לא פורשת! סרינה וויליאמס הפתיעה את המדורגת 2 ועלתה עוד סיבוב באליפות ארה"ב

play
ווינרית בנשמה. סרינה | GettyImages, Matthew Stockman
תיקתקנו: קליפ סיכום היום, 29.8 05:11

סרינה ממשיכה לרגש את אמריקה, הפעם עם ניצחון הרואי 6:7 (4), 6:2, 2:6 על אנט קונטבייט לעיני אצטדיון ארתור אש המחושמל: " זה פנטסטי, עדיין נשאר בי קצת". גם אנדי מארי וקיריוס בשלב הבא

(גודל טקסט)

עם כל הכבוד למשחקי הסיבוב השני באליפות ארצות הברית הפתוחה שיצאו לדרך אתמול, הסיפור בגדול בארה"ב ובטניס העולמי הוא ללא ספק סרינה וויליאמס, שהלילה (בין רביעי לחמישי) העפילה לסיבוב השלישי אחרי ניצחון על המדורגת 2, אנט קונטבייט, ובגיל 40 ממשיכה את מסע הפרידה שלה מהענף בצורה מעוררת כבוד. עוד בטורניר: אנדי מארי. שחקן נוסף שכבר היה על סף פרישה, עלה לסיבוב השלישי לראשונה מאז 2016, בעוד הופעה מרשימה.

הטניסאית האמריקאית סרינה וויליאמס אחרי עוד ניצחון, אליפות ארצות הברית
פעם אבא שלה צפה בה ביציע, היום הבת שלה צופה בה מנצחת. סרינה עדיין כאן | אימג'בנק GettyImages, Matthew Stockman
הטניסאית האמריקאית סרינה וויליאמס אחרי עוד ניצחון, אליפות ארצות הברית
ווינרית בנשמה. סרינה | GettyImages, Matthew Stockman

נשים

נכון, זאת סרינה וויליאמס, וזו לא אמורה להיות הפתעה גדולה לראות אותה מנצחת את אנט קונטבייט, אבל הפעם זה שונה. סרינה כבר בת 40, היא מדורגת 603 בעולם, בקושי שיחקה בשנים האחרונות, כשעלתה למגרש בווימבלדון נראתה כבדה וחלודה והודחה בקלות בסיבוב הראשון, הפרשנים העריכו שיהיה לה קשה מאוד על המגרשים בארה"ב לנוכח הכושר הגופני שלה מול היריבות הצעירות והנמרצות, היא עולה לשני המשחקים על רקע מחווה טלוויזיונית מתוך נקודת הנחה שזה יהיה המשחק האחרון בקריירה שלה – אבל סרינה מזכירה שוב שאסור להספיד אותה.

האמריקאית, שהצהירה לפני האליפות שזה כנראה יהיה הטורניר האחרון שלה בקריירה האדירה שלה, גברה הלילה 6:7 (4), 6:2, 2:6 על אנט קונטבייט בעוד לילה מרגש לאמריקאים, לעיני קהל נלהב וקולני באצטדיון ארתור אש שהריע לגיבורה המקומית. סרינה, שנחזיקה ב-23 גראנד סלאמים, נראתה מצוין גם בגיל 40, והפתיעה עם היכולת שלה להתמודד עם יריבתה גם במערכה השלישית שבה במפתיע התנועעה טוב על המגרש, לעיני שלל כוכבים, ביניהם טייגר וודס, זנדאיה, אנה ווינטור, ספייק לי ועוד.

"אני מתה על הקהל, זה פנטסטי, עדיין נשאר בי קצת", אמרה סרינה בסיום, "אני אוהבת את האתגר, ומתעלה על האתגר, ובשני המשחקים האחרונים זה באמת התחבר. אחרי שהפסדתי את המערכה השנייה אמרתי לעצמי שאצטרך לתת את המיטב שלי. אני סופר תחרותית, ואני רואה את כל מה שקורה פה כבונוס. אין לי מה להפסיד. יש לי X על הגב מאז 1999".

לפני המשחק קונטבייט האסטונית עלתה למגרש ראשונה, ונאלצה לחכות ממושכות לעלייתה של סרינה, כששידור הטלוויזיה האמריקאית הראה כבר רגעי סיכום לקריירה האדירה שלה. קונטבייט חזקה בהרבה מהיריבה אותה ניצחה סרינה במשחק הראשון, דנקה קוניצ'יץ', אבל נכנעה לעוצמות של סרינה במערכה המכרעת, ובסיום לחצה את ידיה של יריבתה בהכנעה.

עוד באליפות: קוקו גוף (ארצות הברית), המדורגת 12, ניצחה בשתי מערכות 2:6, 6:7 (4) את אלנה גבריאלה רוסה (רומניה, 101), ותפגוש בקרב מסקרן בסיבוב הבא את מדיסון קיז (ארצות הברית, 20), הפינאליסטית מ-2019, שבקרב קשה גברה על קמילה ג'ורג'י (איטליה, 67) בתוצאה 4:6, 7:5, 6:7 (6:10), אחרי שהאמריקאית כבר פיגרה 5:2 במערכה האחרונה.

ליילה פרננדס, שבשנה שעברה העפילה לגמר סנציוני, הודחה בסיבוב השני כשהקנדית (14) נכנעה 6:3, 7:6 (3) ללודמילה סמסונובה הרוסייה (35 בעולם), שרושמת כבר 12 ניצחונות רצוף בסבב.

ההפתעה הגיעה מהמשחק של מריה סקארי (יוון, 3) שהודחה במפתיע על ידי צ'ו וונג הסינית עם הפסד 3:6, 7:5, 7:5. סקארי, סמי הפיינליסטית מהשנה שעברה, סוגרת טורניר מאכזב עבור היוונים אחרי ההדחה המוקדמת של סטפנוס ציציפאס.

הטניסאי הבריטי אנדי מארי
שובו של הקאמבק. מארי | רויטרס

גברים

אחרי שלא התקשה בסיבוב הראשון וניצח בשלוש מערכות את סטפן קוזלוב, דניל מדבדב (רוסיה, 1) ינסה להמשיך בפתיחה החלקה לאליפות ארצות הברית, בה הוא רוצה להגן על תואר הגרנד סלאם היחיד בו זכה בקריירה. מי שממתין לו בסיבוב השני למפגש ראשון אי פעם בין השניים הוא ארתור רינדרנק (צרפת, 58).

אנדי מארי (בריטניה, 51) הרשים בסיבוב הראשון כאשר הביס את המדורג 24 פרנסיסקו סרונדולו תוך שלוש מערכות בלבד. המשוכה שעל הנייר אמורה הייתה להיות יותר פשוטה – אמיליו נאבה האמריקאי מהמקום ה-203 בעולם – התבררה כקשה, אבל הבריטי המתקאמבק צלח אותה בדרך לניצחון 7:5, 3:6, 1:6, 0:6. מארי עולה לסיבוב השלישי בניו יורק לראשונה מאז 2016, אז עוד דורג בטופ העולמי. זו גם בסך הכל הפעם השנייה שהוא מעפיל לסיבוב שלישי של טורניר גרנד סלאם אחרי הפציעה שכמעט חיסלה לו את הקריירה.

ניק קיריוס (אוסטרליה, 23) שהגיע לגמר ווימבלדון השנה חולם להגיע רחוק גם בארצות הברית, ובסיבוב השני גבר 6:7 (3), 4:6, 6:4, 4:6 על בנג'מן בונזי (צרפת, 50). במהלך המשחק התלונן קיריוס על ריח של מריחואנה במגרש, ואמר לשופט: "זאת פאקינג מריחואנה, אתה אפילו לא תגיד להם שאסור לעשות את זה?! קשה לרוץ עם הריח הזה על המגרש".

פליקס אוז'ה עליאסים (קנדה, 6) רצה לשים מאחוריו את ההדחה בסיבוב הראשון בווימבלדון, וולהגיע לפחות לחצי הגמר – שם נעצר אשתקד. אבל הקנדי שוב איכזב כאשר הפסיד הלילה 6:4, 6:4, 6:4 לג'ק דרייפר (בריטניה,53).