באסקוניה גברה על אנאדולו אחרי הארכה, פרטיזן ניצחה בדרבי

play
זאק לידיי, שחקן פרטיזן בלגרד | אימג'בנק GettyImages, Nikola Krstic
המשיכה לדרוס: ריאל מדריד רשמה 85:105 גדול על גראן קנאריה 02:08

ערב של דרמות ביורוליג: הבאסקים ניצחו 111:114 אחרי משחק יוצא דופן של כמה משחקניה. מדר ושות' גברו על הכוכב האדום 78:79

(גודל טקסט)

המחזור ה-21 ביורוליג הגיע לסיומו הערב (שישי) עם ארבעה משחקים, כולל זה בו מכבי תל אביב הפסידה לאולימפיאקוס. הערב נפתח עם דרמה בבלגרד שם פרטיזן ניצחה בדרבי, ונמשך עם מגה דרמה בוויטוריה, כשבאסקוניה התגברה על אנאדולו אפס.

ים מדר עם מאמנו בפרטיזן בלגרד ז'ליקו אוברדוביץ'
שרדו דרבי דרמטי. מדר ואוברדוביץ' | GettyImages, Nikola Krstic

הכוכב האדום בלגרד – פרטיזן בלגרד 79:78

במפגש הקודם בין הקבוצות העונה, שהיה הראשון אי פעם ביניהן ביורוליג, הכוכב האדום חגגה בחוץ בזכות סל ניצחון ענק של נמניה נדוביץ'. לאחר מכן הכוכב ניצחה את פרטיזן גם בליגה האדריאטית, ואמנם גם הערב הדרבי של בלגרד היה צמוד ומותח, אף הפעם הסתיים בניצחון דרמטי של קבוצת החוץ. ים מדר שותף ל-4:40 דקות ובמהלכן קלע 5 נקודות וגם חטף כדור, אבל גיבורי הניצחון של פרטיזן היו זאק לידיי שקלע 20 נקודות (כולל 4 מ-5 לשלוש) ודנטה אקסום שסיים גם כן עם 20 נקודות ומסר 5 אסיסטים. פרטיזן הוליכה לאורך המשחק ולהפסקה אף ירדה ביתרון 8 נקודות, אבל הכוכב חזרה למשחק ובדקה האחרונה של המפגש שוב הגיעה למרחק 2 נקודות בלבד, אבל חמש נקודות רצופות של אקסום מהקו סגרו סיפור – למעשה כל 9 הנקודות האחרונות של פרטיזן היו מקו העונשין. נדוביץ' עוד קלע שלשה כשנותרו שתי שניות לסיום, אבל זה לא הספיק. נדוביץ' סיים עם 23 נקודות ולוקה וילדוזה קלע 26, אבל התרומה המשמעותית שלהם לא הספיקה. כעת השתיים צמודות זו לזו בטבלה במאזן 11:10.

לוקה וילדוזה, שחקן הכוכב האדום בלגרד
26 נקודות של וילדוזה לא הספיקו לכוכב כדי לנצח שוב בדרבי | אימג'בנק GettyImages, Nikola Krstic

באסקוניה – אנאדולו אפס 111:114 (אחרי הארכה)

הבאסקים ניפצו את רצף ההפסדים שעמד על ארבעה ועשו את זה נגד לא אחרת מאשר האלופה בתום דרמה גדולה. המשחק היה צמוד ושלשה של דולטון הולמס 33 קבעה 98:98, כשאחריה אף אחת מהקבוצות לא מצליחה לשבור שוויון. בהארכה שיין לארקין עוד הפציץ מחוץ לקשת וקבע 108:111 לטורקים, אבל מת'יו קוסטלו בתצוגת שיא הערב, קלע מהקו פעם אחת פעם וניסיון לא מוצלח של טיבור פלייס על הבאזר, מנע הארכה נוספת. קוסטלו סיים עם 33 נקודות, דריוס תומפסון קלע 19 וחילק 16 אסיסטים, וגיידראיטיס רוקאס סיים ערב גדול של 7 נקודות, 18 ריבאונדים ו-6 אסיסטים. לארקין סיים עם 21 באנאדולו, ו-ואסילייה מיציץ' ורודריג בובואה קלעו 19 כל אחד.

אותלו האנטר שחקן באיירן מינכן
באיירן עם ניצחון חשוב. האנטר | רויטרס

באיירן מינכן – וירטוס בולוניה 84:91

ניצחון גרמני במאבק בין שתי קבוצות ששואפות לעלות לפלייאוף ועדיין לא אמרו נואש. אוגוסטין ראביט קלע 18 וקאסיוס ווינסטון הוסיף 15 אצל המנצחת. אייזאה קורדינייר ומילוש תאודוסיץ' (9 אסיסטים) קלעו 14 כל אחד אצל בולוניה.

משחקי המחזור ה-22:

פנרבחצ'ה – אולימפיאקוס
מילאנו – באסקוניה
ולנסיה – באיירן מינכן
פרטיזן בלגרד – וילרבאן
ברצלונה – מכבי תל אביב
וירטוס בולוניה – הכוכב האדום בלגרד
אנדולו אפס – ז'לגיריס
אלבה ברלין – מונאקו
ריאל מדריד – פנאתינייקוס