בארצות הברית סימנו את הסיבה העיקרית לכישלון נוסף בפיב"א

כתב ESPN ניתח: "הנבחרת לא מספיק גדולה פיזית, הפסקנו לייצר סנטרים". כרמלו אנתוני מבין: "זה כישלון, אבל אי אפשר לשלוח את התותחים הכבדים תמיד". וגם: לברון ג'יימס רמז על חזרה?

(גודל טקסט)

ארצות הברית סוגרת גביע עולם שני ברציפות ללא מדליית זהב. אחרי ההדחה בחצי הגמר בידי גרמניה אתמול (שישי), האמריקאים מנסים להסיק מסקנות לגבי הפיאסקו הטרי במסגרת בינלאומית, כאשר באופק המשחקים האולימפיים בפריז בשנה הבאה.

באופן מתבקש לאור העובדה שהשמות הכי מוכרים ב-NBA נעדרו מהמונדובאסקט – ולא בפעם הראשונה – רבים מעריכים כי הבעיה הייתה בסגל. אבל יש מי שמבין שהכישלונות במסגרות של פיב"א נובעים גם מסיבות מקצועיות. כך טען למשל כתב ESPN בריאן ווינדהורסט, שסימן את מה שהייתה לדעתו הבעיה העיקרית של ארצות הברית.

"בפעמיים הקודמות שארצות הברית כשלה בניסיון לזכות בזהב בגביע העולם, היא סבלה בכל הקשור לפוקוס, הכנה וניסיון. זה לא המקרה", ניתח. "הנבחרת הזו הייתה די מפוקסת, חדר ההלבשה מגובש בצורה יוצאת דופן, יש מאמן מצוין. רובם הצטיינו במסגרת התפקיד שלהם והסכימו למקום נמוך יותר בהיררכיה לעומת מה שקורה בקבוצותיהם ב-NBA. לקבוצה הזאת לא הייתה בעיית אופי, היא סבלה מבעיה פיזית – היא פשוט לא גדולה מספיק".

ווינדהורסט המשיך: "אמריקה הפסיקה לייצר סנטרים טובים. רוב הגבוהים הטובים מעדיפים לשחק בסגנון פחות פיזי ורחוק יותר מהסל. זה לא חטא, אלא מודרניזציה של המשחק. אבל בתחרויות הבינלאומיות הללו, גבוהים שמוכנים 'להתלכלך' פורחים מול האמריקאים, ורובם מגיעים מאירופה".

שחקן נבחרת ארצות הברית ג'ארן ג'קסון ג'וניור
בעיה בקו הקדמי. ג'ארן ג'קסון | אימג'בנק GettyImages, Ezra Acayan

כרמלו אנתוני, אחד משגרירי הטורניר בעולם מטעם פיב"א, דיבר במסיבת עיתונאים שקיים הארגון ודיבר על ההפסד: "זה כישלון, בואו נהיה כנים. אנחנו לא רוצים לייפות את זה. כשהרף הוא זכייה בזהב, לשם אתה שואף וכל דבר אחר הוא כישלון. שאף אחד לא יגיד אחרת. אבל זה טוב לפיב"א ולכדורסל, שכולם יידעו שהעולם כאן בשביל לשחק".

שחקן העבר שזכה בשלוש מדליות זהב אולימפיות עם ארצות הברית התייחס גם להיעדרות הכוכבים הבכירים ב-NBA: "הייתי רוצה לשלוח את 'הדובדבן שבקצפת' כדי להתחרות ברמה הגבוהה ביותר מדי שנה, אבל אי אפשר לשלוח תמיד את התותחים הכבדים. צריך לכבד אלה שבאו, הם מקצוענים, אם אנחנו מדברים על פיתוח – אנחנו צריכים לתת להם להתחרות על הבמה הבינלאומית. אי אפשר לדעת מה הפציעות או מה עובר על כל שחקן ב-NBA. לכל אחד יש את הסיבות שלו לבוא או לא לבוא לשחק".

לברון שולח רמז?

בינתיים, לברון ג'יימס שלח מסר מסתורי ומסקרן בתגובה לפוסט באינסטגרם שקרא לו לחזור ל"ריקוד אחרון" במדי נבחרת ארצות הברית, בטורניר האולימפי הקרוב. ג'יימס, שזכה בשתי מדליות זהב אולימפיות במהלך הקריירה, הגיב עם אמוג'י של עיניים ואולי רמז לכך שהוא שוקל את האפשרות.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי