היורוליג תחקור את ניסיון השוחד בגמר היורוקאפ ב-2021

השופט בוריס ריז'יק, שחטף אש אחרי משחק בין מונאקו למכבי ת"א השנה, חשוד בהצעת 10,000 יורו לשופט אחר תמורת הטיית המשחק

(גודל טקסט)

היורוליג הודיעה היום (חמישי) כי תפתח בחקירה פנימית בעקבות הצהרותיו של השופט האוקראיני מיקולה אמברוסוב, אשר פורסמו אמש בכלי התקשורת באירופה. אמברוסוב טען כי לפני שנתיים הוצעו לו 10,000 יורו בתמורה להטיית התוצאה של גמר היורוקאפ בין מונאקו לאוניקס קאזאן.

"יושרת כל שופטי היורוליג מבוססת על דבקות חזקה בעקרונות ובערכים מוסריים ואתיים כגון הגינות, כבוד, מהימנות ואמינות", מסרה הנהלת המפעל בהודעה רשמית. "היורוליג עובדת לפי פרוטוקול קפדני מאוד על מנת להבטיח את קיומם של כל המשחקים בתנאים הוגנים ללא עוררין, תוך מדיניות של אפס סובלנות כלפי שוחד ושחיתות. לאחר סיום החקירה הפנימית של תוכן דבריו של השופט מיקולה אמברוסוב, נחשוף בפומבי את התוצאות ואם יימצאו ראיות כלשהן לשחיתות, נפעיל את כל האמצעים או הסנקציות הדרושות נגד כל המעורבים".

השופט האוקראיני בוריס ריז'יק עם מאמן ריאל מדריד צ'וס מתאו
השופט בוריס ריז'יק עם מאמן ריאל מדריד צ'וס מתאו | אימג'בנק GettyImages, JAVIER SORIANO/AFP

אמברוסוב, שדחה לדבריו את הצעת השוחד, סיפר כי זו הגיעה מעמיתו ובן ארצו, השופט האוקראיני בוריס ריז'יק. "הוא ייעץ לי לחשוב על זה ל-24 שעות. הוא אפילו סיפק לי איש קשר לפנות אליו באמצעות 'וייבר' לאחר המשחק", שחזר אמברוסוב.

חשוב לציין כי ריז'יק, שנחשב לאחד השופטים הבכירים ביורוליג, היה חלק מהשלישייה שניהלה את המשחק השני בסדרת רבע גמר הפלייאוף בין מכבי תל אביב למונאקו בחודש אפריל האחרון. לא מעט שריקות היו שנויות במחלוקת באותו משחק, שהסתיים בניצחון של הצרפתים בדרך להעפלה לפיינל פור. שחקני הצהובים ווייד בולדווין ודארן היליארד הורחקו, ובסך הכל נשרקו שבע עבירות טכניות לחובת הקבוצה של עודד קטש, שאף אמר באותו ערב: "לטעמי קרה פה משהו חריג". כזכור, אוהדי מכבי תל אביב התעמתו עם השופטים במסעדה מקומית לאחר מכן.