איבדה את זה: מכבי תל אביב הפסידה 88:79 לפרטיזן בלגרד

הצהובים הובילו כבר בשיא ב-24 בהופעה דומיננטית אחרי שני רבעים עם בולדווין שקלע 19 נק' ו-5 אס' וסורקין שהוסיף 14 נק' ו-6 ריב', אבל איבדו את היתרון לדוזייר שהגיב עם 23 נק' ו-7 ריב' ונאנלי עם 20 נק', 9 ריב' ו-5 אס' בקאמבק הרביעי בטיבו בתולדות היורוליג

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב עדיין לא ניצחה העונה שני משחקים בשבוע יורוליג כפול, והערב (שישי) היא כבר ראתה את ההישג מגיע בקלות עם יתרון משמעותי אחרי 2 רבעים ראשונים מדהימים מול פרטיזן בלגרד. יתרון השיא של האורחת בשטארק ארנה כבר עמד על 24, אבל קאמבק עצום של המארחת הפך ל-79:88 לזכות פרטיזן בקאמבק הרביעי בטיבו בתולדות היורוליג.

הצהובים פתחו בסערה עם ריצת 0:16 מדהימה בהובלת לורנזו בראון (7 נק') ורומן סורקין (14 נק' ו-6 ריב') כשהמארחים לא הצליחו לקלוע ב-5:40 הדקות הראשונות ברבע ראשון שהסתיים ב-11:29. פרי דוזייר (23 נק' ו-7 ריב') הגיב יחד עם ג'יימס נאנלי (20 נק', 9 ריב' ו-5 אס') כשהשניים הצליחו להוריד את יתרון 24 הנקודות בריצת 2:11, אבל משחק גדול מחוץ לקשת בדקות סיום נהדרות של תמיר בלאט (9 נק' ו-5 אס') ו-ווייד בולדווין (19 נק' ו-5 אס') הורידו את מכבי להפסקה ביתרון 36:52.

הרבע השלישי נצבע כולו בשחור, בעיקר עבור שחקניו של עודד קטש שלא הצליחו לעצור את הדהירה של פרטיזן שבריצת 4:15 בהובלת נאנלי וברונו קאבוקלו (11 נק') מחקה את היתרון הצהוב ועלתה ליתרון ראשון במשחק, אך סיימה את הרבע עם 67:67. נאנלי הורחק בעבירה טכנית שנייה בתחילת הרבע האחרון, אבל גם בלעדיו שחקניו של ז'ליקו אוברדוביץ' הסתדרו והנחילו למכבי את איבוד היתרון הגדול בתולדות המועדון במפעל.

קלעו לפרטיזן בלגרד: פרי דוזייר (7 ריב') 23, ג'יימס נאנלי (9 ריב' ו-5 אס') 20, ברונו קאבוקלו 11, אלן סמאילגיץ' (5 ריב') 9, אורוס טריפונוביץ' (5 ריב') 8, זאק לידיי (5 ריב') 7, קווין פאנטר ואוגניין חרמאז 5 כ"א. ג'יילין סמית' ומתאוש פונטיקה שותפו ולא קלעו.

קלעו למכבי תל אביב: ווייד בולדווין (5 אס') 19, רומן סורקין (6 ריב') 14, חסיאל ריברו ותמיר בלאט (5 אס') 9 כ"א, ג'יימס ווב (5 ירב') ולורנזו בראון 7 כ"א, אנטוניוס קליבלנד וג'וש ניבו (6 ריב') 5 כ"א, ג'ון דיברתולומאו 4. בונזי קולסון (8 ריב') שותף ולא קלע.

עודד קטש מאמן מכבי תל אביב
מכבי רוצה להשיג ניצחון שני השבוע. ניבו | אתר רשמי, Dragana Stjepanovic

מהלך המשחק

רבע 1

עודד קטש פתח בחמישייה עם לורנזו בראון, ווייד בולדווין, בונזי קולסון, רומן סורקין וג'וש ניבו שהיה אחראי על הנקודות הראשונות במשחק. בראון הוסיף שלשה שקבע יתרון מהיר ועם עוד קליעות נהדרות ל-0:11 בפתיחה טובה של הצהובים. ניבו סחט סל ועבירה והמשיך את הריצה המטורפת של מכבי עם 0:14 בפחות מ-4 דקות. הריצה נעצרה על 0:16 אחרי שלשה של ברונו קאבוקלו עם נקודות ראשונות של פרטיזן אחרי 5 דקות ו-40 שניות. ג'ון דיברתולומאו ובולדוויון המשיכו ללהוט עם שתי שלשות, פרי דוזייר צמצם עם שתי קליעות, אבל סל מחוץ לקשת של תמיר בלאט קבע 11:29 ברבע ראשון מפלצתי.

ג'וש ניבו מכבי תל אביב
פתיחה מסחררת של הצהובים. ניבו | אתר רשמי, Dragana Stjepanovic

רבע 2

ג'יימס ווב הצטרף לחגיגה עם קליעה מדויקת מחוץ לקשת, חסיאל ריברו סחט סל ועבירה והיתרון חצה את הפרש 20 הנקודות. דוזייר צמצם מעט, ג'יימס נאנלי, אקס הצהובים, קלע מהשלוש וההפרש ירד ל-19. אחרי פסק זמן של קטש, בולדווין צלף מחוץ לקשת, סורקין המשיך לככב מתחת לטבעת עם 26:44. דוזייר היה האיש המרכזי של פרטיזן ברבע השני, נאנלי השלים ריצת 2:11 והמארחת התקרבה למכבי. בלאט ענה עם שתי שלשות שהגדילו מחדש את היתרון הצהוב ל-36:52 בהפסקה.

לורנזו בראון מכבי תל אביב
לורנזו בראון מכבי תל אביב | אתר רשמי, Dragana Stjepanovic

רבע 3

למרות פתיחה לא רעה של המארחת לרבע השלישי, סורקין ובולדווין שמרו על היתרון הדו ספרתי הצהוב. קאבוקלו הוביל את פרטיזן בדקות נהדרות וההפרש ירד ל-10 בלבד. נאנלי קלע מהשלוש בריצת 4:15 מרהיבה של הקבוצה של אוברדוביץ' וחתך את היתרון הצהוב ל-5. אורוס טריפונוביץ' דייק מהשלוש, ווב ובולדווין הצליחו לעצור מעט את הדהירה של המארחת, אבל שלשה של זאק לידיי הורידה ל-2 בלבד וסל של נאנלי קבע שוויון 60:60 מדהים. סורקין חזר טוב מפסק הזמן, ריברו דייק פעמיים מהקו, אבל קאבוקלו הצליח להשוות ולידיי עם סל ועבירה העניק יתרון ראשון לפרטיזן במשחק. בולדווין הצליח להשוות במהלך אחרון של הרבע עם 67:67 לקראת רבע אחרון מרתק.

תמיר בלאט מכבי תל אביב
הדברים הסתבכו, יחגגו בסיום? בלאט | אתר רשמי, Dragana Stjepanovic

רבע 4

נאנלי הורחק עם פתיחת הרבע הרביעי אחרי עבירה טכנית שנייה כששלח מרפק לפניו של בולדווין. שתי שלשות גדולות של פרטיזן פתחו הפרש 6 והאולם בבלגרד רעד עם פסק זמן של מכבי. סורקין הטביע והחזיר מעט את הצבע ללחיים של הספסל הצהוב, אבל שלשה של דוזייר הגדילה את היתרון של המארחת. בולדווין ודיברתולומאו מעט צמצמו מהקו, ווב הוסיף בעצמו, אבל זה לא הספיק באיבוד היתרון הגדול ביותר בתולדות מכבי ביורוליג בהפסד 88:79 לפרטיזן.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי