סנסציה באליפות העולם: צרפת הפסידה ללטביה והודחה כבר בשלב הבתים

play
שחקני נבחרת לטביה מאושרים נבחרת צרפת מדוכאת | רויטרס
תקציר אליפות העולם בכדורסל: יוון – ירדן 71:92 01:13

סגנית האלופה האולימפית הובילה בבטחה, אך קרסה עם 26:12 ברבע האחרון ונכנעה 88:86 מול הלטבים, שעלו עם קנדה. גרמניה ניצחה את אוסטרליה

(גודל טקסט)

מחזור המשחקים השני בגביע העולם בכדורסל יצא לדרך היום (ראשון) עם משחקים קריטיים למיקומים הסופיים בכל בית, כאשר ההפתעה הגדולה נפלה בבית ח', שם צרפת הפסידה ללטביה והודחה כבר בשלב הבתים. מי שהתקרבו לפסגות הבתים שלהן היו הרפובליקה הדומיניקנית וגרמניה, שגברו על איטליה ואוסטרליה בהתאמה.

קארל אנתוני טאונס במדי נבחרת הרפובליקה הדומיניקנית
קארל אנתוני טאונס במדי נבחרת הרפובליקה הדומיניקנית | אימג'בנק GettyImages, Yong Teck Lim

בית א'

איטליה – הרפובליקה הדומיניקנית 87:82

31:37 הראה לוח התוצאות לטובת נבחרת איטליה כשמאמנה ג'אנמרקו פוצקו הורחק בשלהי המחצית הראשונה בעקבות מחאתו נגד החלטת שיפוט. מאותו רגע האזורי התפרקו, וראו את קארל-אנתוני טאונס וחבריו פותחים פער שהגיע ל-17 נקודות בשיא. האיטלקים הצליחו אמנם לצמק את ההפרש לשלוש בלבד, כל זה ברבע האחרון, אבל בכל זאת ייאלצו ככל הנראה להיאבק על המקום השני במחזור האחרון. טאונס הוביל את נבחרתו עם 24 נקודות ו-11 ריבאונדים, אנדרס פליס קלע כמות זהה. 17 נקודות הציבו את מרקו ספיסו בראש רשימה של ארבעה שחקנים שקלעו כמות דו-ספרתית אצל המפסידה.

הפיליפינים – אנגולה 80:70

אנגולה פתחה את הקרב על המקום השני בבית ושמרה על סיכוי טוב לעלות לשלב הבתים השני, כאשר הפיליפינים יהיו חייבים לגבור על איטליה ולקוות לניצחון של הרפובליקה הדומיניקנית במחזור האחרון כדי שייווצרו תיקו משולש. האפריקאים פיגרו 28:17 ברבע השני, אבל עד ההפסקה קלעו 19 נקודות לעומת 5 בלבד של היריבה – וירדו ביתרון. בין הרבע השלישי לרביעי הגיעה ריצת 3:15 שבזכותה ברחו ליתרון דו-ספרתי וסגרו עניין. ג'רסון גונסאלבש כיכב אצל המנצחת עם 17 נקודות ו-6 ריבאונדים, סנטר אטלנטה הוקס ברונו פרננדו הוסיף 14 ו-7 בהתאמה. רק ג'ורדן קלארקסון קלע בספרות כפולות בפיליפינים, עם 21 נקודות.

יונאס ולנציונאס נבחרת ליטא מול מקסיקו
טיול מול מקסיקו. יונאס ולנצ'יונאס | רויטרס

בית ד'

ליטא – מקסיקו 66:96

ליטא חסרה בטורניר הזה את דומנטאס סאבוניס הכוכב הגדול שלה, אבל גם בלעדיו היא לא התקשתה לפרק את מצרים במחזור הפתיחה והתעלתה עם טיול קליל מול המקסיקני החלשים, כדי להבטיח את העלייה לשמינית הגמר. יוקובייטיס וואלנצ'יונאס הובילו עם 15 כל אחד לליטאים.

מונטנגרו – מצרים 74:89

הנבחרת של בורקו ראדוביץ' הבטיחה את מקומה בסיבוב השני לפני הקרב נגד ליטא על המקום הראשון במחזור הבא. מונטנגרו שייטה בקלות לניצחונה השני בטורניר, כשפתחה פער דו-ספרתי כבר ברבע הראשון ולא איבדה אותו עד לסיום. ניקולה ווצ'ביץ' בלט בשורותיה עם 16 נקודות ו-7 כדורים חוזרים, ניקולה איבנוביץ' הוסיף 15 נקודות, 26 של איהאב אמין לא הספיקו למצרים.

שחקן נבחרת אוסטרליה פאטי מילס
הפסד כואב. פאטי מילס | אימג'בנק GettyImages, YUICHI YAMAZAKI/AFP

בית ה'

אוסטרליה – גרמניה 85:82

מדליסטית הארד מאליפות אירופה התגברה על חסרונו של הכוכב פרנץ ואגנר והשיגה ניצחון קריטי, במה שהיה מאבק ישיר על פסגת הבית. אוסטרליה ברחה מוקדם ליתרון 5:16 והובילה במשך שני רבעים וחצי, עד שדניס שרודר ומאודו לו הובילו ריצה של 1:13 לטובת גרמניה שהשלימה את המהפך ולא הסתכלה לאחור. שבע שניות לסיום במצב של פיגור נקודה, פאטי מילס המנוסה איבד כדור ולו קלע בצד השני את הסל שקבע את התוצאה הסופית. ג'וש גידי החטיא ניסיון שלשה בהתקפה האחרונה של ה"בומרס", שהגיעו בגביע העולם הקודם למקום הרביעי ועושה רושם שהפעם יתקשו יותר לשחזר את ההישג. שרודר להט בנבחרת גרמניה עם 30 נקודות כולל 5 מ-9 לשלוש, לצד 8 אסיסטים ו-4 חטיפות. לו הוסיף 20 נקודות משלו, מילס סיים עם 21 ו-6 אסיסטים בצד השני וג'וש גידי תרם 17 נקודות לאוסטרליה.

יפן – פינלנד 88:98

אחרי שהובסה מול אוסטרליה עם מחצית שנייה מזעזעת, פינלנד היתה אמורה לשייט נגד יפן המארחת. היא גם הובילה בבטחה ברבע השני, אבל התרסקה עם 35:15 משפיל ברבע האחרון ואיבדה סיכוי להעפיל לשלב הנוקאאוט. ג'וש האקינסון להט עם 28 נקודות ו-19 ריבאונדים (רחוק ריבאונד אחד משיא באליפויות העולם) ליפנים, שקיבלו גם 25 ו-9 אסיסטים מיוקי קוואמורה. לאורי מרקאנן בלט כרגיל מנגד עם 27 נקודות ו-12 ריבאונדים, אבל לא קיבל מספיק סיוע מחבריו המאכזבים. זה היה הניצחון הראשון של יפן על נבחרת אירופה אחרי 59 שנים – אז זה היה במשחקים האולימפיים בטוקיו.

אר ג'יי בארט, נבחרת קנדה
עוד מופע מרשים. אר ג'יי בארט | רויטרס

בית ח'

לבנון – קנדה 73:128

אחרי מפגן העוצמה שסיפקה בניצחון המוחץ על צרפת במחזור הפתיחה, ההפרש המפלצתי בו קנדה רמסה היום את הלבנונים החלשים כבר לא צריך להפתיע אף אחד. תשעה מ-11 השחקנים ששיתף ג'ורדי טורס קלעו בספרות כפולות, כאשר שחקן אוקלהומה סיטי ת'אנדר לו דורט נח בשל כאבים. הפער רק צמח מרבע לרבע והגיע למקסימום של 60 נקודות, מה שבכל מקרה היה רחוק משבירת שיא כל הזמנים, אותו קבעה נבחרת ברית המועצות כשפירקה ב-92 הפרש (48:140) את הרפובליקה המרכז-אפריקנית ב-1974. הקלע הבולט במשחק היה אר ג'יי בארט שסיים עם 17 נקודות, טריי בל-היינס הוסיף 15 לצד 8 אסיסטים.

ארתורס זאגרס לטביה מול רודי גובר צרפת
ארתורס זאגרס לטביה מול רודי גובר צרפת | רויטרס

צרפת – לטביה 88:86

אחרי שחטפו מהלומה קשה מקנדה במחזור הפתיחה, הצרפתים ידעו שהם חייבים לנצח כדי לשמור על סיכוי לשמינית הגמר. אלא שלטביה הדהימה את סגנית האלופה האולימפית, שהולכת הביתה כבר בשלב הבתים. מי היה מאמין? הלטבים מצידם הבטיחו את מקומם עם הקנדים בשלב הבא. הצרפתים הובילו בבטחה במשך שלושה רבעים, אלא שריצת 3:12 של לטביה בפתיחת הרבע המכריע החזירה אותם בגדול למשחק וסל של קורוקס קבע 81:82 בלבד לצרפתים כשנותרו 3:39 דקות לסיום. שתי הנבחרות החליפו סלים כשבמצב של 81:84 לצרפתים יאבוסלה איבד כדור ודייויס ברטאנס קבע 84:83 מהקו כשנותרו דקה ו-32 שניות לסיום המותחן.

פורנייה נתקע בהתקפת הנגד, אבל סחט ספק עבירה מברטאנס וקלע פעמיים מהקו. רולאנדס שמיץ לא נבהל, חדר על גובר וקלע בצד השני. פורנייה לקח אחריות עם שלשה קשה מאוד והחטיא. גובר עשה עבירה בריבאונד על שמיץ שהלך לקו וקבע 86:87 מדהים ללטביה כשנותרו 37 שניות לסיום. צרפת שוב הלכה על פורנייה שהחטיא וזאגאס הלך לקו כשנותרו 10 שניות לסיום. הוא קלע את הראשונה והחטיא את השנייה. צרפת הלכה להתקפה של טורניר, סילבן פרנסיסקו החטיא שלשה ולטביה ניצחה בדרך לשלב הבא. צרפת בחוץ. מדהים.

ארתורס זאגאס הוביל את הלטבים עם 22 נקודות, 5 אסיסטים ונקודות חשובות מאוד במאני טיים. רונאלד שמיץ' הוסיף 20 כולל כמה סלים גדולים על גובר, שקלע רק 9 ולא היה פקטור בהתקפה. אוון פורנייה הוביל מנגד עם 27, אבל רשם החטאות קריטיות במאני טיים, יאבוסלה הוסיף 18 שלא הספיקו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי