קטש: "אחד הניצחונות הגדולים שלנו, נגמרו המילים על ג'ונדי"

play
עודד קטש עם שחקני מכבי תל אביב | דני מרון
תיקתקנו: קליפ סיכום היום בספורט, 8.3 04:04

מאמן מכבי תל אביב פרגן לג'ייק כהן ("ידעתי שאשתמש בו, הוא אדיר") ולקפטן ("הוא מיוחד מעבר לכדורסל") אחרי הניצחון על פנרבחצ'ה

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב חזרה הערב (רביעי) למאזן חיובי ביורוליג לאחר שגברה בהיכל 74:78 על פנרבחצ'ה המדורגת רביעית. הטורקים הובילו ב-12 נקודות כבר בדקות הפתיחה, אבל ג'ון דיברתולומאו במשחק נפלא הוביל את הקאמבק יחד עם לורנזו בראון ורומן סורקין, הצהובים הפכו ולמרות איבוד יתרון 10 ברבע האחרון, גילו קור רוח בדקות הסיום והשיגו ניצחון חשוב לקראת המשך המאבקים על המקום בשמינייה הראשונה.

ביום שישי תנסה מכבי תל אביב להשלים דאבל טורקי, כשתתארח אצל אנאדולו אפס, אחת הקבוצות הנאבקות איתה על הכרטיסים האחרונים לפלייאוף. כרגע מכבי תל אביב מדורגת שמינית, אחרי שאנאדולו הובסה 94:75 בבלגרד מול הכוכב האדום.

שחקני מכבי תל אביב חוגגים
חזק בתמונת ההצלבה. שחקני מכבי תל אביב | דני מרון

עודד קטש סיכם: "זה ניצחון גדול בשבילנו. מנטלית, התחלנו את המשחק רע מאוד, מצאנו את הדרך לחזור. שינינו הרכבים, שינינו הגנות, מצאנו את הדרך להתגבר על הפתיחה הרעה מאוד, וידענו להתמודד גם עם החזרה שלהם ברבע הרביעי. אני גאה בשחקנים שהם המשיכו להאמין, ונלחמו. ניצחנו קבוצה איכותית מאוד, ואני גאה בשחקנים שלי. בסוף, הייז ופייר סיימו עם 15 ו-14, אבל סקוטי וגודוריץ' לא קלעו. ברבע הראשון זה עבד פחות ובהמשך זה עבד יותר. רצינו לכוון לשם. אני גאה על המאמץ, נלחמנו, היו לנו שני אתגרים גדולים, אחרי פתיחה נוראית ואחרי קאמבק שלהם. קבוצה עם סגל מרשים שתגיע עד הסוף. זה אחד הניצחונות הגדולים שלנו"

על ג'ייק כהן: "ידעתי שאני הולך להשתמש בו, מבחינת מאצ'אפים, מבחינת מה שהמשחק מצריך. בדרך שבה הם שומרים, הוא יכול היה לעזור לנו יותר. שמח שזה הצליח. ג'ייק אדיר, שחקן שלא תמיד מקבל ונכלל, היכולת שלו לבוא לשחק ברמה הזאת, זה אדיר. מבחינת ג'רל ב-3, באנו עם תוכנית משחק מסוימת לקחת מהפיק אנד רול של קלאת'יס. הם הענישו אותנו בצורה קשה, לא ביצענו נכון את תוכנית המשחק המקורית. התוכנית השנייה הייתה להיות גדולים יותר, הם לקחו 17 ריבאונדים בהתקפה, 11 במחצית הראשונה, ההרכב הגבוה עם אזורית כדי להאט אותם ולגרום להם לחשוב, זה עבד טוב. אני שמח בשביל ג'ייק, רומן עלה טוב ועל ג'ונדי נגמרו המילים".

על דיברתולומאו: "ג'ונדי היה תמיד שם בשביל מכבי, גם כשלא קיבל הרבה, תמיד חיובי ונלחם. תמיד היה מצוין. אני באופן אישי, במערכת היחסים הקצרה שהייתה לנו בנבחרת, אני מאוד מאמין בו. אולי באמונה הזאת, אתה נותן לו ביטחון ומקבל חזרה, הדבר הזה מתבטא לא רק ביכולת על המגרש. התחלנו את המשחק לא טוב, ג'ון היה שם בפסקי זמן, בלכוון את השחקנים, לראות שכולם יהיו מרוכזים במהלך הבא. לכן הוא מיוחד מעבר לכדורסל. הוא הקפטן שלנו ועושה עבודה מדהימה השנה".

על המאמן היריב: "איטודיס מגיע תמיד הכי מוכן, הוא יודע הכול, אולי עצם זה שהיה עוזר כל כך הרבה שנים של אוברדוביץ'. הוא מקצוען ויודע לעשות התאמות תוך כדי משחק, כדי לשחק מולו צריך לשנות תוך כדי המשחק".

ג'ייק כהן מכבי תל אביב
"היכולת שלו לבוא לשחק ברמה הזאת, זה אדיר". ג'ייק כהן | דני מרון

דימיטריס איטודיס, מאמנה של פנרבחצ'ה: "היה משחק מאוד מעניין, ברכות למכבי על הניצחון. בצורה שהמשחק נגמר ושהשווינו בדקות ההכרעה, זה יכול היה ללכת לכיוון שלנו. הייתה לנו הזדמנות גם, יכולנו לקלוע זריקות. קלענו היום נורא, גם מהעונשין. במשחקי היורוליג האחרונים קלענו די טוב, וברור שזה יכול לעזור לכל קבוצה, היום היינו צריכים למצוא דרכים שונות לקלוע. הדרך שבה מכבי הגנה, וניסתה למנוע מאיתנו את משחק הפוסט, האזורית שלהם נתנה לנו זריקות טובות שלא הצלחנו לקלוע. לא ויתרנו, וזה דבר טוב, מצאנו את הרוטציה הנכונה לחזור, ואז איבדנו כדור והם קלעו זריקות עונשין".

על סקוטי ווילבקין: "סקוטי מקצוען, לא חושב שהוא התרגש מדי, הוא יכול היה לקלוע והמשחק היה הולך למקום אחר. סקוטי ודיישון פייר קלעו 2 מ-15 ל-3, כשאתה מפסיד ב-4 הפרש זה מאוד משמעותי. מכבי לקחה סיכונים, סקוטי הוא קלע טוב ל-3, נייג'ל, דיישון פייר גם, היו לנו מצבים נהדרים גם מהעונשין. ברור שהקבוצה השנייה מקבלת ביטחון כשהקבוצה שלך לא מצליחה לקלוע. זה היה משחק מאוד מעניין, זה יכול היה ללכת לכל כיוון".

על השיפוט אמר: "אני מקווה שלא יענישו אותי, אין לי שום דבר נגד השופטים, אבל ברגע שהייתה עבירה טכנית ולפני זה עבירה שלנו, טיילר דורסי זרק את הזריקה השנייה והוא לא ידע אם זו טכנית שנייה. השופט גם טעה ונתן את הכדור לבן אדם הלא נכון, הם לא זיהו אותו ונתנו למישהו אחר. לא ניסינו לרמות, זו הייתה טעות של דורסי וטעות של השופטים. אמרתי לשופטים שהגיעו לנו עוד שתי זריקות, הם אומרים שלפי החוק הם צריכים לבטל את זריקות העונשיןץ הם ידעו מי צריך לזרוק, זה היה תורו של נייג'ל".