ברוק לופז לקראת יוון: "יאניס יבוא לכרות לנו את הראש"

ברוק לופז
ברוק לופז | SAEED KHAN/AFP/Getty Images

חברו של אנטטוקומפו במילווקי באקס דרוך לקראת המפגש איתו באליפות העולם: "הוא יבוא להרוג אותנו, אין שאלה בכלל". פופוביץ': "הוא מיוחד". מידלטון: "אסור להתרכז רק בו, יש להם עוד שחקנים מצוינים"

(גודל טקסט)

נבחרת ארצות הברית עלתה לשלב השני באליפות העולם בכדורסל לאחר שניצחה את כל שלושת המשחקים הראשונים שלה ומחר (שבת) היא תתמודד עם האתגר הכי גדול עד כה: נבחרת יוון של ה-MVP המכהן ב-NBA, יאניס אנטטוקומפו. חברו של ה"גריק פריק" במילווקי באקס, ברוק לופז, בטוח שהכוכב יגיע למשחק עם סכין בין השיניים: "הוא יבוא להרוג אותנו, אין שאלה בכלל. הוא ירצה לכרות לנו את הראש, לא הייתי מצפה למשהו אחר ממנו", אמר הסנטר.

גם המאמן גרג פופוביץ' החמיא, לא רק ליווני: "אני חושב שתמיד הבנו שכל השחקנים שמגיעים ל-NBA מארצות אחרות הם שחקנים טובים, אחרת הם לא היו מגיעים לשם. יאניס הוא מהמיוחדים שביניהם. כשהם משחקים עבור הנבחרות שלהם הם הופכים לגיבורי על. מערכות היחסים ביניהם וההשקפות שלהם על המשחק יוצרות חיבור חזק והם נהנים לשחק אחד עם השני. זה תקף לכל מי שנמצא בטורניר הזה ואפשר לראות זאת בבירור. רבים מהם גדלו יחד ושיחקו יחד זמן רב, זה בולט לעין".

'פופ' ערך גם השוואה בין הסגנון בליגה הטובה בעולם לזה שמשוחק במונדובאסקט: "אתה מתכונן לכל קבוצה בצורה אחרת. ב-NBA אתה פחות או יותר מכיר את הניואנסים בתרגילים של כל קבוצה, אבל כאן לכל נבחרת יש סגנון שונה, כך שזה די מהנה ומאתגר באותה עת, כי צריך לפצח כל יריבה בצורה אחרת וזה הופך את זה למעניין".

יאניס אנטטוקומפו יגיע חדור למפגש עם ארצות הברית. (WANG ZHAO/AFP/Getty Images)
יאניס אנטטוקומפו יגיע חדור למפגש עם ארצות הברית. (WANG ZHAO/AFP/Getty Images)

חבר נוסף של אנטטוקומפו במילווקי, כריס מילדטון, הזהיר דווקא מפני שאר השחקנים היוונים: "כמובן שהוא ה-MVP, אבל יש עוד שחקנים מצוינים בסגל שלהם. יש להם גבוהים, קלעים, לא מדובר רק ביאניס. הוא שחקן חכם שיודע איך לנצל את היכולות של חבריו, כך שאי אפשר להתרכז רק בו".

עד לניצחון של אוסטרליה על האמריקאים במסגרת ההכנה לטורניר, יוון הייתה האחרונה שגברה על ארצות הברית, אי שם בחצי הגמר של אליפות העולם ב-2006. אמנם המשחק לא יקבע הדחה של מי מהנבחרות, אבל היוונים עלולים להסתבך במקרה של הפסד, שכן ברזיל עלתה לשלב הנוכחי במאזן טוב משלהם וניצחון שלה על פני צ'כיה יעמיד את האירופאים בסכנה.

בנוסף, יאניס וחבריו שהגיעו למונדובאסקט כמועמדים ללכת עד הסוף לאור הסגל הבינוני היחסית של האמריקאים, ירצו בוודאי להוכיח שאכן יש ביכולתם להתמודד מול אלופת העולם, שתחסר את ג'ייסון טייטום הפצוע. אנטטוקומפו רושם 15.7 נקודות -7.3 ריבאונדים עד כה בטורניר וכאשר פגש הגנה קשוחה שהתכוננה אליו היטב, במשחק נגד ברזיל בשלב הקודם, הוא התקשה מאוד וסביר להניח שארצות הברית, שמכירה אותו היטב, תהווה אתגר לא פחות גדול עבורו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי