רגע השיא: הפועל ירושלים הביסה את א.א.ק ועלתה לפיינל פור של ליגת האלופות

11,600 אוהדים, שיא כל הזמנים, נדחסו לארנה וראו הצגה של ירושלים שפירקה 51:91 את היוונים, נקמה בה על ערב הבלהות באתונה ורחוקה שני ניצחונות מתואר אירופי. רנדולף (25) בלט מעל כולם

(גודל טקסט)

קומו והריעו להפועל ירושלים: הקבוצה הנהדרת של אלכסנדר דז'יקיץ' עלתה הערב (רביעי) לפיינל פור של ליגת האלופות עם 51:91 מוחץ ומלהיב על א.א.ק אתונה. אחרי הטראומה ביוון ומופע הזיקוקים באתונה, ירושלים התפוצצה מצידה על הפרקט בדרך ל-1:2 במשחק שהמנצחת בו לא הוטלה בספק החל מהדקה החמישית בערך.

ירושלים ניצחה את א.א.ק עם הנשק העיקרי שלה מתחילת העונה: ההגנה שתסכלה את היוונים ועצרה אותם על אחוזים פשוט מחרידים (17 אחוז מחוץ לקשת), כאשר המוציא לפועל העיקרי בהתקפה היה ליוואי רנדולף, שתרם 25 נקודות ב-29:45 דקות בלבד באחוזים מעולים (8 מ-14). ירושלים פתחה פער של מעל 20 הפרש כבר ברבע השני ולא הביטה לאחור, כאשר מתח לא היה בארנה הערב אבל טירוף היה, ועוד איך היה. ירושלים עדיין לא יודעת מי תהיה היריבה שלה בחצי הגמר, אבל הקבוצות הנוספות שעלו הן מלאגה, בון והעולה הרביעית תהיה המנצחת במשחק בין מנרסה לטנריפה הספרדיות. בכל מקרה, איזו יריבה שירושלים לא תקבל, עם היכולת שהיא הציגה הערב ומציגה כבר תקופה ארוכה, השמיים הם הגבול עבורה.

מאמן הפועל ירושלים אלכסנדר דז'יקיץ'
הפך את ירושלים למכונת הגנה. אלכסנדר דז'יקיץ' | ברני ארדוב

קלעו לירושלים: ליוואי רנדולף 25, קאדין קרינגטון וסלים סנדר ונה 15, זאק הנקינס ומארקס מייריס 8, ספידי סמית' 7, ברנדון בראון 5, אור קורנליוס ואיתי שגב 3, נועם יעקוב 2

שחקן הפועל ירושלים ליוואי רנדולף
שחקן הפועל ירושלים ליוואי רנדולף | ברני ארדוב

רבע 1

כצפוי, ירושלים הציגה הגנה רצחנית, סחטה 4 עבירות אחרי שלוש דקות ושלשה של מייריס קבעה 1:7 מהיר. מי שהכניס את היוונים לעניינים היה ברייטון למאר שצלף שתי שלשות רצופות וצימק ל-10:7. אלא שלקראת סוף הרבע הזה הגיעה הבריחה הירושלמית. מייריס צלף עוד שלשה ולאחר מכן קרינגטון. קני וויליאמס החטיא מול ההגנה החזקה ואיתי שגב חדר וקבע יתרון דו ספרתי ראשון של 7:18. היוונים המשיכו להחטיא והתוצאה הזו נשמרה עד סוף הרבע.

ליוואי רנדולף הפועל ירושלים מול א.א.ק אתונה
ליוואי רנדולף בפעולה | ברני ארדוב

רבע 2

הרבע השני נפתח כמו שהרבע הראשון הסתיים. ירושלים עלתה כבר ליתרון שיא של 8:21, כשהיוונים התקשו מאוד לעשות נקודות בתוך הצבע. דאנק של הנקינס מריבאונד התקפה קבע יתרון שיא חדש של 12:26. הקהל בארנה יצא מגדרו, א.א.ק לא הפסיקה להחטיא וחטיפה ודאנק של רנדולף קבעו 14:33 מוחץ כשאנחנו קצת יותר מארבע דקות למחצית. האורחים המשיכו לאבד את הראש, ספידי סמית' קלע סל ולאחר מכן צלף שלשה שקבעה 16:38 למארחים. היוונים המשיכו לעשות נקודות רק מהקו וסל של רנדולף קבע: 22:43 לירושלים בהפסקה.

אקיל מיטשל א.א.ק אתונה מול זאק הנקינס הפועל ירושלים
נוקאאוט גם בצבע. הנקינס מול אקיל מיצ'ל | ברני ארדוב

רבע 3

פתיחת הרבע השלישי היתה מהוססת מאוד מצד שתי הקבוצות. ירושלים איבדה את זאק הנקינס שנפגע בידו וירד לקבל טיפול, אבל היוונים לא ניצלו את זה כדי לחזור, שליוואי רנדולף העלה את ירושלים ל-27:51. א.א.ק נראתה אבודה לגמרי ולא מצאה את עצמה בהתקפה, כשרנדולף בלט הרבה מעל כולם וקלע את הנקודה ה-19 שלו. רנדולף קלע שוב מהקו ואז יצא לקבל מנוחה לקול תשואות הקהל. אוריולה עשה סוף סוף נקודות קלות בצבע מנגד, אבל סלים סנדר ונה חדר וקבע: 34:59 ענק לירושלים, שמשייטת לפיינל פור. ינקוביץ' קלע מהקו ובסיום הרבע השלישי: 36:59 להפועל ירושלים, שמשייטת לפיינל פור.

שחקן הפועל ירושלים ליוואי רנדולף
מעל כולם. ליוואי רנדולף | ברני ארדוב

רבע 4

אם א.א.ק חשבה על קאמבק ברבע הרביעי, המחשבות האלו התנפצו כבר אחרי דקה אחת ברבע הרביעי שבו סנדר ונה וקרינגטון צלפו שתי שלשות וקבעו יתרון שיא חדש: 36:65. מי שעלה לראשונה על הלוח ברבע הזה היה ברנדון בראון, שהיה רגוע מאוד ולא פקטור בשלושת הרבעים הראשונים. בראון קלע שלשה ואז סל שקבע 46:78. דז'יקיץ' זרק למערכה את נועם יעקב שעיגל את התוצאה ל-40 הפרש מדהים (51:91), תוצאה שנשמרה עד הסוף והפועל ירושלים עלתה לפיינל פור!