מסיבת סיום: הפועל תל אביב דרסה 69:108 את פרומתיאס

play
ג'יילן הורד לצד ג'ייקובן בראון הפועל תל אביב | קובי אליהו
הפועל ת"א חתמה את שלב הבתים ביורוקאפ עם 69:108 מוחץ על פרומתיאס 02:40

האדומים השאירו סיכוי לעלות מהמקום השני אם טורק טלקום תפסיד לבודוצ'נוסט במחזור האחרון של היורוקאפ. הורד (23 נק' ו-11 ריב') וגינת (18 נק' ו-6 ריב') בלטו בשיא הנקודות האירופי העונה של הקבוצה של פרנקו

(גודל טקסט)

הפועל תל אביב כבר הבטיחה את עלייתה לשלב הבא של היורוקאפ, והערב (שלישי) היא דרסה 69:108 את פרומתיאס היוונית בשיא נקודות אירופי העונה והשאירה סיכוי לסיים במקום השני אם טורק טלקום תפסיד מחר לבודוצ'נוסט במחזור הסיום.

הקבוצה של דני פרנקו הגיעה להתמודדות מול היוונים בידיעה שהפסד ב-17 הפרש היה מוריד אותה למקום הרביעי, כשניצחון בשילוב הפסד של טורק טלקום היה מעלה אתה למקום השני ומבטיח ביתיות בשלב רבע הגמר. קסבייר מנפורד (11 נק' ו-7 אס') פתח את ההתמודדות בסערה והוליך את האדומים ליתרון מוקדם, כשצ'ינאנו אונואקו (16 נק' ו-5 ריב') שלט בצבע מול 0 נקודות של היוונים בצבע. המארחת לא הצליחה לברוח מול תצוגת שלשות מרשימה של האורחת, אבל הפועל עם יתרון 19:28 ברבע הראשון. הדומיננטיות האדומה המשיכה ברבע השני עם ריצת 5:25. הריצה נעצרה עם סל ראשון מהצבע של היוונים דקה לסיום הרבע השני, והפועל ירדה ביתרון 31:59.

השליטה של המארחת בצבע המשיכה גם בחצי השני, ההפרש המשיך לצמוח, אבל ריצת 5:16 צמצמה את הנזקים של היוונים. ג'ייקובן בראון התעורר (10 נק' ו-6 אס') והרבע השלישי הסתיים ב-52:76 לאדומים. ג'יילן הורד (23 נק' ו-11 ריב') השתלט על המשחק ברבע האחרון, הגדיל את ההפרש שצומק ברבע הקודם והשיג ניצחון אדום מרשים בסיום עם 69:108 במחזור האחרון של העונה הסדירה ביורוקאפ.


קלעו להפועל תל אביב: ג'יילן הורד (11 ריב') 23, תומר גינת (6 ריב') 18, צ'ינאנו אונואקו (5 ריב') 16, קסבייר מנפורד (7 אס') 11, ג'ייקובן בראון (6 אס') 10, ג'ורדן מקריי 9, עידן זלמנסון (5 ריב') 8, גיל בני 7, אייל הראל 6.

קלעו לפרומתיאס: ג'ו תומאסון 16, ארנדולדאס קולבוקה 14, נמניה דנגוביץ' 9, דסטין הוגו 8, אנתוני קוואן 7, ג'ורג' קונדיט וניקולאוס גקיקאס 5 כ"א, ניקולאוס פלוטאס 3, ואסיליס מוראטוס 2. טרוויס סימפסון וגאורגיוס טאנוליס שותפו ולא קלעו.

עוד חדשות כדורסל

רמי כהן: "ההסתגלות של אונואקו לא קלה, כיוונו איתו לשלבי ההכרעה"
ירושלים עתרה לבית הדין העליון בגלל מועד המשחק נגד מכבי ת"א
אחרי שערך בדיקה, ארגון שחקני הכדורסל החליט לא לשבות

תומר גינת הפועל תל אביב
רוצים לסגור את שלב הבתים עם ניצחון. גינת | קובי אליהו

מהלך המשחק

רבע 1:

דני פרנקו עלה עם חמישייה של ג'ייקובן בראון, קסבייר מנפורד, תומר גינת, ג'ורדן מקריי וצ'ינאנו אונואקו. מנפורד פתח עם 4 הנקודות הראשונות של האדומים, מקריי חילק אסיסט יפה לגינת ב-5:10 בפתיחה נהדרת של המארחת. אונואקו שלט בצבע עם 12 נקודות ראשונות של האדומים בצבע מול 0 של היוונים. נמניה דנגוביץ' צימק עם שלשה, ניקולאוס גקיקאס הוסיף אחת משלו וההפרש ירד ל-3 בלבד, 3 דקות לסוף הרבע הראשון. ג'יילן הורד הטביע לפני עוד שלשה של ג'ו תומאסון ונקודות של מנפורד מהקו הורידו את הפועל ביתרון 19:28.

דני פרנקו מאמן הפועל תל אביב
באיזה מקום יסיימו את שלב הבתים? פרנקו | קובי אליהו

רבע 2

גיל בני והורד פתחו נהדר את הרבע השני והעלו את הפועל ליתרון דו ספרתי לראשונה הערב. אונואקו המשיך להגדיל את היתרון וההגנה האדומה שמרה על היוונים אחרי רבע וחצי עדיין ללא נקודות בצבע. אנתוני קוואן צימק עם שלשה, אבל הדומיננטיות של אונואקו המשיכה בריצת 5:25. ארנולדס קולבוקה דייק מהשלוש, גינת הטביע מנגד והפועל עברה את רף 50 הנקודות עוד לפני המחצית. פרומתיאס השיגה סל ראשון בצבע לקראת סיום הרבע, רגע לפני שמקריי התעופף עם לייאפ מרשים והאדומים ירדו ביתרון 31:59 מפלצתי.

צ'ינאנו אונואקו הפועל תל אביב
רבע שני דורסני. אונואקו | קובי אליהו

רבע 3

מקריי התחיל את החצי השני עם שלשה אדירה שהגדיל את ההפרש ל-31 עד נקודות של תומאסון. אונואקו דייק מהקו, תומאסון המשיך לצמצם נזקים והיוונים התעוררו מעט בדקות מלאות איבודי כדורים. ריצת 16:5 הקטינה את ההפרש ל-67:46, לפני שבראון צלף מחוץ לקשת והעיר את הקהל הביתי. מנפורד המשיך עם משחק מצוין בנקודות מהקו, דנגוביץ' צלף מחוץ לקשת והקבוצות ירדו ביתרון אדום של 52:76 לקראת רבע אחרון.

ג'ורדן מקריי הפועל תל אביב
טיול במחזור הסיום. מקריי | קובי אליהו

רבע 4

נקודות של הורד החזירו את ההובלה המרשימה של האדומים בתחילת הרבע הרביעי. גקיקאס עם נקודות נדירות מהצבע, דסטין הוגו הוסיף ליוונים והורד המשיך להיות הקלע הבולט של המארחת שהגדילה את היתרון ל-57:85. עידן זלמנסון בדקות נפלאות הראה שליטה בצבע, בראון בלט עם עוד שלשה והורד הטביע והקפיץ את הקהל האדום. אייל הראל עלה מהספסל והצטרף לחגיגה עם נקודות ראשונות, גינת חצה את 100 הנקודות של המארחת והפועל רשמה ניצחון אדיר במחזור הסיום – 69:108.