ריאל מדריד הניפה גביע עם ניצחון בקלאסיקו, אולימפיאקוס זכתה ביוון

play
שחקן ריאל מדריד גבריאל דק עם דז'נאן מוסה | אימג'בנק GettyImages, OSCAR DEL POZO / AFP
צפו: ריאל מדריד ניצחה את ברצלונה והניפה גביע עם ניצחון בקלאסיקו 02:35

הבלאנקוס הכניעו 85:96 את ברצלונה, שפספסה הזדמנות להיצמד אליהם בראש טבלת הזכיות. האדומים ניצחו 58:69 בדרבי את פנאתינייקוס, פנרבחצ'ה זכתה בטורקיה ללא מדר ונאפולי הפתיעה את מילאנו בגמר האיטלקי

(גודל טקסט)

שבוע הגביעים בכדורסל האירופי הגיע היום (ראשון) לסיומו עם כמה משחקים מרתקים. ריאל מדריד הניפה גביע בספרד אחרי ניצחון בקלאסיקו על ברצלונה, אולימפיאקוס ופנרבחצ'ה זכו אחרי ניצחונות בדרבים הלוהטים ונאפולי הפתיעה את מילאנו בגמר האיטלקי.

לראשונה אחרי ארבע שנים, ריאל מדריד שוב זוכה בגביע המלך הספרדי אחרי 85:96 על ברצלונה בגמר הטורניר שנערך במלאגה. הבלאנקוס עברו בדרך למשחק המכריע את מורסיה ו-ולנסיה והערב, כמו בכל כך הרבה מקרים מול בארסה בשנים האחרונות, הם התעלו במאני טיים מול היריבה המרה בדרך לזכייה. מדובר בזכייה ה-29 של ריאל, ברצלונה פספסה הזדמנות להשתוות אליה וכעת היא נותרה על 27 זכיות.

ברצלונה איבדה את היתרון הדחוק שהיה לה בתום המחצית הראשונה, וההפרש של הקבוצה מהבירה רק גדל ככל שהרבע האחרון התקדם. שישה שחקנים בריאל קלעו בספרות כפולות אך אף אחד לא תרם יותר מ-13 שקלעו דז'נאן מוסה, ונסן פוארייה וגבריאל דק. את המפסידה הוביל ג'בארי פראקר עם 14.

דז'נאן מוסה, שחקן ריאל מדריד
ישר לספרי ההיסטוריה. מוסה | אימג'בנק GettyImages, Sonia Canada

בעוד שבליגה היוונית פנאתינייקוס היא המוליכה וגם ביורוליג המומנטום שלה טוב יותר משל אולימפיאקוס, בגביע היווני הייתה זו הקבוצה האדומה מפיראוס שחגגה בגמר הגביע עם 58:69. האדומים ניצחו בכל אחד מהרבעים בשתיים עד שלוש נקודות, וזה הצטבר בסוף לניצחון נוח על החבורה של ארגין עתמאן. מוסטאפה פאל ומוזס רייט הובילו עם 13 נקודות, 16 לדינוס מיטוגלו מן העבר השני.

ים מדר לא נכלל בסגל פנרבחצ'ה, שזכתה היום בגביע הטורקי בפעם השמינית בתולדותיה והראשונה מאז 2020, כשניצחה בגמר הגדול 67:80 את אנאדולו אפס. הישראלי שממשיך לאבד את מעמדו ברוטציה של שרונאס יאסיקביצ'יוס ולא התלבש גם בחצי הגמר מול בשיקטאש ראה מהצד את קבוצתו נוטלת את ההובלה ברבע הראשון, ברבע השלישי כבר ברחה ל-40:58, ומשם אנאדולו לא חזרה. ניק קלאתיס כיכב והיה רחוק שלוש אסיסטים מטריפל דאבל עם 10 נקודות, 11 ריבאונדים ו-7 אסיסטים. סקוטי ווילבקין הוביל עם 18 נקודות, ג'ונתן מוטלי הוסיף 14.

* באיטליה נרשמה הפתעה בגמר כאשר נאפולי גברה 72:77 על מילאנו. טיילר אניס הצטיין עם 21 נקודות, 7 ריבאונדים ו-7 אסיסטים, 20 נקודות ו-8 ריבאונדים של ניקולו מלי לא עזרו לקבוצת היורוליג, וגם לא 19 הנקודות שהוסיף ניקולה מירוטיץ'.

* בגרמניה הייתה זו באיירן מינכן שהניפה את הגביע אחרי ניצחון 65:81 בגמר על אולם. סילבן פרנסיסקו הוביל את הבווארים עם 17 נקודות.

* פריז באסקטבול, שניצחה העונה פעמיים ביורוקאפ את הפועל תל אביב, זכתה בגביע הצרפתי אחרי 85:90 על נאנטר. הפייבוריטית ללכת עד הסוף במפעל האירופי עשתה זאת בגביע אחרי שבחצי הגמר ניצחה את מונאקו, והיום השלימה את העבודה בזכות 26 נקודות של טי ג'יי שורטס.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי