נובאק דג'וקוביץ' יפגוש את קמרון נורי בחצי גמר ווימבלדון

play
26 ניצחונות ברציפות בווימבלדון. דג'וקוביץ' | רויטרס
קביטובה גברה על אוסטפנקו זכתה בטורניר איסטבורן 01:39

האלוף המכהן חזר מפיגור 2:0 במערכות מול יאניק זינר המפתיע. נורי גבר על גופן והפך לבריטי הראשון בחצי גמר הגרנד סלאם היוקרתי מאז מארי ב-2016

(גודל טקסט)

רבע גמר ווימבלדון יצא לדרך היום (שלישי) גם אצל הגברים וגם אצל הנשים. נובאק דג'וקוביץ' נקלע לפיגור של שתי מערכות, אבל ביצע קאמבק מרהיב מול יאניק זינר ועלה לחצי הגמר, שם הוא יפגוש את קמרון נורי הבריטי שגבר על דויד גופן. אצל הנשים, אונס ג'אבור גברה על מארי בוזקובה ותפגוש בחצי הגמר את טטיאנה מריה.

נובאק דג'וקוביץ' ווימבלדון
26 ניצחונות ברציפות בווימבלדון. דג'וקוביץ' | רויטרס

גברים

נובאק דג'וקוביץ' (1, סרביה) – יאניק זינר (10, איטליה) 7:5, 6:2, 3:6, 2:6, 4:6

הסרבי סופר כבר 26 ניצחונות ברציפות בווימבלדון ועשה עוד צעד בדרך, אולי, לזכייה רביעית ברציפות בגרנד סלאם היוקרתי מכולם אחרי קאמבק ענק מול האיטלקי, שבסיבוב הקודם הדיח את אלקארס והיה קרוב לעשות את זה מול הסרבי עם יתרון 0:2 במערכות. אלא שדג'וקוביץ' גייס את כל הניסיון והאיכויות שלו כדי לעשות קאמבק מהסרטים ולנצח במשחק בו הוא יצא מהקרב.

דג'וקוביץ' שבר ועלה ל-0:3 בסט הראשון, אבל זינר הגיב עם שתי שבירות וניצח 5:7. במערכה השנייה זינר דרס את דג'וקוביץ' ההמום עם שתי שבירות בדרך ל-2:6 במערכה השנייה ויתרון 0:2 מדהים. אלא שדג'וקוביץ' גייס את כל הניסיון שלו ושבר פעם אחת כדי לצמק ל-2:1 ובסט הרביעי שבר פעמיים מיד בפתיחה לעלות ליתרון מוחץ של 0:4. במצב של 2:5 לנולה, זינר ניסה להגיע לכדור אבוד ומעד על הדשא, אך התאושש ודג'וקוביץ' השלים 2:6 בסט ו-2:2 במשחק שלוש שעות מפתיחתו. במערכה המכרעת קיבלנו את דג'וקוביץ' האמיתי, הסרבי לא עשה טעויות ושבר מוקדם ל-1:2. במצב של 2:4 לדג'וקוביץ', הסרבי הימם עם ווינר אדיר מצד לצד כדי לשבור ל-2:5 ובגיים המכריע סגר עניין עם 2:6 במשחק שארך קצת יותר משלוש שעות וחצי. דג'וקוביץ' יחכה כעת בחצי הגמר למנצח במפגש בין קמרון נורי הבריטי לדויד גופן הבלגי.

קמרון נורי ווימבלדון
השכיח את האכזבה ממארי. קמרון נורי | רויטרס

קמרון נורי (9, בריטניה) – דויד גופן (בלגיה) 6:3, 5:7, 6:2, 3:6, 5:7

אחרי האכזבות של אנדי מארי, רדוקאנו ואחרים, הבריטים סוף סוף קיבלו את מה שהם רצו וייחלו לו. קמרון נורי הפך לבריטי הראשון שעולה לחצי גמר ווימבלדון מאז אנדי מארי שעשה זאת ב-2016 והטריף את הקהל המקומי בסיום מותחן ומשחק יוצא מהכלל. גופן, שהגיע בפעם הרביעית לרבע גמר ווימבלדון אך מעולם לא צלח את השלב הזה, הכתיב את הקצב במערכה הראשונה והוביל 0:1 וגם 1:2. אלא שנורי לא ויתר, חזר ל-2:2 ובמערכה המכרעת היה חזק יותר מנטאלית ושבר את גופן ל-5:6. הוא עמד במתח במשחקון המכריע בניגוד ליריבו, שעשה טעות בלתי מחוייבת ונורי יתכונן כעת למשחק הגדול בחייו – נגד נובאק דג'וקוביץ' בחצי הגמר.

טטיאנה מריה ווימבלדון
פעם ראשונה בחצי גמר ווימבלדון. טטיאנה מריה | רויטרס

נשים

יולה נימאייר (גרמניה) – טטיאנה מריה (גרמניה) 4:6, 6:2, 7:5

נימאייר עברה דרך מרשימה מאוד כשבין היתר היא עברה את אנט קונטבייט ובסיבוב הקודם את הת'ר ווטסון. היא גם פתחה טוב את הדרבי הגרמניה מול טטיאנה מריה, שבהופעתה ה-35 בטורניר גרנד סלאם, עלתה לראשונה כמובן לחצי גמר הטורניר היוקרתי מכולם עם קאמבק מרשים במשחק שארך שעתיים ו-20 דקות. שבירה מוקדמת כבר במשחקון הראשון הספיקה לנימאייר כדי להוביל ובסופו של דבר לנצח את המערכה הראשונה. גם בסט השני נימאייר שברה מיד בפתיחה, אלא שהפעם מריה הגיבה עם שלוש שבירות משלה והביסה את יריבתה. נימאייר שברה ראשונה ל-2:3 בסט המכריע, אבל מריה ענתה עם שבירה ל-4:4 ואז בגיים האחרון שברה בדיוק בזמן ל-5:7 וניצחון במשחק כולו. מריה, שהפכה לטניסאית הכי מבוגרת שעולה בפעם הראשונה לחצי גמר גרנד סלאם (34), תפגוש את אונס ג'אבור בחצי הגמר.

אונס ג'אבור (3, טוניסיה) – מארי בוזקובה (צ'כיה) 6:3, 1:6, 1:6

הטניסאית הטוניסאית נותרה המדורגת הבכירה ביותר בטורניר, אבל גם היא חסרת ניסיון במעמדים האלה והגיעה לרבע הגמר בטורניר גרנד סלאם רק פעמיים (אוסטרליה 2020 ו-ווימבלדון בשנה שעברה). מארי בוזקובה, שממשיכה רומן ארוך בין טניסאיות צ'כיות לטורניר ווימבלדון, קיוותה להמשיך את הסנסציה הפרטית שלה אחרי שעד כה לא חצתה את הסיבוב השני בטורניר גרנד סלאם. זה התחיל מצוין מבחינתה עם 3:6 מפתיע בסט הראשון, אבל שתי המערכות הבאות היו חד צדדיות לחלוטין והטוניסאית ניצחה בתוך פחות משעתיים בדרך למפגש עם מריה בחצי הגמר.