טוני נדאל נגד רפאל נדאל? "לא אגיע למשחק ולא אתן עצות"

play
נמצא בבעיה. טוני נדאל | GettyImages, Andy Cheung
דווקא על החימר: רפאל נדאל הפסיד ברבע גמר מדריד ליורשו - קרלוס אלקראס 03:07

הספרדי ישחק מול אוז'ה עליאסים, שבצוות האימון שלו נמצא הדוד. רפא: "הוא לא מסוגל לרצות שאפסיד". הקנדי: "סגרנו את זה מראש"

(גודל טקסט)

מחר (ראשון) ייערך ברולאן גארוס משחק מסקרן ואטרקטיבי מאוד בשמינית הגמר. רפאל נדאל, שזכה בטורניר 13 פעמים בעבר וחולם על תואר גרנד סלאם 22 בקריירה, ישחק מול פליקס אוז'ה עליאסים המצוין, שמדורג תשיעי בעולם. מבחינת הקהל מדובר בחוויה גדולה ובשני שחקנים נהדרים שייפגשו ויילחמו על כרטיס לרבע הגמר, אבל יש גם אנשים שמבחינתם מדובר בסיוט.

האיש שכנראה ירגיש הכי פחות בנוח במהלך המשחק הוא טוני נדאל. דודו של הטניסאי הספרדי האגדי היה המאמן שלו והמנטור שלו לאורך רוב הקריירה, אבל הם נפרדו באיזשהו שלב וקרלוס מויה הפך למאמן. עכשיו טוני הוא חלק מצוות האימון של לא אחר מאשר אוז'ה עליאסים, מה שיוצר מבחינתו מצב לא נעים בכלל.

טוני נדאל מאמן טניס ספרדי
נמצא בבעיה. טוני נדאל | GettyImages, Andy Cheung

עם זאת, כבר לפני שנה אמר טוני בריאיון ל"מארקה" כי לא יאמן נגד אחיינו: "אם נצטרך לשחק נגד רפא, אני לא אשב בתא של אף אחד מהשחקנים מתוך כבוד לשניהם. אני עדיין מנהל האקדמיה של רפא, עובד בשבילו וגם הדוד שלו. יש לי חיבה מיוחדת לאחיין שלי וזה נורמלי. אם הוא צריך להפסיד למישהו אז שזה יהיה לפליקס. אני לא מפסיק להיות הדוד של רפא".

מיד אחרי ההגרלה, שזימנה מפגש אפשרי בין השניים בשמינית הגמר, הודיע טוני כי לא יאמן: "כבר אמרתי לפליקס שלא אגיד לו אם האחיין שלי הולך לעשות כך או אחרת. אני לא הולך לגלות לאף אחד מהם מה השני יעשה כדי לנצח. מבחינה אתית אני גם לא יכול להגיד לרפאל מה לעשות כדי לנצח".

רפאל נדאל טניסאי ספרדי
"עכשיו טוני עוזר לשחקן אחר, אין לי בעיה עם זה". נדאל | רויטרס

אוז'ה עליאסים בן ה-21 הגיב לסוגייה הרגישה ואמר: "אני לא יודע אם אני צריך שטוני ייתן לי תובנות לגבי איך שרפא משחק, אם לדבר בכנות. אני חושב שכולנו יודעים מה הוא עושה טוב. אני לא חושב שטוני יכול לגלות לי משהו חדש על הצורה בה רפא משחק. קיימנו שיחה והכול היה ברור מהרגע שבו התחלנו לעבוד ביחד. היה לנו ברור שיש סיכוי שאשחק נגד רפא כשאני עובד עם טוני. אני חושב שטוני יצפה במקום ניטרלי וייהנה מהמשחק".

רפאל נדאל אמר: "הוא הדוד שלי אז אני לא חושב שהוא מסוגל לרצות שאני אפסיד, אין לי ספק בזה בכלל, אבל הוא מקצוען והוא עם שחקן אחר. אני לא יודע מה יקרה, אם הוא יהיה בתא או לא, לא אכפת לי. אין לי שום בעיה עם זה. זה לא סיפור בשבילי. אני יודע איך אנחנו מרגישים אחד כלפי השני. אני יודע שהוא רוצה את הטוב ביותר עבורי. עכשיו הוא עוזר לשחקן אחר, אבל בכנות אין לי שום בעיה עם זה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי