רוג'ר פדרר מצפה ל"רגע יפהפה עם נדאל", ובוחר את ההפסד הכי "קורע לב" בקריירה

play
"פעם אחת אחרונה". פדרר | GettyImages, Cameron Smith
תיקתקנו: סיכום היום בספורט, 20.9 04:50

השוויצרי מצפה לפרוש במשחק זוגות עם יריבו המיתולוגי בגביע לייבר, נזכר בקרב הכי מפורסם ביניהם ובוחר את "הניצחון המושלם". בינתיים הוא חושף ומפתיע: רוצה להפוך לפרשן

(גודל טקסט)

אירוע הפרידה של רוג'ר פדרר מהטניס העולמי עשוי להיות סמלי ומרגש. השוויצרי האגדי יפרוש אחרי טורניר גביע לייבר שייערך בסוף השבוע, ומתכנן משחק אחרון מפתיע עם יריבו ההיסטורי רפאל נדאל בטורניר הזוגות.

אמש הבהיר פדרר סופית שלא יערוך משחק יחידים, בשל כושרו הפיזי. יחד עם זאת הוא הצהיר שהוא מפנטז על משחק זוגות עם השור הספרדי, איתו חלק כמה רגעים מכוננים בתולדות הענף. על פי הערכות בספרד, נדאל יעשה כל מאמץ להגיע לטורניר ולהגשים את משאלתו של פדרר, למרות שמדובר בחריגה מהתוכנית ומלוחות הזמנים שלו. פדרר ונדאל שיתפו פעולה במשחק זוגות בגביע לייבר בשנת 2017, במה שהפך לאחד הרגעים הזכורים ביריבות ביניהם. כעת הם רוצים לשחזר זאת.

פדרר סיפר אתמול בריאיון לתקשורת הגרמנית שהודעת הפרישה שלו התעכבה במשך זמן מה, רק משום שלא היה מסוגל לפרסם אותה. "שבועיים או שלושה לפני ההודעה, הבטן לא הפסיקה לכאוב לי. דחיתי הכל, כי פשוט לא הייתי מסוגל. לכתוב את מכתב הפרישה גבה ממני אנרגיות עצומות", אמר, וסיפר שההחלטה התקבלה ביולי האחרון. "כמה ימים אחרי ווימבלדון, הבנתי שזה הסוף. מצב הברך שלי פשוט לא הצליח להשתפר, ושאלתי את עצמי, 'מה המטרה פה?' ידעתי שלפרוש זו ההחלטה הנכונה".

רפאל נדאל טניסאי ספרדי (ימין) עם רוג'ר פדרר טניסאי שוויצרי
יחד בפעם האחרונה? פדרר ונדאל | רויטרס

כמו כן, פדרר סיפר ש"כשסיפרתי לילדיי על התוכניות שלי, הם התחילו לבכות. זה היה רגע קשה מאוד, כי כמו שהחיים שלי ישתנו עכשיו, גם שלהם ייראו אחרת". לסיכום, פדרר רמז על הקריירה השנייה שהוא מתכנן. "אני רוצה להישאר קרוב לענף. לא חשבתי שאומר זאת מעולם, אבל לפרשן טניס ביום מן הימים נשמע פתאום כמו רעיון לא רע. סלדתי מהאפשרות הזו במשך שנים, הבטחתי שלא אעשה את זה, אבל אולי מתישהו בווימבלדון זה יקרה".

רוג'ר פדרר מתאמן לפני טורניר הפרישה שלו, לייבר קאפ
| אימג'בנק GettyImages, Cameron Smith
רוג'ר פדרר מדבר על הפרישה שלו לפני טורניר לייבר קאפ
"פעם אחת אחרונה". פדרר | GettyImages, Cameron Smith

פדרר יצטרך לקבל אישור מיוחד לשחק בזוגות, כי כרגע החוקים של הלייבר קאפ הם שכדי לשחק בזוגות שחקן חייב להופיע לפחות פעם אחת ביחידים. אבל נראה שפדרר יקבל אישור מיוחד מהמארגנים ומהקפטנים של הנבחרות. "כמובן, אשמח לשחק עם רפא", אמר פדרר, "נראה אם זה ירקה, נדבר איתו ועם ביורן בורג על זה. אני חושב שזה יהיה משהו יפהפה כששני יריבים ישחקו ביחד ברגע האחרון – זה יהיה רגע מיוחד מאוד לראות את שני היריבים משחקים ביחד, פעם אחת אחרונה".

פדרר ונדאל שיחקו 40 פעמים זה מול זה, כשהספרדי מוביל 16:24 במאזן ביניהם, כולל 14 ניצחונות ב-24 משחקי גמר. אחד מהם היה ווימבלדון 2008, שפדרר מודה שהוא היה הכי קורע לב מבחינתו. השוויצרי הגיע לטורניר כאלוף 5 פעמים רצוף, אחרי שניצח פעמיים רצוף את נדאל בגמרים על הדשא בלונדון, אבל באותה השנה הפסיד אחרי 4:48 שעות במותחן אגדי שהסתיים בתוצאה 4:6, 4:6, 7:6 (5), 7:6 (8), 7:9.

"כנראה ווימבלדון 2008", אמר פדרר, כאשר נשאל מה ההפסד הכי כואב שלו, "רק בגלל הדרך שבה זה נגמר באכזבה מול רפא. היה שם כל כך הרבה על הפרק. מישהו היה צריך לנצח, וזה היה הוא. וזה היה קורע לב".

פדרר נשאל מהו המשחק המועדף עליו בקריירה, וענה: גמר ארה"ב 2004, שבו גבר על לייטון יואיט 0:6, 6:7, 0:6, במה שהיה לדבריו "ניצחון מושלם". "לא יצא לי לחזור לעבר ו'לעבור על הרשימה'", אמר פדרר כשנשאל על המשחק הטוב בחייו, "אבל מבחינתי זה הגמר ההוא מול יואיט. לא קורה הרבה בגמר גראנד סלאם שאתה לוהט במערכה הראשונה, מתקשה בשנייה, ואז שוב שולט בשלישית. מבחינתי המשחק ההוא היה מושלם. הייתי בטופ של העולם. מספר 1 בעולם. והוכחתי שמגיע לי, מול יריב שמאוד הערכתי. בתחילת הקרייה מאוד התקשיתי, כך שפתאום להגיע לנקודה הזאת הרגיש לי כמו סערה מושלמת".