"אם רוכב אופניים היה מקבל טיפול כמו נדאל, היו קוראים לו מסומם"

רפאל נדאל החל בטיפולים ונראה מדדה על קביים, הספרדי ספג ביקורת על הטיפול האגרסיבי ברגלו: "מי שחולה, לא מתחרה. אלה הגיבורים של היום?"

(גודל טקסט)

על אף שהצליח ביום ראשון לזכות בפעם ה-14 בטורניר רולאן גארוס, רפאל נדאל הודה שלאחרונה הוא סובל מפציעה בכף הרגל שגורמת לו לכאבים גדולים. אתמול (שלישי) הוא נראה במאיורקה הולך על קביים, בתמונה שעוררה חששות גדולים בקרב הספרדים וכמובן מטילה בספק את ההשתתפות של הספרדי בווימבלדון וממחישה את עומק הבעיה ברגלו.

פרנסיס רויג, מהצוות של נדאל, מספר: "הוא בקושי היה מתאמן, היה עורך אימונים של 20 דקות ומפסיק". עם זאת הוא מקווה שהטיפול החדש שרפא יעבור יעזור לו: "נצטרך לחכות. אני מעריך שהוא יקבל את הטיפול ב-3-2 שלבים, וייתכן שהוא יוכל להפסיק לסבול מכאבים למשך תקופה". התקווה היא שרפא יהיה "נקי מכאבים", יערוך משחקי הכנה, ואם יצלח אותם בהצלחה יודיע על השתתפות בווימבלדון. לדברי רויג, "אחרי שנדאל זכה ברולאן גארוס בפעם השלישית שאלתי אותו, 'עד איזה גיל אתה מתכנן להמשיך לשחק?'. הוא אמר לי 'עד גיל 27 או 28 מקסימום', בגלל הפציעות האלה".

הטניסאי הספרדי רפאל נדאל על קביים
מתחיל בטיפול, שכרגע אוסר עליו לשים משקל על כף הרגל. רפא על קביים | צילום מסך, טוויטר
הטניסאי הספרדי רפאל נדאל
"האם זה המודל שאנחנו רוצים להלל וללמד את ילדינו?" | רויטרס

אבל זה נמשך ונמשך, ונדאל אישר שקיבל זריקות על מנת "להרדים" את כף הרגל לאורך הטורניר, וגם הטיפול הקרוב ינסה "לצרוב" את העצב, כדי להימנע מניתוח. אך למרות שנדאל זכה לשבחים רבים בקרב חובבי הספורט על המאמץ הפיזי שהשקיע ועל העובדה שלא נכנע לכאב, היו כאלה שהסתכלו על הדברים מזווית אחרת.

העיתונאית הצרפתייה קלמנס לאקור כתבה ש"הגיבורים האלה שמעדיפים לשחק על חשבון בריאות הגוף שלהם ומשלמים מחיר של בעיות פיזיות עד כדי כך שהם נאלצים להרדים את הרגליים שלהם – האם זה המודל שאנחנו רוצים להלל וללמד את ילדינו?".

גם טיבו פינו, רוכב האופניים הצרפתי, הגיב לציוץ שבו השדרית ברברה שט שאלה את נשאל "כמה זריקות קיבלת בטורניר", והוא ענה "את לא רוצה לדעת". "הגיבורים של היום", צייץ פינו בציניות. לאחר מכן הרחיב: "שיטות הטיפול האלה אסורות בספורט שלי… אני איבדתי כמעט שנתיים בשיא הקריירה שלי כדי לטפל בגב שלי, ואני גאה בזה".

גיום מרטן, רוכב אופניים אחר מצרפת, אמר: "מה שרפאל נדאל עשה ברולאן גארוס היה אסור באופניים, וזה נורמלי מבחינתי. אם אנחנו חולים או פצועים, אנחנו לא רצים, לא מתחרים, וזה נראה לי כמו היגיון פשוט. בטוח הארוך, אני לא בטוח שזה יעשה טוב לכף הרגל של נדאל. לסמים ולתרופות יש לא רק השפעה מרפאת, הם גם יכולים לשפר ביצועים. אם רוכב אופניים היה עושה דבר זהה, גם אם מדובר בחומר אסור, כולם היו מתנפלים עליו ואומרים שהוא מסומם".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי