המשבר של ריאל מדריד הוא ההזדמנות הגדולה של מכבי תל אביב

play
זה כבר משבר. פוארייה | אימג'בנק GettyImages, Sonia Canada
לפני מכבי תל אביב: צפו בריאל מדריד מובסת ב-23 הפרש מול גראן קנאריה 02:06

הבלאנקוס הפסידו ארבע פעמים בחודש ינואר - לעומת פעמיים בלבד קודם לכן. ההגנה לא מתפקדת, הפצועים ממשיכים להיעדר, העייפות מתחילה להכריע ויש גם חששות לקראת העונה הבאה. קטש ינצל זאת? (שלישי, 21:30)

(גודל טקסט)

ריאל מדריד במשבר. אלופת אירופה, שנראתה בלתי עצירה עד לפני מספר שבועות, סופרת לא פחות מארבעה הפסדים בחודש ינואר – לפניו, נזכיר, הפסידה פעמיים בלבד כל העונה. כדור השלג התעצם אמש (ראשון) עם 100:77 משפיל לגראן קנאריה – הפסדה הגבוה ביותר העונה – ומחר בערב (21:30) היא תנסה להתאושש על חשבון מכבי תל אביב.

אנשי הבלאנקוס אולי האמינו שה-85:90 על אולימפיאקוס במחזור היורוליג הקודם הוציא את מוליכת הטבלה לדרך חדשה והשכיח את ה-98:74 מול מונאקו, אולם אתמול הגיעה סטירה מצלצלת במיוחד. "הגענו לאמצע העונה, ונראה כי הרגליים מתחילות להתעייף", נכתב ב"ספורט".

כזכור, ריאל פתחה את העונה הזו בצורה דומיננטית במיוחד. היא הגיעה לינואר עם הפסד יורוליג בודד (גם הוא בהארכה, מול פנרבחצ'ה, בתום סיום משוגע), לצד הפסד בודד בליגה הספרדית. אלא שאז הגיע הפסד ראשון העונה בקלאסיקו, ומשם החלה ההידרדרות שכללה בין היתר גם הפסד מביך משהו למורסיה.

שחקן ריאל מדריד ונסן פוארייה
זה כבר משבר. פוארייה | אימג'בנק GettyImages, Sonia Canada

אחת הסיבות לכך היא מכת פציעות של ממש. אדי טבארס נעדר מאז ה-13 בינואר בשל פציעה בקרסול, סרחיו יוי סובל מדורבן ברגלו ושניהם ייעדרו מול מכבי תל אביב. גרשון יאבוסלה ומריו הזוניה, שהחמיצו גם כן את גראן קנאריה אתמול נמצאים בספק, אבל ערב המשחק ההערכה היא שיוכלו לשחק. "לא צריך לעשות מזה דרמה", טען צ'וס מתאו בתום ההפסד אמש, אליו התייצב עם סגל של עשרה שחקנים בלבד. "צריך להתאושש ולהיות בשיאנו ברגעים המכריעים של העונה. היה לנו עומס משחקים ומרגישים את זה על הרגליים של השחקנים הבריאים, לא רק הפצועים".

מאמן אלופת אירופה הוסיף ואמר: "הפציעות הם לא תירוצים להפסד. חייבים לשחק חכם יותר, אבל בואו לא נשתגע. בקושי יהיה לנו זמן להתאמן, אני מקבל שנקבל בחזרה את גרשון ומריו". נזכיר: כששתי הקבוצות הללו נפגשו בסיבוב הראשון, מחצה ריאל עם 70:99 קליל, אך זה היה עם טבארס (19 נקודות ו-8 ריבאונדים) והזוניה (16). מאז אותו משחק, קלעה למעלה מ-99 נקודות רק פעם אחת – כשזנקקה לארבע הארכות כדי לנצח את אנאדולו אפס 126:130, באותו משחק בלתי נשכח.

עדות לעייפות המדוברת ניתן למצוא גם בחלק ההגנתי – ריאל ספגה למעלה מ-85 נקודות בשלושת משחקיה האחרונים ביורוליג, ובשישה מתוך שמונת משחקיה האחרונים בכל המסגרות. לשם השוואה, עד חודש ינואר זה קרה לה פעם אחת בלבד – כשחטפה 100 נקודות מפנרבחצ'ה במשחק שהוכרע אחרי הארכה.

מריו הזוניה, שחקן ריאל מדריד
מריו הזוניה, שחקן ריאל מדריד | אימג'בנק GettyImages, Sonia Canada

ויש גם חששות לעונה הבאה. לפי "ספורט",פנאתינייקוס שכבר הצהירה שברצונה להפוך למעצמה הגדולה ביבשת לוטשת עיניים לכיוונו של טבארס המצוין, ותנסה להשיב לשורותיה בקיץ גם את מריו הזוניה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי