ניצחון היסטורי לכפר סבא: 0:3 על פואטייה ברבע הגמר

הפועל כפר סבא כדורעף
הפועל כפר סבא | איגוד הכדורעף

גביע האתגר: הקבוצה הישראלית שעושה חיל באירופה השיגה מקדמה מצוינת לקראת הגומלין. 14 נקודות לברתלומי הפולני. ברעם: "הם זילזו ופשוט שיחקו פח, פחות מרמה של ליגה ישראלית. המשחק בחוץ לא יהיה דומה"

קבוצות: הפועל כפר סבא
(גודל טקסט)

הפועל כפר סבא המשיכה הערב (רביעי) ברצף ההישגים המדהים שלה באירופה כשניצחה 0:3 (22:25, 18:25, 19:25) באולם איינשטיין בכפ"ס את סטאד פואטייה מהליגה הצרפתית החזקה במסגרת רבע גמר גביע האתגר, והשיגה בכך מקדמה נפלאה לקראת משחק הגומלין, שייערך ב-13.2. הפועל כפר סבא עשתה בכך היסטוריה, שכן היא הפכה לקבוצה הישראלית הראשונה שנמצחת בשלב רבע הגמר.

מאחר וניצחון 1:3, כמו גם 0:3, שווים שניהם שלוש נקודות בחישוב משחקי הבית-חוץ, המשמעות של אחת מתוצאות אלו לטובת פואטייה בעוד שבועיים תהיה שהמשחק יוכרע במערכת זהב. הדבר אירע בשבוע שעבר במשחקה של קבוצת הנשים של כפ"ס, שהפסידה בחוץ 3:0 לדוקלה ליברץ הצ'כית, אך ניצחה בבית 1:3, כמו גם במערכת הזהב, ועלתה לשלב הבא.

את כפר סבא הוביל קלות' ברתלומי הפולני, שהגיע לקבוצה במהלך הפגרה ונראה שהשתלב מצוין. הוא סיים את המשחק עם 14 נקודות, אחת יותר מאיליה גולדרין. סבה דבש תרם 11 נקודות לתוצאה הסופית, וגיא גניס הוסיף 7, שלוש מתוכן באמצעות קיל בלוקס. את פואטייה הוביל אנדריי קוטסמוס האוקראיני עם 13.

"עוד לא עשינו שום דבר, זו רק מחצית מהדרך", אמר בסיום שגיא ברעם, מאמן כפ"ס המרוצה, שלא חסך ביקורת מהירhבה על התנהלותה לפני המשחק ובמהלכו. "לטוב ולרע, אני לא בנאדם של פוליטיקלי קורקט. אולי הרבה מאמנים אחרים היו עומדים פה ואומרים 'הישג עצום', 'ניצחון היסטורי', אבל האמת היא שהם הורידו אותנו לרמה שלהם. הם זילזלו בנו. ראיתי את זה אתמול, כשהם נחתו ולא עשו אימון ערב. רואים את זה בהתנהלות שלהם מהשניה שהם נחתו. באו לפה לטיול, לא באו לפה לשחק כדורעף. הם בונים על המשחק השני, על הביתיות שלהם. כמובן שבתרחיש הגרוע ביותר אם אנחנו חוטפים שם אז תהיה מערכת זהב. אבל לדעתי, לא שיחקנו טוב, ואם נשחק ברמה הרגילה שלנו…המטרה זה לקחת שם שתי מערכות, ואז נדבר על הישג".

ברעם המשיך ודיבר על ההופעה של היריבה: "היום לא שיחקנו טוב, אני לא מרוצה מהמשחק שלנו, אבל הם פשוט שיחקו פח. את רואה את שופס? מדליסט באליפות עולם ב-2014, הוא נראה כמו אחד שרק רוצה לרדת מהמגרש. היווני נראה לי פצוע. הגיעו בלי עוזר מאמן, ההולנדי יושב על הספסל. ראיתי הרבה דברים בחיים, ומשהו מאוד מוזר לי בהתנהלות של הקבוצה, כי גם אם הם הופיעו בהרכב חסר, זאת לא הדרך להופיע, כי אתה יודע שיש איזה גאווה של מועדון, אבל אני דואג לצד שלי, הם לא מעניינים אותי. הם שיחקו רע, רע מאוד, פחות מרמה של ליגה ישראלית.

על האופן בו שיחקה קבוצתו אמר ברעם: "עשינו את העבודה שלנו עם 0:3, אני חושב שההגנה שלנו צריכה לעלות בארבע רמות, שיחקנו הגנה קטסטרופה היום. הסרב שלנו לא חכם. החסימה עבדה לא רע, ההתקפה יכולה הרבה להשתפר, אבל בכל מקרה אנחנו לוקחים את הניצחון, אין מה לקחת הרבה חוץ מהניצחון. צריך לשפר הרבה מאוד דברים כדי לעשות משהו בחוץ שם. ראיתי את האולם, מוקף בקהל חם מארבעה כיוונים. הולך להיום שם מאוד קשה, לא דומה למה שהיה כאן הערב"

גיא גניס הצעיר, שנתן משחק טוב, אמר: "כמו שראיתם זה לא היה כזה קל. כזה זרם, זה זרם. הייתה הרבה עבודה קבוצתית, לאף אחד לא הייתה נפילת מתח. ניצלנו את החולשות שלהם. עבדנו, ראינו וידאו. האמנו לפני המשחק, אבל הציפיות היו יותר נמוכות. לא באנו עם הראש מורם, אלא באנו להוכיח את עצמנו".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי