אחרי דרמות: שטרסבורג וגלאטסראי בגמר היורוקאפ

ישובו ליורוליג? שחקני שטרסבורג חוגגים ניצחון חוץ מדהים
ישובו ליורוליג? שחקני שטרסבורג חוגגים ניצחון חוץ מדהים | צילום: אתר היורוקאפ

שתי הקבוצות שגם שיחקו נגד ירושלים יתמודדו על הזכות לשחק ביורוליג

קבוצות: שטרסבורג
(גודל טקסט)

הפועל ירושלים לא תרצה לזכור את העונה האירופית הנוכחית שלה. אחרי שעלתה ברגע האחרון לשלב השני של היורוקאפ, היא סיימה אותו עם מאזן 6:0 מביך, שכלל גם הפסד אסטרונומי לגראן קנאריה.

 

אולם, אם יש משהו אחד שהאלופה הישראלית יכולה להתנחם בו, זה החיל שעשו הקבוצות שהדיחו אותה. חצי הגמר כלל לא פחות משלוש קבוצות כאלו: גראן קנאריה ושטרסבורג, שניצחו בבית 8 בו שיחקה ירושלים, וגם גלאטסראי, שסיימה במקום הראשון בבית 7 בשלב המוקדם. הטורקים ניצחו בצורה דרמטית במיוחד את הספרדים והעפילו לגמר, בעוד הצרפתים עשו את המלאכה בצורה מותחת לא פחות נגד טרנטו האיטלקית.

 

 

הראשונה להבטיח את מקומה בגמר היא שטרסבורג, שכמו מכבי תל אביב צנחה ליורוקאפ מהיורוליג, והיא עשויה להיות הקבוצה הראשונה שזוכה במפעל אחרי שהשתתפה במפעל הבכיר ביבשת. הצרפתים יצאו למשחק גומלין קשה מאוד אצל טרנטו, שניצחה בצרפת בשש נקודות הפרש, אך הם הצליחו להפוך את התוצאה, לנצח 78:86 ולסיים את המשימה בהצלחה. רומיין דופור (9/12 מהשדה, 7 ריבאונדים) ומארדי קולינס (7 אסיסטים) הצטיינו עם 20 נקודות כל אחד.

 

מארדי קולינס נאבק עם ג'וליאן רייט (אתר היורוקאפ)

 

גראן קנאריה עשתה את המוטל עליה בצורה הרבה יותר מותחת. הספרדים אירחו את גלאטסראי, קבוצה נוספת ששיחקה נגד ירושלים במפעל, כשהם סוחבים פיגור של 14 נקודות מהמשחק הראשון. ההתמודדות הייתה צמודה ומתוחה, והספרדים עם התקדמות המשחק הגדילו את היתרון, עד ששלוש דקות לסיום הם הגיעו להפרש 14 הנקודות והשוו את התוצאה הכללית.

 

מרגע זה היתרון עבר מצד לצד. שבע שניות לסיום פבלו אגייאר קלע שלשה גדולה שהעלתה את גראן קנאריה ל-74:90, אך ולדימיר מיקוב קלע סל שתי שניות לסיום וקבע הארכה. גם ההארכה הייתה צמודה, דקה לסיום הספרדים הוליכו 78:94, אך אריק מקולום קלע שלוש קליעות עונשין וקבע 81:94 חצי דקה לסוף. המארחים הלכו עם אלברט אוליבר שהחטיא את הזריקה האחרונה ונתן את האות לחגיגות הטורקיות. ולדימיר מיקוב הצטיין בגלאטסראי עם 21 נקודות, 23 נקודות של די ג'יי סילי לא הספיקו לגראן קנאריה.

 

כמו כל משחקי ההצלבה ביורוקאפ, גם הגמר יתחלק לשני משחקים. גלאטסארי תארח את ההתמודדות הראשונה בין הקבוצות ב-22 באפריל, שטרסבורג תארח את המשחק המכריע שבוע לאחר מכן ב-27 באפריל. לזוכה במפעל מצפה פרס נוצץ במיוחד: הופעה ביורוליג.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי