רמיזה דוחה ובדיחה מרושעת: הסערה אחרי התמוטטות ברוני ג'יימס

play
אלון מאסק לצד ברוני ג'יימס | צילום מסך, מתוך טוויטר
תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 25.7 05:10

אילון מאסק ומתנגדי החיסונים מיהרו להפוך את הטרגדיה המשפחתית לתעמולה פוליטית, וגם ה"האשמות" שהוטחו בבנו של שאקיל אוניל הוסיפו שמן למדורה: בארצות הברית מתפללים לשלומו של בנו של לברון ג'יימס, אבל גם עושים כותרות על חשבונו

(גודל טקסט)

פרטים נוספים וחדשים מתבררים בארצות הברית בנוגע להתמוטטות הפתאומית של ברוני ג'יימס, בנו הבכור של לברון ג'יימס, בעקבות דום לב שחווה במהלך אימון של אוניברסיטת USC. לפי "וול סטריט ג'ורנל", ברוני בן ה-18 היה בסכנת חיים ממשית כשאיבד את ההכרה באופן פתאומי על הפרקט, ורק עירנות מוגברת, תושייה ותגובה מהירה של אנשי הצוות הרפואי של USC ששהו במקום, הצילו למעשה את חייו.

העובדה שמצבו של ברוני התייצב ושהוא יצא מטיפול נמרץ כעבור פחות מ-24 שעות, מעידים על כך שהאנשים ששהו במקום בזמן המקרה, פעלו בצורה המהירה והטובה ביותר, וייתכן שלא רק הצילו את חייו של ברוני, אלא מנעו ממנו נזקים מוחיים אפשריים. כך או כך, למרות שמצבו של ברוני התייצב ושהוא למעשה יצא מכלל סכנה, כבר עכשיו ברור שהמשך הקריירה שלו מוטל בספק. "לא ברור מתי ברוני יחזור ל-USC, אם בכלל", ציינו ב"וול סטריט ג'ורנל", מבלי להתייחס להשלכות האפשריות שעשויות להיות לכך על לברון ג'יימס, שהצהיר לא פעם על חלומו לשחק יחד עם בנו ב-NBA. ברוני יועד להיבחר בסיבוב הראשון של הדראפט הקרוב, אבל ספק רב אם התכנית תצא לפועל כעת.

לברון ג'יימס עם בנו ברוני ג'יימס
שיתוף הפעולה ביניהם מתקרב? לברון וברוני | אימג'בנק GettyImages, Christian Petersen

כך או כך, למרות שבירור נסיבות האירוע נמצא בשלב מוקדם מאוד, ברשתות החברתיות לא חיכו אפילו רגע אחד לפני שהפכו את הסיפור הטרגי של משפחת ג'יימס לתעמולה פוליטית זולה. מתנגדי חיסונים רבים בארצות הברית מיהרו לקבוע שהחיסונים נגד קורונה שקיבל ברוני בעבר, הם אלה שגרמו לו לקבל דום לב בגיל 18, ללא שום סימן מקדים או היסטוריה רפואית שעשויה להצביע על סכנה כזו.

לברון סיפר בעבר שהתחסן בעצמו ושכל בני משפחתו התחסנו יחד איתו. "אחרי שעשיתי מחקר מעמיק משל עצמי, התחושה שלי הייתה שהתחסנות היא הפתרון הטוב ביותר לא רק עבורי, אלא עבור כל משפחתי", אמר ג'יימס, וגם היזם והאיש העסקים אילון מאסק השתמש באמירות הללו נגדו אתמול, ורמז בצורה מרושעת למדי שההחלטה של לברון לחסן את בנו, היא שהובילה לאירוע הלבבי שחווה אתמול.

"אי אפשר להתייחס לכל דבר בתור השפעה של החיסון, אבל באותה נשימה אי אפשר שלא להתייחס לחלק מהדברים בתור השפעה שלו. דלקת בשריר הלב היא תוצר לוואי ידוע של החיסון", צייץ מאסק פחות מחצי שעה אחרי שהפרסומים על ההתמוטטות של ברוני הופצו, וחולל סערה.

אילון מאסק
הערה מרושעת או לגיטימי? אילון מאסק | רויטרס

מיני-סערה נוספת התרחשה לאחר שמשתמשים מסוימים ברשתות החברתיות, התבדחו על כך שה"אשם" במצבו של ברוני הוא שאריף אוניל, בנו של שאקיל אוניל, חברו הטוב של ברוני ומי שנאלץ לעבור בעבר ניתוח לב פתוח, אחרי שהתגלה מום בליבו.

"ברוני התחיל להסתובב עם שאריף, ותראו מה קרה לו. אולי כדאי שיתחיל להתרחק ממנו", נכתב באחד הציוצים, ואוניל הצעיר הגיב בזעם: "זה חוסר כבוד. הייתי חבר קרוב של ברוני במשך הרבה מאוד זמן לפני שזה קרה. אנשים כמוך צריכים לקבל עזרה, אני מתפלל עבורך…הדברים שלך חולניים, אידיוט".

גם שאקיל אוניל בעצמו יצא להגנת בנו, ואמר ש"צריך לגרום להם לאנשים הדבילים האלה לשלם על מה שהם כותבים, זה בלתי נתפס".