"לא רצה חלק במאבק עם אולימפיאקוס": כשספרופולוס סירב לפאו

play
יאניס ספרופולוס מאמן מכבי תל אביב | דני מרון
דריבל, 25.7: פינת כדורסל על הבעלים של הפועל ת"א והפועל ירושלים 04:50

הבעלים של פנאתינייקוס סיפר על השיחות עם אקס מכבי תל אביב, שעבד אצל היריבה המרה: "העדיף אווירה רגועה יותר מחוץ ליוון". על ברצוקאס: "הוא מאמן נהדר ואדם קטן, יש לו בעיות"

(גודל טקסט)

הקבוצה הכי לוהטת בקיץ 2023 ביורוליג היא ללא ספק פנאתינייקוס. אחרי שנים קשות בתחתית, החליט הבעלים דימיטריס ינאקופולוס לבצע מהפכה של ממש בסגל, כשהוא הנחית למאמן החדש ארגין עתמאן לא פחות מ-12 שחקני רכש והיד עוד נטויה.

ינאקופולוס, מהדמויות הצבעוניות ביותר בכדורסל האירופי, העניק ראיון נרחב של שעתיים לאתר היווני "SDNA" ודיבר על הרצון לחזור לצמרת ועל המגעים שקיים בעבר עם ניקולה מירוטיץ', יורגוס ברצוקאס, והאקסים של מכבי תל אביב יאניס ספרופולוס וטיילר דורסי.

שמעון מזרחי עם דימיטריס ינאקופולוס, בעלי פנאתינייקוס
היריבים יישרו איתו קו, אבל מה עם מפעל החיים המשפחתי? דימיטריס ינאקופולוס לצד שמעון מזרחי | אתר רשמי, Action Images

"ב-2020 הודעתי שאני מוכר את הקבוצה, אבל אף הצעה לא הייתה רצינית", אמר ינאקופולוס, "ההצעה הכי רצינית שהייתה הגיעה מבעלים של קבוצת יורוליג אחרת שאמר שהוא יקנה את המועדון ויסגור אותו. משנה לשנה שמתי יותר כסף, וראיתי את הקבוצה מסיימת בתחתית היורוליג. המועדון היה חולה, היה צריך לבצע שינוי בכל תחום, אנחנו משקיעים כסף על השחקנים אך גם משקיעים מחוץ למגרש".

ינאקופולוס הצליח להנחית שמות בכירים כמו קוסטאס סלוקאס, חואנצ'ו הרננגומס, לוקה וילדוסה ומתיאס לסור, אך לא הצליח לשים את ידו על ניקולה מירוטיץ' שככל הנראה אמור לשים סוף לסאגה של הקיץ עם חתימה במילאנו: "דיברנו ערב אחד והייתה לנו שיחה נחמדה. מירוטיץ' הראה לי כמה הוא אוהב את יוון, וכשסיימנו את השיחה אמרתי שאני לא רואה סיטואציה שהוא לא חותם. אחרי זה גיליתי שקבוצות אחרות הרגישו בדיוק אותו דבר".

שחקן נוסף שמועמד ללבוש ירוק הוא טיילר דורסי. שחקנה לשעבר של מכבי תל אביב ושל היריבה המרה אולימפיאקוס מחזיק באזרחות יוונית, דבר שרק מגביר את הרצון של האתונאים להחתימו. "זה תלוי בקבוצתו הנוכחית פנרבחצ'ה ובמאמנה דימיטריס איטודיס. אנחנו רוצים את השחקנים הטובים ביותר בשוק, בעיקר יוונים, אין הרבה ברמות האלה".

מאמן מכבי תל אביב יאניס ספרופולוס
מאמן מכבי תל אביב יאניס ספרופולוס | דני מרון

לאחר מכן סיפר ינאקופולוס על שיחות שניהל עם מאמן מכבי תל אביב ואולימפיאקוס בעבר, יאניס ספרופולוס: "היינו בקשר לפני שנתיים או שלוש. הוא אמר שהוא לא רוצה להיכנס למאבק הזה בין פנאתינייקוס לאולימפיאקוס, הוא העדיף אווירה רגועה יותר מחוץ ליוון".

יש לציין כי אם ינאקופולוס אכן דייק בזמנים שתיאר, אז השיחות התקיימו בזמן שספרופולוס אימן במכבי תל אביב והיה תחת חוזה. מאז פיטוריו מהצהובים בפברואר 2022 ספרופולוס לא מצא קבוצה חדשה. הקיץ היה המאמן היווני המגעים עם אנאדולו אפס ובאסקוניה, אך המהלכים הללו לא הבשילו לידי חתימה.

ינאקופולוס התייחס גם למאמן יווני אחר, יורגוס ברצוקאס מאולימפיאקוס: "בעבר רציתי להביא אותו. יש לי הערכה ענקית כלפי כמאמן, אבל יש לו בעיות, הוא מדבר בשחצנות. מצד אחד הוא מאמן נהדר, ומצד שני אדם קטן".