דונצ'יץ' הפציץ 34 נקודות מול גאורגיה, ספרד הביסה את ברזיל

play
שחקן נבחרת סלובניה לוקה דונצ'יץ' | רויטרס
תקציר אליפות העולם בכדורסל: יוון – ירדן 71:92 01:13

הכוכב הסלובני הוסיף 10 ריבאונדים ו-6 אסיסטים ב-67:88. אלופת אירופה הבטיחה את פסגת הבית עם 78:96, סרביה הביסה את פורטו ריקו, ניצחון היסטורי לכף ורדה על ונצואלה, דרום סודאן חגגה על סין

(גודל טקסט)

מחזור המשחקים השני בגביע העולם בכדורסל נמשך היום (שני), כשבמוקד ניצחונה של ספרד על ברזיל וזה של ארצות הברית על יוון. לוקה דונצ'יץ' סיפק הצגה נוספת וסייע לסלובניה לצלוח גם את המשוכה הגאורגית.

שחקן נבחרת סרביה ניקולה מיליוטינוב
בלי בעיות. מיליוטינוב | GettyImages, Yong Teck Lim

בית ב'

פורטו ריקו – סרביה 94:77

שתי המנצחות של המחזור הראשון נפגשו לקרב שככל הנראה הכריא את ראשות הבית. הסרבים שחסרים כמובן את ניקולה יוקיץ' פתחו בסערה והוליכו ב-25 הפרש אחרי רבע וחצי, כשההמשך היה גארבג' טיים אחד ארוך. ניקולה יוביץ' ובוגדן בוגדנוביץ' הובילו עם 17 נקודות כל אחד, אלכסה אברמוביץ' הוסיף 15. המפסידה קיבלה 14 נקודות מאייזאה פיניירו, שחקן הפועל תל אביב ג'ון הולנד סיים עם 3 נקודות ב-13 דקות.

סין – דרום סודאן 89:69

אחרי ההפסד הכואב מול פורטו ריקו בהארכה, האפריקאים התנחמו עם ניצחון קליל מול סין הנמושה ושמרו על סיכוי להעפיל. קלריק ג'ונס המתאזרח הוביל את המנצחים עם 21 נקודות ו-6 אסיסטים, קואני נגור הוסיף 16. מנגד, קייל אנדרסון המתזרח של הסינים שמשחק ב-NBA במינסוטה, הוביל עם 22 נקודות, אבל היה רחוק מלהספיק.

בית ג'

ניו זילנד – ירדן 87:95

שחקן נבחרת סלובניה לוקה דונצ'יץ'
שחקן נבחרת סלובניה לוקה דונצ'יץ' | רויטרס

בית ו'

גיאורגיה – סלובניה 88:67

סלובניה עשתה צעד גדול אל עבר הבטחת פסגת הבית, לוקה דונצ'יץ' אולי יוכל לקבל קצת מנוחה במשחק האחרון מול כף ורדה. דונצ'יץ' וחבריו ברחו ליתרון דו-ספרתי אחרי דקות ספורות, גאורגיה חזרה אך לקראת סיום המחצית הראשונה הכוכב שוב לחץ על הדוושה, ובמחצית (אותה סיים דונצ'יץ' עם 19 נקודות) הוליכו הסלובנים 33:45. משם והלאה כבר לא הביטו לאחור. אחרי 37 הנקודות שקלע במחזור הפתיחה, הגיע הפעם לוקה ל-34 (9 מ-20 מהשדה), לצד 10 ריבאונדים, 6 אסיסטים ו-3 חטיפות. קלמן פרפליץ' הוסיף 15. אלכסנדר ממוקלשווילי קלע 21 למפסידה, טוקו שנגליה נעצר על 9 בלבד. בהנחה שסלובניה תנצח במחזור הסיום את כף ורדה, ניצחון גאורגי על ונצואלה יעלה גם אותם לשלב הבא.

ונצואלה – כף ורדה 81:75

כף ורדה של וולטר טבארס נראתה רע מאוד מול גיאורגיה במחזור הפתיחה, אך במפגש הנמושות של הבית יצאה עם ידה על העליונה, הרבה בזכות הסנטר האימתני של ריאל מדריד, שחגג בצבע עם 20 נקודות. בניטו גומס הוסיף 22 למנצחים. ונצואלה, שקרסה עם 22:9 ברבע האחרון, סיימה את דרכה בטורניר. כף ורדה תנסה להדהים את סלובניה במחזור ההכרעה.

מאמן נבחרת ספרד סרג'יו סקאריולו עם חואן נונייס
המקום הראשון הובטח. סקאריולו ונונייס | רויטרס

בית ז'

ברזיל – ספרד 96:78

אחרי הטיול מול חוף השנהב החלשה, הבטיחה ספרד את פסגת הבית עם הצגה נוספת והיא נראית מצוין, חרף חסרונם של לורנזו בראון וריקי רוביו. אחרי רבע ראשון צמוד, הצליחה אלופת אירופה לברוח ליתרון דו-ספרתי בשני בהנהגת אלברטו דיאס ורודי פרננדס, וירדה לחדרי ההלבשה ביתרון 42:50. ברזיל עשתה קולות של קאמבק ברבע השלישי, לפני שווילי הרננגומס וסנטי אלדמה סגרו עניין. ווילי הרננגומס הוביל עם 14 נקודות, חואן נונייס המוכשר הוסיף 13, 7 ריבאונדים ו-5 אסיסטים ואלדמה תרם 13 משלו. ברונו קאבוקלו סיים עם 15 ו-11 ריבאונדים מנגד.

חוף השנהב – איראן 69:71

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי