אמר – "וואו, זה הערב הגדול בתולדות הטלוויזיה". השידור צונזר באמריקה, אך לא בעולם. וכך, תיעוד האירוע בכל זאת מצא את דרכו לטוויטר. גולשים רבים היו בטוחים שמדובר בתרגיל מתוסרט ומבוים, אך במהרה התברר שהכל אמיתי.

ונוס וויליאמס לצד אחותה סרינה וויליאמס בטקס האוסקר
| רויטרס

סרינה מגיבה בתדהמה

הנאום של וויל סמית'

וכאילו שכל זה לא מספיק דרמטי, אחרי חצי שעה וויל סמית' זכה כצפוי באוסקר לשחקן הראשי הטוב ביותר, הודות לתפקידו בסרט "משפחה מנצחת" כריצ'רד וויליאמס, האבא של האחיות הטניסאיות – ונוס וסרינה וויליאמס. זה האוסקר הראשון בקריירה המפוארת של השחקן.

ונוס וסרינה, שהגיעו לטקס עם שמלות מהודרות ומחשופים אופייניים (שאף גרמו ל"תקלה" לוונוס, שחשפה קצת יותר מדי כשהמצלמה התמקדה בה), נראו נדהמות אחרי התקרית הקשה, ולא במפתיע. סרינה העלתה לחשבון האינסטגרם שלה סרטון שבו היא היא פשוט חשפה פה פעור, אחרי התגובה.

ונוס וויליאמס בטקס האוסקר
| אימג'בנק GettyImages, Al Seib/A.M.P.A.S.
ונוס וויליאמס עם "תקלה" בשמלה בטקס האוסקר
חשפה קצת יותר מדי. ונוס | צילום מסך, מתוך שידור הטלוויזיה

את נאום הזכייה שלו ניצל סמית' כדי להסביר את המעשה שלו, ועשה זאת בדמעות. "ריצ'רד היה מגן בחירוף נפש של המשפחה שלו", אמר סמית', כשהוא משווה את עצמו לדמות שאותו גילם, "לפעמים האמנות מחקה את החיים. אני נראה כמו אבא משוגע, בדיוק כמו שאמרו על ריצ'רד וויליאמס. אבל אהבה גורמת לך לעשות דברים משוגעים".

לדברי סמית', "כל החיים שלי אני מגן על אנשים. אני יודע שבתעשייה הזו אתה צריך לדעת לספוג ולשאת את זה שאנשים ידברו אליך בחוסר כבוד. אתה צריך לחייך כאילו שהכל בסדר. דנזל וושינגטון אמר לי להיזהר מהערב הזה, שזה הרגע שבו השטן בא לחפש אותך. אני רוצה להיות שגריר של אהבה ושל אכפתיות. אני רוצה להתנצל בפני האקדמיה ובפני כל המועמדים הערב".

ונוס וסרינה אף עלו על הבמה, והציגו את ההופעה של ביונסה, ששרה את שיר הנושא מהסרט, שחוגג את מגרשי הטניס בקומפטון, לוס אנג'לס, ומהלל את המאבק הגדול והמסע של השתיים לצמרת הטניס העולמי. עיתונאי "ניו יורק טיימס" בן רותנברג צייץ אחרי התקרית, שלקחה את כל הפוקוס מהטקס: "זה מרגיש נורא עבור משפחת וויליאמס, שהשקיעו כל כך הרבה מאמץ בהפקת הסרט הזה כדי להפוך אותו לטוב, לא מגיע להם שהערב הזה התפתח כפי שהתפתח".