מיקי ברקוביץ': "זו הייתה ההצגה הכי טובה בעיר ובארץ"

play
מיקי ברקוביץ' עם מוטי ארואסטי | ספורט 2
הבטיחה ביתיות בשמינית הגמר היורוקאפ: 76:87 להפועל תל אביב על ורוצלאב 03:33

בריאיון לדני דבורין לאחר הניצחון על בולוניה, מקווה כוכב העבר של מכבי תל אביב שהקבוצה תמשיך לשמח את אוהדיה: "רק שתהיה המשכיות"

(גודל טקסט)

"אתמול ראיתי את ההצגה הכי טובה בעיר, והכי טובה בארץ, בתקופה האחרונה. אני רק מקווה שמכבי תל אביב תמשיך להפגין את אותה יכולת שבה הביסה את בולוניה". דברים אלה אמר לי מיקי ברקוביץ', שהיה בין 11 אלף הצופים שראו אמש (יום שלישי) את ניצחון הצהובים בתוצאה 80:111.

מיקי ברקוביץ, אגדת כדורסל, היה ונשאר אהוב הקהל בהיכל הספורט של יד אליהו. מזוהה על ידי משפחות של מבוגרים וצעירים, שרק מבקשים ממנו תמונת סלפי למזכרת. הוא משתדל שלא להחמיץ את משחקיה של קבוצת נעוריו, ושמח מאוד להתייחס, בריאיון מיוחד לוואלה! ספורט, לניצחון הגדול על בולוניה.

על המשחק אמש: "אהבתי לראות את סגנון המשחק שבנוי על מהירות ועל קליעות משלוש. כרגע חשוב עד מאוד שתהיה המשכיות, כאשר המטרה היא הבטחת המקום בשמינייה הראשונה של היורוליג, ואחר כך גם עלייה לפיינל-פור".

שחקני מכבי תל אביב חוגגים, רומן סורקין, ג'רל מרטין, ג'ייק כהן, ג'ון דיברתולומאו, ווייד בולדווין
"נשחק נגד הקבוצה הכי חמה ביורוליג, אבל גם אנחנו חמים" | דני מרון

מיקי מודע לימים הפחות טובים שעברו על מכבי תל אביב, ועל כך הוא אומר: "היו מסביב לחשושים לא נעימים, אבל לשמחתי כי רבה גילתה ההנהלה את הסבלנות הדרושה. האמנתי בעודד קטש, ולזכותו ייאמר שהדברים מסתדרים. זה התחיל עם ניצחון החוץ המדהים בטורכיה על אנאדולו אפס, והתפוצץ עכשיו בניצחון האדיר על בולוניה בתל אביב. עשינו זאת בסיוע השחקן השישי שלנו, שהוא הקהל הנפלא. אני חוזר מביקור בארצות הברית, ראיתי שם כדורסל, אבל אין כמו הקהל של מכבי תל אביב".

סינודינה בולוניה זה שם שצריך להזכיר לך את שנת 1981.

"ברור. אי אפשר לשכוח. גמר גביע אירופה מול סינודינה בולוניה בשטרסבורג שבצרפת. ניצחנו בתוצאה 79:80. בשניות האחרונות קלעתי את סל הניצחון וסיימתי את המשחק עם 20 נקודות. כדורסל הוא משחק קבוצתי ובימים הגדולים שלנו נהנתה מכבי משחקנים מצוינים. גם הכוכב הכי גדול זקוק לעזרה במגרש כדי לנצח. בעבר, הכדורסל שהצגנו היה מהיר, התבסס על חטיפות ועל קליעות בהתקפות מתפרצות. אשקר אם לא אומר לך שגם עכשיו הייתי מוכן להשתתף לא במשחק אחד, אלא במשחקים רבים".

דיברת איתי קודם בעיקר על המטרה הראשונית שהיא מקום בשמינייה הראשונה.

"כי קודם כל קובעים מטרה, וצריך ליהנות מהדברים היפים שראינו אמש מול הקבוצה האיטלקית. אני קורא לכך הגשמת חלום ראשוני. כל זאת בתקווה שהשחקנים והקבוצה ימשיכו להציג את אותה היכולת. אחר כך יגיע הפיינל פור, וכמובן שאני מאחל למכבי גם לזכות ביורוליג. כאמור, אני אוהב את העובדה שמשחקה לא מסורבל, לא רצוף באין ספור תרגילים, אלא בנוי כאמור על מהירות ביצוע שאף מייצרת סלים קלים. יחד עם זאת אני חושב שזה בדיוק הזמן לשלב יותר שחקנים ישראלים, מפני שהדרך עדיין ארוכה ואין לי ספק שהם יוכלו לסייע לקבוצה בהשגת מטרותיה".

למיקי ברקוביץ', מספר 9 הבלתי נשכח של מכבי תל-אביב, ולאישתו שלי ישנם תשעה נכדים, שאחדים מהם בחרו דווקא לשחק כדורגל. הוא עצמו מרצה בחוגים לא מעטים תחת הכותרת, "נולד בכדי לנצח",שאין טובה ממנה להגדיר את הישגיו המעולים בשדה הספורט. אין אהוב ממנו בקרב אוהדי הכדורסל של מכבי תל אביב, והוא מחזיר להם באותה אהבה: "הם קוראים לי בשם מיקי אגדה, ואני יודע עד כמה גדולה חשיבותם להצלחת המועדון. מחר (יום חמישי) נארח את מילאנו, בתקווה לעוד 40 דקות של הצגת כדורסל מעולה".