טיילור פריץ הביס את רפאל נדאל וחגג ניצחון בכורה בגמר הסבב

play
רפאל נדאל, טניסאי ספרדי | רויטרס
רפאל נדאל נכנע לטיילור פריץ במשחקו הראשון בטורניר גמר הסבב בטורינו 01:45

האמריקאי, שמשתתף בעקבות פציעת אלקארס, גבר 6:7(3), 1:6 על השור ממאיורקה, שישוב לפסגת הדירוג העולמי רק אם יזכה בתחרות. ניצחון בשתי מערכות גם לרוד על אוז'ה עליאסים

(גודל טקסט)

טורניר גמר סבב ה-ATP היוקרתי יצא לדרך היום (ראשון) בטורינו, שם התקיימו שני משחקים במסגרת הבית הירוק. בראשון, קספר רוד גבר על פליקס אוז'ה עליאסים בשתי מערכות, ורגע השיא של היום הגיע בשעות הערב המאוחרות כאשר טיילור פריץ פגש את רפאל נדאל והצליח לנצח אותו בשתי מערכות מרשימות.

כזכור, אשתקד זכה בתחרות סשה זברב הגרמני, שנפצע השנה בחצי גמר רולאן גארוס – כך שבכל מקרה עונת הטניס תסתיים עם אלוף חדש בטורניר זה.

רפאל נדאל, טניסאי ספרדי
פריץ חגג על חשבונו ניצחון בכורה מוחץ בגמר הסבב. נדאל | רויטרס

רפאל נדאל (2, ספרד) – טיילור פריץ (9, ארה"ב) 7:6(3), 6:1

רפאל נדאל יודע שזכייה בטורניר תקפיץ אותו מעל קרלוס אלקראס בדירוג העולמי ותשיב אותו למקום הראשון לראשונה מאז פברואר 2020, אבל ההפסד המפתיע לפריץ והשלישי ברציפות בסך הכל משמעותו שרק זכייה תשיב אותו לפסגה העולמית – הגעה והפסד בגמר כבר לא יספיקו מכיוון שלשם כך היה צריך להגיע למשחק על התואר כשהוא נטול הפסדים. "השור ממאיורקה" לא הצליח לשבור את פריץ פעם אחת לכל אורך המשחק, כולל בשובר השוויון במערכה הראשונה שהסתיים ב-3:7 כי היה זה נדאל שנשבר פעמיים, בהגשתו הראשונה והאחרונה.

אחרי מערכה ראשונה צמודה ודרמטית שנמשכה 59 דקות, הסיפור היה שונה לחלוטין לאחר מכן: פריץ שבר את נדאל במשחקון הרביעי ועלה ל-1:3, בקלות השיג גם את ה-1:4 ועל אף לחימה בלתי מתפשרת מצד נדאל, שנאבק כדי לשמור על משחקון ההגשה השישי שהיה הארוך ביותר במשחק וגם בו נשבר, לאחר שעה ו-38 דקות בסך הכל הכריע פריץ את ההתמודות וחגג ניצחון בכורה בגמר הסבב – בו הוא משתתף הודות לפציעת אלקארס, כמובן. היה זה המשחק הרביעי בין השניים והמאזן כעת עומד על 2:2.

קספר רוד טניסאי נורבגי
שבירה אחת הספיקה. רוד | רויטרס

קספר רוד (4, נורבגיה) – פליקס אוז'ה עליאסים (6, קנדה) 6:7(4), 4:6

נקודת שבירה אחת בלבד הייתה בשתי המערכות שנערכו בין הנורבגי לקנדי, ורוד ניצל אותה כדי להכריע את המערכה השנייה והמשחק כולו, לאחר שעלה ליתרון 0:1 בזכות ניצחון בשובר שוויון. רוד העלה את מאזנו במפגשי כל הזמנים עם אוז'ה עליאסים ל-2:4, אחרי שהדיח את הקנדי ברבע גמר טורניר מונטריאול בחודש אוגוסט האחרון, לעיני הקהל הביתי שלו.