דיאמנטידיס: "אני בהלם", מיטוגלו: "אזכור לעד את קואוץ' ליאור"

רוב חבריו ושחקניו של ליאור ליובין ז"ל מהתקופה הקצרה בפנאתינייקוס לא ידעו שחלה. פפאיאניס: "אני שבור". קלאיציס: "יש לי מזל שזכיתי להכיר אותו". פפאפטרו: "הוא תמיד פיזר אהבה". טקס לזכרו ייערך במשחק היורוליג בין הירוקים למכבי תל אביב

(גודל טקסט)

הפרק הקצר ביותר בקריירת האימון של ליאור ליובין ז"ל היה לכאורה הכי פחות משמעותי, אבל הוליד שני תארים. בחורף 2021, כשפנאתינייקוס הציעה לעודד קטש לשוב אליה כמאמן, הוא ביקש מחברו הטוב להצטרף כעוזרו. חמישה חודשים בלבד הם היו באתונה, בשיאה של מגיפת הקורונה, במועדון עמוס בעיות כלכליות ומקצועיות, כשעונת היורוליג כבר אבודה – וניצלו את היעדרה של אולימפיאקוס כדי לזכות בדאבל היווני. זה לא הספיק עבורם כדי להישאר לעונה נוספת ולבנות בעצמם סגל חדש.

אלא שלמרות הקדנציה הקצרה, וחרף העובדה שקטש באופן טבעי היה ונותר מזוהה יותר עם פאו, הידיעה על פטירתו של ליובין גררה תגובות קשות והמומות מצד חבריו בתקופה ההיא – שרובם כלל לא ידעו על מחלתו. "אני בהלם", סיפר לי אמש (שני) הקפטן האגדי דימיטריס דיאמנטידיס, שכיהן כמנכ"ל המועדון בזמן שהישראלים אימנו בו. "אינני מסוגל לדבר, אני יכול רק לשלוח תנחומים למשפחתו של ליאור".

ליאור ליובין מדרך את שחקני פאו ב-2021
ליאור ליובין ז"ל מתדרך את מיטוגלו (משמאל) ושחקני פנאתינייקוס ב-2021 | אתר רשמי, פנאתינייקוס

יורגוס פפאיאניס שמע את החדשות הטרגיות באיסטנבול. "איך זה יכול להיות? איך זה קרה?", שאל שוב ושוב כשאחד מאנשי פנרבחצ'ה בישר לו על כך. "ליאור היה, בראש ובראשונה, אדם נהדר", מסר הסנטר היווני לוואלה! ספורט. "עבדנו יחד רק זמן קצר, והוא דחף אותנו קדימה בכל משחק ובכל אימון. אני ממש שבור עכשיו. כל מי שעבד איתו, כיבד אותו בצורה עצומה. הוא היה מאמן מצוין ואישיות".

דווקא השבוע ייפגשו ביורוליג שתיים מקבוצותיו של ליובין, כשמכבי תל אביב "תארח" את פאו במסגרת היורוליג. לפני פתיחת ההתמודדות יתקיים על הפרקט בהאלה פיוניר טקס לזכרו בהשתתפות שתיהן.

מי שהיה מעודכן במצבו הוא יורגוס קלאיציס, ששיחק עם קטש בפנאתינייקוס לפני 24 שנים ונותר בקשר חברי קרוב איתו עד היום. "ליאור היה אדם רגוע, אבל החלטי, והייתה לו יכולת להישאר תמיד חיובי", תיאר הרכז לשעבר, שניהל את הקבוצה ב-2021. "התקופה עם עודד וליאור באתונה הייתה מדהימה. אני בר מזל שזכיתי להכיר אותו, ובה בעת כל כך עצוב על מה שקרה לו".

ליאור ליובין מול דיאמנטידיס ב-2003
"הייתה בו רוח מיוחדת, וחוש הומור נהדר". ליובין ז"ל מול דיאמנטידיס ב-2003 | אתר רשמי, Action Images

בסיום הניצחון על אולימפיאקוס בדרבי, דיברו גם שניים משחקני הקבוצה כיום על עוזר המאמן שאיננו. "איזה איש גדול", אמר יואניס פפאפטרו. "היה לי כבוד לשחק עבורו. היו בו רוח מיוחדת וחוש הומור נהדר. הוא תמיד פיזר אהבה, וניסה לעזור לכולם. האובדן הזה עצום".

חביבם של קטש וליובין בקבוצה היה דינוס מיטוגלו, והם תיכננו לבנות סביבו את הסגל. אלא שגם הוא עזב בסיומה של עונת 2020/21, ומאז חזר אליה הקיץ – הפך לכוכב. "היו לי יחסים נהדרים עם קואוץ' ליאור וקואוץ' קטש. הוא מאמן נהדר, אדם מעניק. אזכור אותו לעד, ואני מקווה שינוח על משכבו בשלום".

כוכב ריאל מדריד, מריו הזוניה, נזכר בימים המשותפים שלו עם ליובין באואקה וצייץ בטוויטר: "ליאור, חברי. קיבלת אותי בחיבוק מהיום הראשון. ההתלהבות והגישה החיובית, יחד עם הידע שלך בכדורסל, נתנו לנו השראה לנצח למרות שעברנו תקופה קשה מאוד. תנחומיי לעודד ולמשפחה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי