נשארת בבית התחתון: ישראל הפסידה 3:1 לצ'כיה בגביע דייויס

play
נראה מצוין. עידן לשם | מאור אלקסלסי
תיקתקנו: סיכום היום בספורט, 16.9 05:18

ארליך וצוקרמן נתנו תקווה עם ניצחון בזוגות ולשם מתח את להצ'קה עם הופעה מעוררת כבוד, אך לבסוף הפסיד 4:6, 6:0, 7:5

(גודל טקסט)

נבחרת הדייויס של ישראל נשארה בבית התחתון אחרי הפסד 3:1 לצ'כיה במפגש במסגרת גביע דייויס. הניצחון היום (שבת) במשחק הזוגות נתן תקווה, אבל עידן לשם לא הצליח להפתיע את ייז' להצ'קה למרות משחק מצוין והצ'כים חגגו ניצחון בהתמודדות כולה, אחרי צמד הניצחונות במשחקי היחידים אתמול.

עידן לשם טניסאי ישראלי
הופעה מרשימה, למרות ההפסד. עידן לשם | מאור אלקסלסי

עידן לשם – ייז'י להצ'קה 4:6, 6:0, 7:5

הישראלי, המדורג 444 בעולם, רצה להמשיך במומנטום ממשחק הזוגות ופתח טוב מאוד מול להצ'קה מהמקום ה-63 בדירוג העולמי. במשחקון הרביעי ידע לצלוח שוויון ומיד לאחר מכן ניצל אפשרות שבירה ראשונה כדי להשיג יתרון וגם לשמור עליו בדרך ל-2:4. לשם גילה קור רוח גם כאשר יריבו הצ'כי יכול היה לשבור, עלה ל-3:5 עם טניס מרשים וחתם את המערכה הראשונה עם 4:6.

להצ'קה התעורר במערכה השנייה, לקח את המשחקון שלו על האפס ואז גם שבר בניסיון שלישי כדי לעלות ל-0:2. הדומיננטיות של הצ'כי נמשכה עם עוד משחקון חלק ושבירה שנייה שנתנה לו יתרון 0:4. לשם עלה לרשת והשיג לעצמו אפשרות שבירה ראשונה במערכה השנייה, אבל להצ'קה הגיב טוב, שמר על ההגשות וגם סגר עניין עם 0:6 חלק כדי לקבוע שוויון במערכות.

הצ'כי פתח את המערכה השלישית עם משחקון שביעי ברציפות שהוא לוקח, אבל לשם עצר את הסחף לאחר מכן כשהציל שתי נקודות שבירה וקיבל ביטחון מחדש בתמיכת הקהל. במשחקון החמישי הישראלי הוביל ויכול היה לשבור בשני מקרים, אבל להצ'קה נחלץ בעזרת ההגשות שלו ועלה ל-2:3. לשם המשיך להציג יכולת מרשימה ולהלהיב את הקהל עם עליות תכופות לרשת, והשווה ל-4:4 עם משחקון חלק ובהמשך ל-5:5 אחרי מאמץ רב. ההכרעה הגיעה במשחקון ה-12, בו להצ'קה השיג נקודת שבירה והפך אותה לנקודת משחק והתמודדות. צ'כיה בשלב הבא.

יוני ארליך גביע דייויס
המשחק האחרון? יוני ארליך | מאור אלקסלסי

יוני ארליך ודניאל צוקרמן – ייז'י להצ'קה ותומאש מאצ'ק 4:6, 3:6

אחרי שני ההפסדים במשחקי היחידים, התייצבו למגרש יוני ארליך ודניאל צוקרמן ונתנו תקווה לקהל המקומי שדחף אותם בהתלהבות רבה. הצמד הישראלי חזר מפיגור 4:1 במערכה הראשונה לניצחון 4:6, 3:6 והמשמעות: ניצחון במשחק היחידים ישווה את ההתמודדות ל-2:2 ויכפה משחק חמישי. הפסד יכריע את ההתמודדות לטובת הצ'כים.

כאמור, ארליך וצוקרמן לא פתחו טוב את המשחק. הם נשברו כבר בפתיחה, נקלעו לפיגור 3:0 ו-4:1. אלא שכאן התחיל הקאמבק של הצמד הישראלי ועם שלוש שבירות משלהם השלימו ניצחון בחמש נקודות רצופות בדרך ל-4:6. המערכה השנייה הייתה בשליטה של הצמד הישראלי שניצח בלי הרבה בעיות בדרך לניצחון במשחק כולו.

יוני ארליך גביע דייויס
נתנו שואו לקהל. דניאל צוקרמן ויוני ארליך | מאור אלקסלסי

לאחר המשחק נשאל יוני ארליך בן ה-45 האם זה היה משחקו האחרון ואמר: "אני עדיין לא יודע אם אני פורש, הקהל הזה נותן לי כל הזמן דרייב מחודש. עוד לא קיבלתי החלטה".