רפאל נדאל ביקר את הרחקת הטניסאים הרוסים מווימבלדון, והותקף

הספרדי הצטרף לדג'וקוביץ' ומארי, ואמר ש"לא הוגן" למנוע מרוסים לשחק בגרנד סלאם היוקרתי. שחקן העבר האוקראיני סרגיי סטחובסקי: "האם זה הוגן שאוקראינים נרצחים?"

(גודל טקסט)

ההחלטה של מארגני טורניר ווימבלדון להרחיק את הטניסאים הרוסים והבלארוסים מהגרנד סלאם הלונדוני השנה בעקבות המלחמה באוקראינה גררה ביקורת רבה בענף. טניסאים רבים, ביניהם נובאק דג'וקוביץ' ואנדי מארי, התקשו להזדהות עם ההחלטה של ראשי אול אינגלנד קלאב. אתמול הצטרף גם רפאל נדאל למחאה, וספג ביקורת רבה.

"אני חושב שזה לא הוגן כלפי חבריי הרוסים", אמר נדאל, "מכיוון שזו לא אשמתם על מה שקורה כרגע עם המלחמה. במובן הזה, כשאני משוחח איתם, אני מרחם עליהם. הלוואי וזה לא היה כך". טניסאי העבר האוקראיני סרגיי סטחובסקי, שבשיאו דורג 31 בעולם והדיח את רוג'ר פדרר מווימבלדון, ענה לטענות של נדאל, וכתב לו בטוויטר: "נדאל, אנחנו שיחקנו ביחד, שיחקנו אחד נגד השני בסבב. בבקשה תגיד לי, איך זה הוגן ששחקנים אוקראינים לא יכולים לחזור הביתה? איך זה הוגן שילדים אוקראינים בכלל לא יכולים לשחק טניס? איך זה הוגן שאוקראינים נרצחים?".

דניל מדבדב, טניסאי רוסי
משלם את המחיר. מדבדב | אימג'בנק GettyImages, Daniel Pockett

ההחלטה להרחיק את הטניסאים מווימבלדון היא חלק ממגמה בעולם, להעניש את הרוסים ולהטיל עליהם סנקציות, דבר שהגיע גם לעולם הספורט. קבוצות, ספורטאים ונבחרות מרוסיה נענשו והורחקו, גם אם מדובר בספורטאים שאינם מתגוררים במדינה.

כזכור, דג'וקוביץ', שהורחק מאליפות אוסטרליה, אמר ש"בתור מישהו שעבר משהו דומה בתחילת השנה, מתסכל מאוד שלא מרשים לך לשחק… זה לא הוגן, לא צודק, אבל זה מה שיש". אנדי מארי אמר ש"אני לא תומך בחרם על שחקנים… אני לא חושב שיש תשובה נכונה. דיברתי עם שחקנים מרוסיה ועם שחקנים מאוקראינה, ואני מרגיש רע עבורם… אני מכיר את האנשים שעובדים בווימבלדון, ומבין שהם נדרשו לקבל החלטה קשה. אני מבין את כולם, אבל מרחם על אלה שנאסר עליהם לשחק".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי