מכבי ת"א "רוצה לכתוב פרק נוסף" העונה: "מגיע לנו להיות בפלייאוף"

play
קטש מחלק את הדקות, אבל מכבי תל אביב בשליטה | אתר רשמי, Djordje Kostic
תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 15.4 07:00

האלופה הישראלית מתכוננת למשחק הכי גדול שלה העונה מול באסקוניה בפלייאין של היורוליג (שלישי, 20:00): בולדווין יצטרף הערב לקבוצה, דיברתולומיאו בספק. בראון: "המפתח לניצחון זה להאט את הקלעים שלהם". קטש: "הכנה לא אופטימלית, אבל אין קבוצה מתורגלת לזה כמונו"

(גודל טקסט)

לפני קצת יותר מחצי שנה פתחה מכבי תל אביב את דרכה בעונת היורוליג 2023/24 במשחק נגד פרטיזן בלגרד בהיכל מנורה. היה זה המשחק הבית "הנורמלי" היחיד של הצהובים באותה עונה, שמאז אירחה את משחקיה רק בבלגרד בשל המלחמה, ומחר (שלישי, 20:00) תגיע למשחק הביתי החשוב ביותר שלה עד כה העונה, כשתארח את באסקוניה הספרדית במסגרת משחקי הפלייאין.

משחקי הפלייאין נערכים זה השנה הראשונה ביורוליג, לאחר ההצלחה של הפורמט ב-NBA. מכבי, שסיימה שביעית, פוגשת את באסקוניה שסיימה שמינית את העונה הסדירה. המנצחת בין הקבוצות תיכנס לפלייאוף כמדורגת שביעית ותפגוש את פנאתינייקוס המדורגת שניה בסדרת פלייאוף בשיטת הטובה מחמישה משחקים. המפסידה, תשחק בביתה ביום שישי נגד המנצחת במשחק הפלייאין השני בין אנדולו אפס לבין וירטוס בולוניה. המנצחת ביום שישי תיכנס לפלייאוף כמדורגת שמינית ותפגוש את ריאל מדריד המדורגת ראשונה בסדרת פלייאוף בשיטת הטובה מחמישה משחקים.

ג'וש ניבו מכבי תל אביב
ג'וש ניבו מכבי תל אביב | אתר רשמי, Djordje Kostic

עוד בנושא

"הוא קוסם": השחקן החם באירופה ממשיך להפחיד את מכבי ת"א אחרי הדרמה: בולדווין ימריא לבלגרד ויגיע לאימון המסכם של מכבי תל אביב בספרד מזהירים: כוכב באסקוניה "חם" על בולדווין, "לוקח את זה אישי"

מכבי הגיעה לבלגרד בשעות הבוקר המוקדמות אחרי שתי דחיות בטיסת הקבוצה אתמול בשל המתקפה מאיראן. וויד בולדווין, שלא נסע עם הקבוצה בשל בעיה עם דרכון בנו, הצטרף לטיסה בשעות הצהריים ואמור להגיע לבלגרד עד אימון הערב של הצהובים, כשאתמול הוא ערך את האימון הראשון לקראת המשחק.

השחקן היחיד שנמצא בספק להתמודדות עבור מכבי הוא הקפטן ג'ון דיברתולומיאו שנפצע לפני שבוע במשחק נגד עירוני נס ציונה בכתפו. במכבי חשבו בתחילה כי הקפטן יוכל לשחק מחר, אך השחקן עדיין חש בכאבים, וגם אם יינתן האישור כי יוכל לעלות על הפרקט בסופו של דבר, לא ברור כמה יוכל לתרום. במכבי יקבלו את ההחלטה הסופית לגבי דיברתולומיאו ככל הנראה רק מחר.

"ההכנות לא אופטימליות. קרה מה שקרה לפני יומיים וקצת שיבש את העניינים, אבל אין קבוצה מתורגלת מאיתנו לסיטואציות האלה. מה שעברנו השנה… זה עוד פרק בספר שנצטרך לכתוב על העונה הזו", אמר המאמן עודד קטש בסיום אימון הערב. "צריך לבוא ולחבק את ההזדמנות הזו. עשינו משהו גדול, בטח בנסיבות שהיו. עשינו עונה טובה, מגיע לנו להיות בפלייאוף. זה משחק אחד והכל יכול לקרות".

"אנחנו יודעים מול מי אנחנו משחקים. קבוצה מאוד משוגעת, קבוצת קליעה מטורפת ועם שחקן שאולי הוא הקלע הכי טוב ביורוליג", הזכיר קטש. "יש דברים שאי אפשר לשלוט בהם, בטח כשמשחקים מול האוורד, אבל בכל שאר הדברים נצטרך לשלוט. בריבאונד וגם משחק הריצה יקבע. קבוצה שתצליח לרוץ ולעשות נקודות קלות, זה יהיה משמעותי".

מאמן מכבי תל אביב עודד קטש
מאבקי המקום נמשכים. קטש | GettyImages, Djordje Kostic

"גם מרינקוביץ' הוא קלע נהדר", הוסיף המאמן, והתייחס לשאלה לגבי האוורד: "יש נטיה לחשוב רק על המאצ'-אפ של השחקן ששומר אותו וזה לא נכון. אנחנו צריכים חמישה שחקנים לשמור את המהלכים האלה. צריך גם לדעת מה אתה מסכים לקבל ואיזה דברים אתה לא מאפשר, אבל זה יצטרך להיות מאמץ קבוצתי. אגרסיביות, לדעת להשתמש בעבירות ושכולם יסגרו לריבאונד. אין מקום לטעויות".

"אם אתה מתרכז בהגנה, זה עובד כפול", סיכם קטש. "ככה אתה מרוויח יותר כדורים וזה מאפשר לך לרוץ. שתי הקבוצות רוצות לרוץ ואני חושב שזה יהיה המפתח".

לורנזו בראון התייחס למשחק החשוב של הצהובים ולמפתחות לנצח את היריבה הספרדית: "רוצים להמשיך לשחק כמו ששיחקנו עד עכשיו. זאת עונה ארוכה ומתישה, אבל מרגיש שאנחנו עם אותה מנטליות של 'לנצח או ללכת הביתה'. חשוב להישאר ביחד ולהמשיך לעשות מה שהמאמן אומר לנו. באסקוניה? המפתחות לעצור אותם זה להאט את הקלעים שלהם. מרקוס האוורד הוא אחד הטובים ביורוליג, גם קודי מילר-מקנטייר מצוין. נצטרך לשמור עליהם כמו שצריך ולמנוע מהם לקלוע כפי שהם היו רוצים. כל אחד צריך לדעת בעצמו איך הוא יכול לתרום לקבוצה לנצח ולהשתפר הגנתית".

דושקו איבנוביץ' מאמן באסקוניה
שב ליורוליג. איבנוביץ' | אימג'בנק GettyImages, BSR Agency

הצהובים יודעים שכדי לעצור את באסקוניה עליה לעצור את שני הגארדים שמובילים אותה, קודי מילר-מקנטייר שקבע העונה את שיא היורוליג בכל הזמנים לאסיסטים במשחק אחד, ובעיקר הסופר סקורר מרקוס האוורד שכבר ניצח את מכבי העונה בתצוגה גדולה בבאסקוניה. הצהובים הודו כי חלק מתוכנית המשחק שלהם היא לנסות ולעצור את האוורד, כששני השחקנים שינסו לעזור בעבודה הם אנטוניוס קליבלנד וכן וויד בולדווין.

במשחק עצמו ייערך בבלגרד ארינה שאירח את מכבי גם בניצחון על מילאנו בשבוע שעבר. כמה מאות אוהדים יגיעו מישראל על מנת לתמוך בקבוצה, בתקווה שאם תצליח לעבור את סדרת הפלייאין תזכה לתמיכה גדולה יותר של אוהדיה בפלייאוף.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי