סגירת המעגל של ריקי רוביו: "רצה שמשחק החזרה יהיה בנבחרת"

play
ריקי רוביו שחקן נבחרת ספרד | רויטרס
עדיין ראשונה: 17 נקודות ליוי ב-73:80 של ריאל מדריד אצל בראוגן 02:29

הקאמבק למגרשים של הרכז אחרי כשנה יהיה במדי ספרד, המאמן סקאריולו: "יש חיבור מיוחד, התרגשתי כשהוא התקשר לספר לי את זה"

(גודל טקסט)

מוקדמות יורובאסקט 2025 ייצאו לדרך בשבוע הבא, והבשורה הגדולה היום (שלישי) הגיעה מכיוונה של נבחרת ספרד שזימנה את ריקי רוביו. הרכז בן ה-33 לקח בקיץ שעבר הפסקה מכדורסל "לטובת בריאותו הנפשית", ובמדי "לה רוחה" הוא יערוך את הקאמבק למגרשים אחרי קרוב לשנה. הזימון של רוביו הפתיע עוד יותר משום שהספרדי, שחזר לברצלונה, טרם ערך בכורה מחודשת במדי הבלאוגרנה.

מאמן נבחרת ספרד, סרג'יו סקאריולו, חשף את השיחה שהובילה לזימון שריגש מדינה שלמה: "הוא אמר לי שהוא רוצה שמשחק החזרה הרשמי שלו יהיה עם הנבחרת כי הוא מרגיש חיבור מיוחד אליי, אל הנבחרת ואל חבריו לסגל. זה היה מאוד מרגש כשהוא התקשר להגיד את זה. חיכיתי לשיחה הזו והיא הסבה לי אושר רב. הייתי בבית החולים עם אמא שלי ואמרתי לה שזו שיחה חשובה".

מדובר בסגירת מעגל מרגשת עבור רוביו והנבחרת, שכן ההפסקה המפתיעה שלקח הגיעה שבועות בודדים לפני פתיחת אליפות העולם בה היה אמור להשתתף. "תמיד היינו בקשר, מהקיץ ועד לפני שלושה ימים", המשיך סקאריולו, "הוא נשאר במצב פיזי טוב מהיום הראשון. הוא הרגיש מוכן להתאמן עם מגע, אחרי זה חזר לאימונים בקבוצה ברמה גבוהה כמו בארסה ולבסוף החליט לחזור לשחק".

לקראת המשחקים מול לטביה ובלגיה, סקאריולו הוסיף על החשיבות של שחקן כמו רוביו בסגל: "יש לנו שוב מישהו שהוא 'אחד משלנו', אחד השחקנים החשובים בסגל מבחינת יכולת ואופי. אנחנו לא יכולים לצפות ל-MVP של אליפות העולם ב-2019 שהוא היה, לחזור לגרסה הטובה ביותר שלך לוקח זמן. צריכים סבלנות כדי לראות אותו ברמה גבוהה, אני בטוח שהוא יספק כמה מהלכים יפים".

משחקיו האחרונים של רוביו היו באפריל בשנה שעברה, אז הפסיד עם קליבלנד לניו יורק בסיבוב הראשון של פלייאוף ה-NBA. לרכז היה חוזה בקאבלירס גם לעונה הנוכחית, אך בהחלטה הדדית החליטו לבטלו וכאמור הוא שב לברצלונה, שבמדיה פרץ לפני המעבר ל-NBA.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי