הכוכב שעשה היסטוריה: כך הייתי מגיע ל-75-80 נקודות במשחק אחד

לאחר ששבר את שיא הנקודות למשחק אחד ביורוליג (50), טען נייג'ל הייז-דייויס בפני "יורוהופס": "אם הייתי משחק 35 דקות, בקלות יכולתי לקלוע 60. אם הייתי זורק כמו ב-NBA, הייתי מגיע ל-75-80"

(גודל טקסט)

היסטוריה של ממש נרשמה בשבוע שעבר ביורוליג, כשנייג'ל הייז-דייויס ניפץ את כל שיא כל הזמנים עם 50 נקודות בניצחון הקליל של פנרבחצ'ה על אלבה ברלין. שרונאס יאסיקביצ'יוס, שכבר הוריד את הכוכב שלו לספסל לאור התוצאה המוחצת, החזיר אותו לקראת הסיום כדי לנסות לשבור את השיא הקודם, בו החזיק עד השבוע שעבר שיין לארקין, וזה אכן מה שקרה.

אף שמדובר במשחק היסטורי, הגארד האמריקאי טוען שהוא מסוגל גם להתעלות על עצמו. "אם הייתי משחק את כל המשחק, יכולתי לקלוע 60-70", טען בפני "יורוהופס" הייז-דייויס, ששותף לקצת פחות מ-30 דקות מול אלבה. "בשתי הדקות האחרונות שמרו עלי שלושה שחקנים. אם עדיין הייתי בקצב ומשחק 35 דקות, בקלות יכולתי לקלוע 60, אבל גם 50 זה טוב".

הייז-דייויס סיפר שלצד הברכות הרבות, היו גם אנשים שחשבו שלקלוע 50 נקודות ביורוליג זה לא הישג של ממש. "דז'ונטה מארי זרק 44 פעמים מהשדה לא מזמן", סיפר. "היחידים שלקחו יותר מ-40 זריקות ב-NBA היו מארי, קובי בריאנט וראסל ווסטברוק. אני לקחתי רק 27 זריקות. אם הייתי זורק עוד 17 פעמים, יכולתי לקלוע 75-80".

בסיום המשחק התלוצץ שאראס ואמר שהגארד שלו אמנם קלע 50 נקודות – אך סיים ללא אף אסיסט. "זו היתה בדיחה", אמר הייז-דייויס. "לא משלמים לי כדי למסור. יש לנו את הפליימייקר הטוב בתולדות היורוליג, ולמסור זו העבודה שלו".

נייג'ל הייז-דייויס, שחקן פנרבחצ'ה
גם 50 זה לא רע. הייז-דייויס | GettyImages, ALTAN GOCHER/Middle East Images/AFP

כוכב פנר סיים את המשחק מול אלבה עם תשע שלשות – אחת פחות משיא כל הזמנים, בו מחזיקים במשותף לארקין ואנדרו גאודולוק. כשנשאל מי יכול לשבור אותו, חשב רק על שם אחד: "מרכוס הווארד. הוא זורק המון משלוש וגם מסוגל לקלוע. אם הייתי חייב לבחור רק באחד שיכול לשבור את השיא, הייתי הולך איתו".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי