מנכ"ל היורוליג: "עניין של זמן שמכבי תארח בת"א, כרגע זה לא ריאלי"

מוטייונאס הבהיר שכולם צריכים "להרגיש בטוחים" כדי שיחקו בישראל , והתייחס לאפשרות שהצהובים יפגשו את פנרבחצ'ה בפלייאוף

(גודל טקסט)

מנכ"ל היורוליג פאוליוס מוטייונאס התבטא בפסימיות לגבי הסיכוי שמכבי תל אביב תארח בהיכל ביד אליהו לפני תום העונה הסדירה, בריאיון שהעניק לדונטאס אורבונאס מאתר "באסקטניוז", במהלכו גם הביע תקווה להתפתחויות חיוביות במלחמה והתייחס לאפשרות שהצהובים יפגשו בפלייאוף את פנרבחצ'ה, על רקע המתיחות בין ישראל לטורקיה.

"כולם צריכים להרגיש בטוחים, פשוטו כמשמעו. אנחנו בשיחות איתם. אנחנו יודעים שהמצב משתפר. הם מנסים ובודקים כיצד להחזיר את השחקנים האמריקאים לישראל. ברגע שהם יהיו שם והכל יירגע, אני חושב שזה רק עניין של זמן", השיב מוטייונאס כאשר נשאל מה נדרש כדי שמכבי תל אביב תוכל לשחק בביתה.

הליטאי המשיך: "הממשלה צריכה לתמוך ולהבהיר שהיא ערבה לביטחון. הקבוצות צריכות להרגיש בטוחות לנסוע לשם. אני חושב שזה יבוא עם הזמן, אם המצב יהיה שקט למשך חודש או חודשיים והכל יהיה בטוח, יהיה קשה לומר 'מי רוצה לנסות?', אבל זה דורש זמן ונגיע לשם".

למכבי תל אביב נותרו שבעה משחקי בית עד תום העונה הסדירה ב-12 באפריל, לכן מוטייונאס העריך שאלופת ישראל לא תארח ביד אליהו לפחות עד אז: "נכון לעכשיו, זה לא נראה ריאלי. אבל נראה".

שחקן מכבי תל אביב לורנזו בראון מול שחקן פנרבחצ'ה סקוטי ווילבקין
החטיא מהקו אשתקד ב-76:73, החטיא אתמול ב-74:72. ווילבקין מול בראון | אתר רשמי, Djordje Kostic, Dragan Tesic

כידוע, בשבוע שעבר נאלצה פנרבחצ'ה להעתיק את המשחק הביתי שלה מול מכבי תל אביב מאיסטנבול לפוניבז' שבליטא, בשל הקושי להתחייב לביטחונה של קבוצה ישראלית בטורקיה. לפני כן, בורסאספור וגלאטסראיי הטורקיות אירחו בהתאמה את הפועל חולון והפועל ירושלים בבוסניה במסגרת ליגת האלופות, מאותה סיבה. ברקע זה, עלתה התהייה מה יקרה אם הטבלה הסופית בעונה הסדירה תוליד מפגש בין מכבי לפנר ברבע גמר הפלייאוף.

"פנרבחצ'ה לא שיחקה בבית כי הממשלה במדינה שלה אמרה שזו תהיה פרובוקציה גדולה מדי. זה היה מוקדם מדי ולא הייתה ברירה אלא לשחק במגרש ניטרלי", הסביר מנכ"ל היורוליג. "כנ"ל לגבי הפלייאוף. אם תשאל אותי עכשיו, בינואר, לא יתאפשר לשחק בטורקיה. אולי בעוד חודשיים-שלושה, הסיטואציה תשתנה. אנחנו בוחנים את זה מדי שבוע, מתאספים כדי לבדוק אם דברים מתקדמים, אבל כרגע קשה לחזות מה יקרה. הלוואי שהייתי יכול לעשות את זה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי