ווייד בולדווין עשוי לחזור במשחק הבית בבלגרד נגד באיירן מינכן

play
בולדווין | דני מרון
תיקתקנו, 8.11 05:11

מכבי תל אביב תקיים לראשונה משחק ביתי בבלגרד נגד הקבוצה של פאבלו לאסו (חמישי, 21:05), הכוכב צפוי להתלבש ולא מן הנמנע שישותף למספר דקות

(גודל טקסט)

למעלה מחודש אחרי משחק הבית האחרון שלה, תארח מחר (חמישי, 21:05) מכבי תל אביב את באיירן מינכן באלכסנדר ניקוליץ' הול שבבלגרד ללא קהל. מכבי תהיה הקבוצה הישראלית השנייה שמשתמשת באולם אחרי שהפועל ירושלים עשתה זאת בהצלחה בשבוע שעבר נגד גלאטסראיי. הצהובים מדורגים במקום השביעי ביורוליג עם שלושה ניצחונות ושני הפסדים, ואילו הגרמנים מדורגים במקום ה-14 עם שני ניצחונות בלבד וארבעה הפסדים.

מלבד ההכנות סביב המשחק אותם עושים אנשי הקבוצה בימים האחרונים, עבדו בצוות המקצועי על הכנה למשחק החל מתחילת השבוע, אז נפגשו הישראלים שחזרו לארץ עם הזרים, לראשונה מאז הניצחון על מילאנו ביום שלישי שעבר. במכבי יודעים כי המשוכה שעומדת מולם, באיירן מינכן, פחות איכותית מהקבוצות האחרונות מולם שיחקו העונה, אך הזהירו את השחקנים כי אם לא יהיו חדים במשחק, הם עשויים להיות מופתעים.

לורנזו בראון, שחקן מכבי תל אביב
שוב מתקשה להיכנס למשחק. בראון | אתר רשמי, Paobc

השאלה הגדולה סביב המשחק היא שיתופו של ווייד בולדווין. לראשונה מאז הפציעה לפני גמר גביע ווינר, חזר הכוכב של הצהובים להתאמן בתחילת השבוע. בקבוצה יש רצון להלבישו מחר למשחק ןקיים סיכוי שישותף, אך אם יעלה לפרקט יהיה זה לדקות מוגבלות. חזרה של בולדווין אמורה להוריד את הלחץ מלורנזו בראון, שהיה מצוין בניצחון על מילאנו בשבוע שעבר, אך כבר הראה לאורך תקופות ארוכות של העונה חוסר יציבות.

לצד היכולת הטובה של ג'וש ניבו ברוב המשחקים העונה, והכניסה לכושר של חסיאל ריברו, מקווים במכבי גם לניצוצות חיוביים מרומן סורקין. אחרי שהרשים במחזור הפתיחה בהיכל מנורה עם 14 נקודות ו-5 ריבאונדים, נראה סורקין לא טוב בשאר המשחקים, מלבד דקות מסוימות בתבוסה למונאקו ועומד עד כה העונה עם 5.6 נקודות ו-2.8 ריבאונדים למשחק.

לקראת המשחק אמר המאמן עודד קטש: עודד קטש: "אנחנו מתגעגעים לבית, להיכל, ליד אליהו, אבל בעיקר לאוהדים. האווירה שהם יודעים לתת לנו, אין שני לדבר הזה. אין תחליף. אנחנו מתגעגעים, הראש שלנו תמיד איתם. אנחנו מנסים להפוך את זה קצת לבית, עם התנאים, זה עדיין לא שם, אבל בדרך, שום דבר לא יוכל להחליף את ההיכל. בתנאים לא אידיאלים אנחנו צריכים להתרכז בדברים שאנחנו עושים טוב וזה לשחק ביחד כדורסל. לא הצלחנו בהכרח לעשות את זה נגד מילאנו בחצי הראשון, הצלחנו לעשות את זה בחצי השני ואנחנו רוצים לעשות את זה יותר טוב".

על היריבה אמר המאמן: "באיירן מאתגרים מכמה בחינות, כמובן מאמן חדש שמנסה להביא הרבה דברים שהוא עשה בריאל מדריד, מאמן מצוין עם גארדים מאוד דומיננטים וקליעה טובה, עד עכשיו זה לא בא לידי ביטוי במספרים, נצטרך לעשות עבודה טובה בהגנה, רוצים לרוץ דרך הגנה טובה וריבאונד ולא לאבד כדורים שאנחנו עושים קצת יותר השנה".

סרג' איבקה, שחקן באיירן מינכן
הציפיות הגבוהות בינתיים לא נראות ריאליות. איבקה | אימג'בנק GettyImages

באיירן מינכן עברה מתיחת פנים משמעותית במהלך הקיץ עם שתי החתמות נוצצות במיוחד – המאמן פאבלו לאסו שחזר אל הקווים אחרי קצת יותר משנה מאז שנאלץ לרדת מתפקידו בריאל מדריד ושחקן הפנים סרג' איבקה חזר מה-NBA לשורות הקבוצה הגרמנית. השמות הללו הצטרפו אל השחקנים שזכו עם נבחרת גרמניה באליפות העולם בכדורסל – אנדראס אובסט ואייזק בונגה.

למרות ההחתמות הללו, הציפיות מבאיירן היו צנועות, לנסות ולהיאבק על המקום בפליי אין, ציפיות שבינתיים נראות לא ריאליות. הקבוצה ניצחה רק שניים משישה משחקים ביורוליג והפסידה גם שני משחקים בליגה המקומית, כולל הפסד בתחילת השבוע לבראונשוויג.

רק שחקן אחד קולע לבאיירן בספרות כפולות העונה עד כה – סילבן פרנסיסקו הצרפתי, עם 10 נקודות בלבד. חוץ ממנו איבקה תורם 9.4 נקודות ו-7 ריבאונדים, ליאנדרו בולמרו הארגנטינאי עם 9.2 נקודות, דווין בוקר הוותיק שהצטרף מפנרבחצ'ה עם 8.7 נקודות ובונגה עם 8.3 נקודות. שחקן החיזוק הנוסף מפנרבחצ'ה, קרסן אדואראס, מאכזב עד כה עם 7.3 נקודות. השחקן היחיד שייעדר בשורות הגרמנים הוא ולדימיר לוצ'יץ' הוותיק, שטרם שיחק העונה ביורוליג.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי