דייויד בלאט: "ג'ורדי פרננדס יהפוך למאמן NBA יום אחד"

הישראלי שמייעץ לנבחרת קנדה החמיא למאמן הספרדי, והבטיח: "הפרויקט יצליח גם בשנים הבאות". גאסול נכח באימון: "נהדר לראות כאן את דייויד"

(גודל טקסט)

בשקט בשקט ומאחורי הקלעים, אחד האחראים להישג השיא של נבחרת קנדה בגביע העולם בכדורסל אי פעם הוא דייויד בלאט. מאמן העבר הישראלי משמש כיועץ לנבחרת שהגיעה לראשונה בתולדותיה אל חצי הגמר במונדובאסקט, ומחר תפגוש את סרביה בקרב על מקום בגמר. בלאט שוחח היום (חמישי) עם האתר היווני "sport24" וסיפר על תפקידו בנבחרת הקנדית.

"אני עובד עם צוות האימון והשחקנים ועושה את המקסימום כדי לעזור ולתרום מהניסיון שלי בכדורסל הבינלאומי. אני שמח וגאה שהפרויקט שלנו מצליח כל כך, לא רק עכשיו אלא גם ימשיך להצליח בשנים הקרובות", אמר בלאט. "יש לנו צעירים פנטסטיים שרוצים לשחק בנבחרת הלאומית, יש לנו מאמן נהדר ואני בטוח שג'ורדי פרננדס ימשיך לעשות עבודה טובה עם החבורה הזאת, לפני שיהפוך למאמן NBA יום אחד".

בלאט, שבעונה הקרובה יקטין את היקף עבודתו במכבי תל אביב מסיבות רפואיות, החמיא למאמן הספרדי של קנדה: "יש לנו את המזל והכבוד הגדולים שג'ורדי בעמדה הזו. הוא מגיע מהכדורסל האירופי, יש לו ניסיון משם והוא מכיר את סגנון הכדורסל שמתאים לטורנירים כאלה, כאשר במקביל יש לו גם ניסיון NBA. השילוב הזה עובד מצוין ולכן הבאנו אותו, הוא מאמן מיוחד ואני צופה לו דברים גדולים".

מאמן נבחרת קנדה בכדורסל, ג'ורדי פרננדס
"הדבר הכי טוב זה כשאתה נכנס לחדר ההלבשה והחבר'ה כבר מדברים אחד עם השני". פרננדס | אימג'בנק GettyImages, YASUYOSHI CHIBA

כשנשאל מדוע נבחרת קנדה התאימה עצמה טוב יותר לכדורסל של פיב"א לעומת ארצות הברית, הישראלי השיב: "אולי זה קורה ספציפית בנבחרת הזאת שלנו, כי יש לנו ניסיון אירופי. יחד עם זאת, יש לנו את הקשיים שלנו, לא מעט שחקנים אצלנו הם חסרי ניסיון בטורנירים מהסוג הזה ואנחנו חייבים לאפשר להם לוות כדורסל שונה".

מי שנכח היום באימון נבחרת קנדה הוא פאו גאסול, שמשמש כאחד השגרירים לגביע העולם מסביב לגלובוס מטעם פיב"א. גאסול, שרשם קריירה מפוארת בין השאר גם בנבחרת ספרד ונכנע לרוסיה של בלאט בגמר היורובאסקט ב-2007, אמר שאחרי הדחת ספרד הוא "קצת יותר בעד קנדה" בשל העובדה שפרננדס הספרדי מאמן אותה, וגם התייחס לנוכחותו של בלאט: "נהדר לראות גם את דייויד כאן. היו לנו כל כך הרבה קרבות נגד נבחרת רוסיה בתקופה שלו".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי