אלקראס פרש בפיגור מול רונה, גם דג'וקוביץ' בחצי הגמר בפריז

play
קרלוס אלקראס, טניסאי ספרדי | רויטרס
תיקתקנו: סיכום אירועי היום בספורט, 4.11 05:17

המדורג מספר 1 בעולם הפסיד 6:3 במערכה הראשונה ובעיצומו של שובר שוויון במערכה השנייה נכנע גם לכאבים בשרירי הבטן, הדני יפגוש את עליאסים בשלב הבא. הסרבי ניצח בשתי מערכות את מוזטי, יתמודד מול ציציפאס בחצי

(גודל טקסט)

טורניר פריז נמשך היום (שישי) עם ארבעת משחקי רבע הגמר. במפגש המוקדם ניצח פליקס אוז'ה עליאסים את פרננס טיאפו האמריקאי ולאחר מכן המדורג מספר 1 בעולם קרלוס אלקראס נקלע לפיגור נגד הולגר רונה, ובעיצומו של שובר שוויון במערכה השנייה הודיע על פרישה בעקבות פציעה.

בשעות הערב עלה נובאק דג'וקוביץ' הסרבי שמדורג שישי והוא ניצח בקלות את לורנזו מוזטי האיטלקי. את שלב שמונה האחרונים נעלו סטפנוס ציציפאס וטומי פול, שנכנע ליווני בשתי מערכות וכעת המדורג חמישי יפגוש את נולה בקרב על הכרטיס לגמר.

קרלוס אלקראס, טניסאי ספרדי
פרש בעיצומו של שובר שוויון. אלקראס | רויטרס

קרלוס אלקראס (1, ספרד) – הולגר רונה (18, דנמרק) 6:3, 6:6

המדורג מספר 1 בעולם יישאר בפסגת הדירוג העולמי על אף שזהו טורניר נוסף בו לא יזכה. הספרדי נכנע 6:3 במערכה הראשונה, אבל סבל מכאבים ועם תחילת שובר השוויון במערכה השנייה ביקש טיפול רפואי. בפיגור 3:1 בשובר השוויון, החליט לפרוש עקב הפציעה בשרירי הבטן, סיים את דרכו בתחרות ולחצי הגמר העפיל רונה בן ה-19 שיתמודד כעת מול פליקס אוז'ה עליאסים – שיש לציין ניצח רק בשבוע שעבר את אלקראס בחצי הגמר בטורניר באזל. מי שינצח בחצי הגמר ביניהם גם יבטיח השתתפות ראשונה בטורניר המאסטרס בשבוע הבא, שאלקראס יקווה כמובן להיות כשיר עד תחילתו.

פליקס אוז'ה עליאסים, טניסאי קנדי
בכושר שיא. פליקס אוז'ה עליאסים | רויטרס

פליקס אוז'ה עליאסים (8, קנדה) – פרננס טיאפו (21, ארצות הברית) 1:6, 4:6

המומנטום הנפלא של הקנדי נמשך עם ניצחון קליל תוך שעה ו-34 דקות. הטניסאי בן ה-22 ממונטריאול רשם ניצחון 16 ברצף ואחרי שזכה בחודש האחרון בטורנירים בפירנצה, אנטוורפן ובאזל, מפגש מול רונה מפריד בינו לבין גמר נוסף. עליאסים גם העלה את מאזנו ל-0:3 מול טיאפו.

נובאק דג'וקוביץ', טניסאי סרבי
כבר בחצי הגמר. דג'וקוביץ' | אימג'בנק GettyImages, Christophe ARCHAMBAULT

נובאק דג'וקוביץ' (6, סרביה) – לורנזו מוזטי (23, איטליה) 0:6, 3:6

שעה קלה אחרי פרישת אלקראס, הסרבי הביס את יריבו האיטלקי והעפיל לחצי הגמר. המערכה הראשונה הסתיימה תוך 25 דקות, כי "נולה" שמר על כל הגשותיו, שבר את כל ההגשות מנגד וניצח 0:6 מוחץ. המערכה השנייה כבר הייתה צמודה יותר ודווקא האיטלקי שבר ראשון, אבל דג'וקוביץ' שבר מיידית בחזרה, איזן ל-2:2 ובמשחקון השישי כבר שבר פעם נוספת בדרך ליתרון שעליו שמר עד לסיום.

סטפנוס ציציפאס (5, יוון) – טומי פול (31, ארצות הברית) 2:6, 4:6

האמריקאי הפתיע את רפאל נדאל ואת פבלו קרניה בוסטה הספרדים בשני הסיבובים הקודמים, אבל מול ציציפאס היווני סיים את דרכו בפריז. המערכה הראשונה הייתה בשליטה מוחלטת של היווני, ששבר במשחקון ההגשה הראשון של פול ודהר ל-2:6 תוך 38 דקות. המערכה השנייה אמנם נמשכה בסך הכל שתי דקות יותר, אבל הייתה צמודה משמעותית והוכרעה רק במשחקון העשירי והאחרון, אז ציציפס שבר על האפס ועלה לחצי הגמר מול דג'וקוביץ'.