מוטב מאוחר: אותלו האנטר חוזר להיכל בגרסה חדשה ומפתיעה

play
הבווארים מחפשים ניצחון ראשון בחוץ על פאו. האנטר | רויטרס
מוטב מאוחר: אותלו האנטר חוזר להיכל בגרסה חדשה ומפתיעה 03:04

מכבי תל אביב ויתרה עליו כשנראה היה שהוא בדרך הבטוחה לפרישה, אבל מאז הסנטר הוותיק הספיק להמציא את עצמו מחדש עם נשק בלתי צפוי שהאריך לו את הקריירה, ולאחרונה גם לא היסס לבקר את ההתנהלות של הצהובים. מחר מחכה לו תפקיד מפתח במשחק הקריטי

(גודל טקסט)

כשמכבי תל אביב איפשרה לאותלו האנטר לעזוב אותה ביוני 2021 ו-ויתרה על מימוש האופציה להשאירו לעונה נוספת, ספק אם האמינה שכעבור כמעט שנתיים הסנטר הוותיק עדיין יהיה שחקן יורוליג, ועוד בגרסה שונה לחלוטין מכפי שהתרגלנו לראות ממנו.

אבל כשהוא נושק לגיל 37, האנטר ממציא את עצמו מחדש בבאיירן מינכן ומוכיח שהוא עדיין מסוגל לתרום ברמות הללו – ולא רק כמנהיג בחדר ההלבשה. הקלאסה והווינריות שאפיינו את האנטר לאורך כל הקריירה הלכו איתו גם לגרמניה, אבל העונה הוא גם עולה לפרקט עם כלי נשק חדש ומפתיע: קליעה מחוץ לקשת.

מדובר במהפך שבא לידי ביטוי היטב במספרים. ב-8 העונות הראשונות שלו ביורוליג, האנטר זרק 15 פעמים מהשלוש, וקלע שלשה אחת. בשתי העונות שלו במכבי תל אביב, לדוגמא, הוא זרק 7 פעמים מחוץ לקשת והחטיא בכל הניסיונות.

אותלו האנטר שחקן באיירן מינכן
הרחיב את הטווח, והאריך את הקריירה. האנטר | רויטרס

אבל בשנה וחצי האחרונות משהו השתנה. בעידודו של מאמן באיירן אנדראה טרינקיירי (שאף שכנע אותו לא לפרוש בקיץ האחרון) ובסיוע של עוזרו, מאמן הפיתוח אמיליו קובאצ'יץ', האנטר החל לעבוד בצורה אינטנסיבית על הקליעה מהשלוש, וקיבל אור ירוק לנסות אותה בזמן משחקים. בעונה שעברה הוא נתן טעימה קטנה מכלי הנשק החדש, עם 6 מ-16 מחוץ לקשת ב-35 משחקים.

העונה כבר אפשר להכריז על מהפך. האנטר הפך לקלע שלשות נהדר, לא פחות ולא יותר. ב-20 משחקים העונה, הוא קלע לא פחות מ-20 שלשות מ-49 ניסיונות. 50 אחוזי ההצלחה שלו ממקמים אותו בין עשרת קלעי השלשות הטובים במפעל. "שחקנים מהסוג של אותלו הם כמו יין אדום טוב. הם משתבחים עם השנים", אמר טרינקיירי לפני מספר חודשים כשהתייחס ליכולות המפתיעות של האנטר.

כבר ראינו בעבר סנטרים שלעת זקנה פיתחו קליעה מהשלוש שהאריכה להם את הקריירה, אבל זה קרה בעיקר ב-NBA. ברוק לופז ויונאס ולנצ'יונאס, למשל, העבירו את איזור המחיה שלהם מהצבע לקשת השלוש. אבל האנטר הוא הנציג הבולט של התופעה בכדורסל האירופי. חלק מהקרדיט, אגב, הוא נותן ליאניס ספרופולוס. "הוא היה הראשון שנתן לי את הביטחון. הוא ראה שאני מהסס לזרוק מחצי מרחק ואמר לי 'אתה חייב לזרוק משם. יש לך את זה, אתה רק זקוק לביטחון'. זו אחת הסיבות שהוא המאמן שהכי נהניתי לעבוד תחתיו", סיפר האנטר לפני כחודש בריאיון.

שחקן מכבי תל אביב בכדורסל אותלו האנטר
שיפט. האנטר | מאור אלקסלסי

מחוץ למגרש, האנטר ממשיך להיות אחד השחקנים הדעתנים ביורוליג, ולהביע לעיתים קרובות את דעותיו על המתרחש גם בקבוצות אחרות ביורוליג. הוא לא היסס לעשות זאת כשדווח באירופה על ההחלטה של מכבי תל אביב להשעות את דארן היליארד, בעקבות ציוץ שהתפרש כביקורת מרומזת על עודד קטש.

"זה מטורף לגמרי. איך אפשר להשעות את דארן? כנראה שמישהו שם ממש רגיש. נדיר מאוד לראות שחקן עם אישיות נהדרת ומוסר עבודה גבוה מושעה על ידי הקבוצה שלו. אלוהים זוכר הכל, אחי", הוא צייץ ותייג את היליארד בזמנו.

עכשיו הוא מגיע להיכל ויודע שיהיה לו תפקיד משמעותי יותר מבדרך כלל במשחק מחר (חמישי), שיהיה קריטי למכבי תל אביב. הפסד עלול לחסל את סיכויי ההעפלה לפלייאוף, וקטש ינסה לנצל את הדלילות היחסית של באיירן בקו הקדמי לאור חסרונו של הכוכב הפצוע אוגוסטין רוביט, מצטיין חודש ינואר ביורוליג. האנטר (לצד פרדי גילספי) ינסה לחפות על חסרונו. סביר להניח שג'ון דיברתולומאו, השריד היחיד בסגל של הצהובים מהקבוצה ההיא בה האנטר כיכב, יתקשה לזהות אותו בגרסתו החדשה – כמו 11,000 הצופים שימלאו את ההיכל.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי