העיניים לפריז 2024: נבחרות ארה"ב וצרפת נאבקות על ג'ואל אמביד

play
ג'ואל אמביד, פילדלפיה סיקסרס | GettyImages, Mitchell Leff
תקציר: איטליה – ארצות הברית 100:63 01:49

כוכב פילדלפיה טרם החליט את מי לייצג, כשגם מולדתו קמרון על הפרק. גרנט היל: "ברור שרוצים אותו". דיאו: "מקווה שנדע בקרוב"

(גודל טקסט)

נבחרת ארצות הברית הגיעה לאליפות העולם עם סגל חסר מאוד ושילמה על כך ביוקר, עם הדחה כואבת כבר בחצי הגמר מול גרמניה. מחר (ראשון) ינסו סטיב קר ושחקניו לסיים את המונדובאסקט עם מדליית הארד, אך בו בזמן, מאחורי הקלעים, עוסקים בנבחרת כבר במשימה הבאה – פריז 2024.

בדיעבד ניתן להצביע על לא מעט כשלים בסגל של קר, שנבנה ביחד עם הג'נרל מנג'ר גרנט היל. הכשל הגדול ביותר ככל הנראה מגיע משחקני הפנים, או ליתר דיוק – מהיעדר שחקני פנים: ג'ארן ג'קסון ג'וניור שיחק כסנטר הפותח וסיים עם 2.9 ריבאונדים למשחק, הסנטר הטבעי היחיד ווקר קסלר בקושי שותף, וגם פאולו באנקרו ובובי פורטיס התקשו לתת את הטון בצבע. ארצות הברית היתה בנחיתות במאבק על כדורים חוזרים כמעט בכל משחק חשוב, וניתן רק להניח שהמסקנות יוסקו לקראת הטורניר האולימפי בעוד פחות משנה.

גם נבחרת צרפת היא אחת מאכזבות הטורניר, לאחר שהודחה כבר בשלב הבתים הראשון, וגם היא אמורה להתחמש לקראת האליפות בפריז. כעת מתברר שהיא וארצות הברית הולכות להתחרות על אותו חיזוק – ג'ואל אמביד. כוכב פילדלפיה מחזיק באזרחות צרפתית ויכול לבחור בין שלוש נבחרות – קמרון (שהעפילה לטורניר הקדם-אולימפי) בה נולד, צרפת, או ארצות הברית. בקיץ החולף נדמה היה שכבר החליט לייצג את הטריקולור, אך החלטה סופית טרם התקבלה.

ג'ואל אמביד, שחקן פילדלפיה סיקסרס חוגג
החלטה שיכולה להכריע את הפודיום ב-2024. אמביד | רויטרס

"אני מקווה שנדע בקרוב", אמר בוריס דיאו, הנג'רל מנג'ר של נבחרת צרפת. "בסוף הקיץ נצטרך להבין איפה אנחנו עומדים, כדי שנוכל לבנות את העתיד שלנו". לפני אליפות העולם נשאל מאמן הטריקולור ונסן קולה על הסוגיה ואמר: "ג'ואל טרם החליט, הוא לא ישחק איתנו באליפות אבל זה לא אומר שלא יהיה כאן בשנה הבאה. הוא מתחתן הקיץ, וזה נפל על תקופה לא מתאימה – משחקי ההכנה". מי שכן אמור להיות חלק מהקו הקדמי של צרפת באולימפיאדה הוא ויקטור וומבניאמה.

לפי "אס", מנהלי נבחרת ארצות הברית החלו לאחרונה להעפיל לחץ על הסנטר המצוין. גרנט היל, שהצליח לשכנע את פאולו באנקרו לייצג את האמריקאים ולא את איטליה, מנסה להשלים מהלך דומה עם אמביד. "כמובן שנרצה אותו, הוא כישרון עצום", הודה היל. "כל אחד היה רוצה שחקן בגובה 2.13 מ' וצעיר יחסית. ג'ואל יצטרך לבחור".

הסנטר חווה אשתקד את עונתו הטובה בקריירה, עם ממוצעים אדירים של 33.1 נקודות (54.8 אחוז מהשדה, 85.7 אחוז מהעונשין), 8.4 ריבאונדים ו-1.7 חסימות למשחק ב-NBA.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי