לורנזו בראון: "לקטש אין קשר להתרסקויות שלנו. זה רק אנחנו"

רכז מכבי תל אביב סיפר בריאיון ל"באסקטניוז" על המשבר שפקד את הקבוצה ("היו כל מיני רחשים, הייתה פאניקה"), חשף שהוא משחק לאחרונה עם משככי כאבים ("מעריך שאני כשיר ב-70%. כשאגיע ל-100%, תדעו") וגילה מה יכריע אם ישחק במדי נבחרת ספרד בקיץ

(גודל טקסט)

אחרי רצף משחקים מתסכל ומאכזב, לורנזו בראון ומכבי תל אביב קיבלו זריקת הרגעה עם הניצחון על פנאתינייקוס בבלגרד. הרכז הציג משחק סולידי ואחראי מול היוונים עם 14 נקודות ו-7 אסיסטים ללא איבוד כדור, ואחרי המשחק התפנה להתראיין למגזין "באסקטניוז" ולספר על התקופה האחרונה, הקשיים הפיזיים שהוא חווה העונה והתוכניות שלו לקיץ.

"במשחקים האחרונים היה חסר לנו משהו במחציות שניות. זה התחיל במשחק נגד פרטיזן בלגרד, ונמשך הלאה", אמר בראון. "לכן התמקדנו בדיוק בעניין הזה נגד פנאתינייקוס. ידענו שהמחצית השנייה תהיה גדולה עבורנו, רצינו להישאר רגועים, לא להיות פזיזים ולא להיכנס לפאניקה. במשחקים קודמים נכנסנו לפאניקה, וזה מה שגרם להתרסקויות שלנו".

בראון שם את האחריות על עצמו ועל חבריו לקבוצה, ובשום פנים באופן לא על צוות האימון. "לעודד לא היה שום קשר להתרסקויות האלה. זה אנחנו, ואנחנו בלבד", הסביר. "אנחנו חייבים להיות טובים יותר, כי צוות האימון עושה הכל כדי להכין אותנו למשחקים, ואלו אנחנו שעולים לשחק עם רמות שונות של אינטנסיביות, אגרסיביו וריכוז. אנחנו צריכים לשים על זה דגש כדי לנצח משחקים גדולים בליגה הישראלית וביורוליג".

לורנזו בראון, שחקן מכבי תל אביב
הצהובים נכנסו טוב למשחק, היוונים הפכו במהרה | אתר רשמי, Djordje Kostic

בראון אמנם נח במשך כל הקיץ במטרה להגיע לעונה הנוכחית כשהוא במיטבו מבחינה פיזית, אבל בשבועות האחרונים סובל מכאבי גב. לדבריו, "אני פחות או יותר בכשירות של 70% עכשיו. זה חלק מהמשחק, לפעמים צריך לעבור דברים כאלה תוך כדי תנועה. אני מנסה להתגבר על זה, ומשככי כאבים הם די 'הקטע' שלי עכשיו. אעבור את זה ואגיע ל-100% שלי וכשזה יקרה, כולכם תדעו".

בראון מודה שבשבועות האחרונים רעשי הרקע סביב מכבי תל אביב חדרו לחדר ההלבשה. "כולנו פשוט רוצים לנצח, כולנו תחרותיים. אם היו כל מיני רחשים, זה רק בגלל שכולנו רוצים להצליח. התחרותיות טבועה בנו. לא קרה שום דבר חריג שלא קורה בקבוצות אחרות. אי אפשר להיות שמחים ומאושרים במשך עונה שלמה. לפעמים צריך לדעת לעבור את המכות האלה ולהמשיך הלאה".

שחקן נבחרת ספרד לורנזו בראון
שחקן נבחרת ספרד לורנזו בראון | אימג'בנק GettyImages, TOBIAS SCHWARZ/AFP

בראון אף התייחס לאפשרות שישחק במדי נבחרת ספרד באולימפיאדת פריז. השבוע מאמן הנבחרת סרג'יו סקאריולו נסע לבלגרד במיוחד כדי לפגוש אותו ולשוחח איתו על התוכניות שלו לקיץ. "ישבנו ושוחחנו קרוב לשעה אחרי האימון", סיפר בראון, וחשף כי מה שיכריע האם ישחק במדי הנבחרת בקיץ או לא, הוא מצבה של ארוסתו ההריונית.

"הכל תלוי בתאריך הלידה של אשתי, והאם היא תלד בתל אביב או בארצות הברית", הוא אומר. "תאריך הלידה המשוער שלה הוא במאי, אבל זה עניין של טיסות. אחרי השבוע ה-32 להריון, אסור לטוס. כך שנצטרך לראות איך ולאן זה הולך".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי