קנדה שלחה מסר מול צרפת, 38 אלף צופים במשחק של הפיליפינים

play
דילון ברוקס, קלי אוליניק, שחקני נבחרת קנדה | רויטרס
שחקן נבחרת ארצות הברית אנתוני אדוארדס 02:10

הצגה של גילג'ס אלכסנדר עם 27 נקודות, 12 ריבאונדים ו-6 אסיסטים סחפה את הקנדים ל-65:95 גדול על הטריקולור. שיא הצופים נשבר בהפסד של המארחת לטאונס והרפובליקה הדומיניקנית

(גודל טקסט)

אליפות העולם בכדורסל יצאה לדרך היום (שישי) בפיליפינים, יפן ואינדונזיה, והשנה, לצערם של חובבי הענף, היא נערכת בסימן הכוכבים שלא יגיעו – ביניהם רוב הסופרסטארים של ה-NBA, ניקולה יוקיץ' בסרביה ויאניס אנטטוקומפו ביוון. במשחק המרכזי של מחזור הפתיחה שנערך במסגרת בית ח', קנדה הצהירה על כוונותיה כשפירקה מועמדת אחרת לפודיום, צרפת. עוד קודם לכן, קיבלנו שיא צופים מדהים במשחק של הפיליפינים.

קארל אנתוני טאונס, נבחרת הרפובליקה הדומיניקנית
קארל אנתוני טאונס, נבחרת הרפובליקה הדומיניקנית | אימג'בנק GettyImages, Yong Teck Lim
שחקן נבחרת איטליה ניקולו מלי
לא היה פשוט. מלי | אימג'בנק GettyImages, Yong Teck Lim

בית א'

אנגולה – איטליה 81:67

קל זה לא היה, אך בסופו של דבר האזורי השלימו את העבודה מול הנבחרת החלשה ביותר בבית, במשחק עם אחוזי קליעה איומים. האנגולים הפתיעו במחצית הראשונה, בסיומה הובילו הכחולים 38:41. העסק המשיך ללכת צמוד גם ברבע השלישי, עד שסימונה פונטקיו (19 נקודות) דאג להעניק לנבחרתו קצת אוויר לנשימה ולמנוע הפתעה. סטפנו טונוט הוסיף 18 למנצחת, שדייקה ב-5 מ-31 מחוץ לקשת, צ'ילדה דונדאו קלע 19 למפסידה (4 מ-29 ל-3).

הרפובליקה הדומיניקנית – הפיליפינים 81:87

חלק מהכוכבים הגדולים לא הופיע לטורניר וארצות הברית מציגה גרסה חיוורת יחסית, אבל הטירוף סביב האליפות בפיליפינים עדיין מורגש היטב, והיום הגיעה ההוכחה: לא פחות מ-38 אלף צופים מילאו את האולם הענק במנילה, וקבעו שיא היסטורי חדש ומדהים למספר אוהדים במשחק בודד באליפות העולם. רבבות הצופים הנלהבים נהנו מדו קרב גאנרים בין שני שחקני NBA בכירים. מצד ג'ורדן קלארקסון צלף 28 נקודות והוסיף 7 ריבאונדים, 7 אסיסטים וגם 8 איבודים. מצד שני קארל אנתוני טאונס להט עם 26 נקודות ו-10 ריבאונדים, וידו הייתה על העליונה אחרי שקלארקסון יצא ב-5 עבירות והפיליפינים לא הצליחו להשלים קאמבק בדקות הסיום. ויקטור ליז הוסיף 18 למנצחת, כשמנגד מונה פחארדו תרם 16 ו-7 ריבאונדים למפסידה.

יונאס ולנצ'יונאס, נבחרת ליטא
קלי קלות. ולנצ'יונאס הערב | אימג'בנק GettyImages, Ezra Acayan

בית ד'

מקסיקו – מונטנגרו 91:71

מונטנגרו בלי ספק הפייבוריטית להעפיל בצוותא עם ליטא לשלב הבא והיום היא צלחה את המשוכה הראשונה שלה בלי בעיות. ניקולה ווצ'ביץ' הצטיין כמובן עם 27 נקודות (11 מ-15 מהשדה) ו-10 ריבאונדים, קנדריק פרי הוסיף 16. פאקו קרוז קלע 16 למקסיקו, שקיבלה גם 10 נקודות ממיודענו פול סטול.

ליטא – מצרים 67:93

גם ללא דומנטאס סאבוניס הפצוע שייעדר מהאליפות, ליטא עדיפה בלפחות שתי דרגות על נציגת אסיה החביבה, שלא באמת נתנה פייט. הליטאים לחצו על הגז ועלו ליתרון 14 ברבע הראשון, ולא ריחמו גם במחצית השנייה במהלכה הגדילו את ההפרש. מרגיריס נורמנטאס מריטאס וילנה היה הקלע הבולט המפתיע עם 18 נקודות ב-18 דקות, ויונאס ולנצ'יונאס הגיע לדאבל-דאבל של 15 ו-10 ריבאונדים בהילוך ראשון. את המצרים הוביל אסם מראי עם 14 ו-9 ריבאונדים.

שחקן נבחרת אוסטרליה ג'וש גידי
שחקן נבחרת אוסטרליה ג'וש גידי | רויטרס

בית ה'

פינלנד – אוסטרליה 72:98

אף שבן סימונס לא עומד לרשותה, אוסטרליה הגיעה עם סגל משופע כישרון שסיפק הצהרת כוונות ראשונה מול ההפתעה של יורובאסקט 2022. המחצית הראשונה הלכה צמוד – לאורי מארקנן וסאסו סאלין בלטו מצד אחד, אך מנגד דאגו פאטי מילס, ג'ו אינגלס וג'וש גידי להעניק לבומרס יתרון 40:45 עם הירידה לחדרי ההלבשה. ברבע השלישי ברחה אוסטרליה ליתרון דו-ספרתי, ובתחילת הרביעי קבע ג'ק ווייט יתרון שיא של 54:75, ומשם והלאה הפער רק הלך וצמח. מילס היה נפלא עם 25 נקודות ו-8 ריבאונדים, גידי הוסיף 14, 9 ריבאונדים ו-8 אסיסטים ואינגלס סיים עם 13. המפסידה קיבלה 19 ממארקנן (7 מ-17 מהשדה).

גרמניה – יפן 63:81

המנשאפט אותתו על כוונותיהם עם ניצחון חלק ונינוח שלא הוטל בספק לרגע. הרבע הראשון הסתיים בפלוס 12 לגרמנים, בירידה להפסקה היתרון עמד על 22, והמחצית השנייה הייתה בעיקר גארבג' טיים. האחים ואגנר היו שניים מתוך ארבע קלעים בספרות כפולות: מוריץ הצטיין עם 25 נקודות ו-9 ריבאונדים, פרץ סיים עם 10, 6 ריבאונדים ו-5 אסיסטים, כשגם דניס שרודר עם 14, 5 ו-5 ודניאל תייס עם 13 מסייעים. יוטה וטאנבה ניסה בכל כוחו מנגד, אבל 20 נקודות ו-6 ריבאונדים שלו לא הספיקו.

שחקני נבחרת קנדה קלי אוליניק, שיי גילג'ס אלכסנדר, מלווין אג'ים
מהלומה מנטלית לצרפתים. קנדה חוגגת | רויטרס

בית ח'

לטביה – לבנון 70:109

קנדה וצרפת כמובן הפייבוריטיות הברורות לשלב הבא. כדי לתפוס את אחד משני הכרטיסים הללו, לטביה נטולת כוכבה הגדול והפצוע קריסטאפס פורזינגיס תהיה צריכה להפתיע אחת מהן, כשאת המשימה הראשונה שלה היא כבר עברה בקלילות. המנצחת צלפה לא פחות מ-18 שלשות, כשמעל כולם הוליך דייריס ברטאנס שבעה שחקנים בספרות כפולות עם 20 נקודות (6 מ-7 ל-3). רולאנדס סמיתס הוסיף 17. הכוכב היריב אומרי ספלמן קלע 18 בצד השני.

קנדה – צרפת 65:95

ועל זה נאמר: הצהרת כוונות. הקנדים סומנו כמי שעשויים להגיע רחוק מאוד בטורניר ולקבוע את הישג השיא שלהם באליפות העולם (המקום השישי היה המקום הגבוה ביותר אליו הגיעו עד כה), אבל מעטים האמינו שינצחו בצורה כה משכנעת את מי שעמדה על הפודיום בשתי האליפויות הקודמות, ומציגה סגל עתיר באיכות, כישרון וניסיון. הרבע הראשון עוד התנהל בשליטה של הטריקולור וגם בירידה למחצית הפיגור של הצרפתים היה מינימלי, אבל מחצית שנייה אדירה בניצוחו של שיי גילג'ס אלכסנדר (27 נקודות, 13 ריבאונדים ו-6 אסיסטים) נתנה לקנדים בוסט אדיר לקראת ההמשך, ונתנה לצרפת הרבה חומר למחשבה. גם קלי אוליניק (18), דילון ברוקס וניקייל אלכסנדר ווקר (12 כל אחד) קלעו בספרות כפולות אצל המנצחת. צרפת קיבלה 21 נקודות מאוון פורנייה, תרומה סבירה מנאנדו דה קולו ומתיאס לסור (12 כל אחד), אבל רודי גובר (8 נקודות) וניקולא באטום (0 נקודות), איכזבו בגדול.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי