קטש: "הפסד כואב, שחקנים כבר נפלו מהרגליים. אנחנו לא נישבר"

play
עודד קטש, מאמן מכבי תל אביב | אימג'בנק GettyImages
אוהדי מכבי תל אביב בצעדה בבלגרד 00:29

אכזבה במכבי תל אביב לאחר ההפסד הדרמטי בבלגרד וחזרת הסדרה ליוון: "התחושות קשות", הודה המאמן. בראון שומר על אופטימיות: "זאת השנה שלנו, השלמנו הרבה משימות שאף אחד לא האמין שנצליח". לסור מחא כפיים לקהל הצהוב, חצי גמר הגביע נדחה ל-11 במאי

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב לא הצליחה להגשים הערב (חמישי) את חלום הפיינל פור, לאחר שהפסידה 95:88 לפנאתינייקוס במשחק "הביתי" השני בבלגרד וראתה את היוונים משווים את הסדרה הנהדרת ל-2:2, לקראת משחק הכרעה באתונה ביום שלישי או רביעי הבא. הצהובים לא רק הפסידו, אלא גם איבדו את הכוכב ווייד בולדווין שנפצע בשנית וסיכוייו להשתתף במשחק הבא קלושים למדי.

המאמן עודד קטש לא הסתיר את אכזבתו, אך הבהיר: "זה הפסד כואב כי היינו במרחק נגיעה, כמה דקות משם. בפלוס 7 קרו דברים שקשה לתכנן אותם ועצרו אותנו. החטאנו לייאפ במהלך של ארבע נקודות, אבל זה מה שיש ועלינו להיות גאים בדרך שלנו ובמשחק שלנו. חסרונו של בולדווין הורגש ושחקנים כבר נפלו מהרגליים, אבל הם כל כך רצו לנצח וחבל שזה נגמר ככה. התחושות בחדר ההלבשה הן כמו שאתם מצפים, אכזבה גדולה וזה בסדר. לא נישבר כמו שלא נשברנו כל השנה, נהיה שם אחד בשביל השני".

על בולדווין שלא יכול יותר היה להמשיך ברבע השני: "ידענו שאנחנו לוקחים סיכון מסוים וזה היה כואב. הוא היה מאוד אמוציונלי, הוא מאוד רצה את זה. מן הסתם שאנחנו חסרים אותו, אבל גם בשבילו ברמה האישית זה קשה…התחושות קשות, הוא הלך ונילחם עם מה שיש".

לורנזו בראון, שחקן מכבי תל אביב
חוזרים ליוון. לורנזו בראון | GettyImages

עוד בנושא

ההכרעה באתונה: פנאתינייקוס גברה 88:95 על מכבי תל אביב ווייד בולדווין נפצע ומירר בבכי, צפוי להחמיץ את המשחק החמישי סיכוי של 0 ל-19? ההיסטוריה נגד מכבי תל אביב בדרך לפיינל פור

לורנזו בראון, שחקן מכבי תל אביב
"זאת השנה שלנו". בראון שומר על אופטימיות | אימג'בנק GettyImages

עוד אמר קטש על היעדרו של בולדווין: "יש לנו את לורנזו, תמיר, ג'ון ואת בונזי. אלה שחקנים שיקחו את האחריות. מן הסתם זה מכריח אותנו לשחק בהרכבים שלא היינו רגילים לשחק בהם כל השנה ועוד תחת הגנה אגרסיבית, אבל זה יכול ללכת לצד שלנו. כרגע התחושה קשה, אבל צריך להרים את הראש ולהיות גאים בדרך למשחק החמישי בסדרה".

לדברי המאמן הוסיף לורנזו בראון: "אני חושב שהכדורים שהיו 50-50 פגעו בנו בסוף. הם לקחו כמה ריבאונדים וקלעו כמה שלשות, אנחנו איבדנו את זה לחלוטין בהתקפה. זה חלק מהכדורסל. הדרך מתחילה בהגנה, צריך להיאבק ולשרוט והם עשו כמה סלים גדולים. כמו שאמרתי, נצטרך להיות יותר טובים בהגנה ולסיים את המהלכים שלנו בהתקפה".

על קאמבק נוסף של פאו: זה חלק מהכדורבל. ריצות גדולות. מצאנו דרך לשלוט זה בדרל שלנו. זה מתחיל בהגהנה שלנו. צריך להיאבק ולשרוט. הם עשו כמה שלשות וסלים גדולים. עמו שאמרתח, צריכים להיות יותר טובים הגנתית ולסיים את המהלכים שלנו בהתקפה.

גם בראון התייחס לכך שבולדווין כבר לא צפוי לשוב לשחק בסדרה: "זה מאמץ קבוצתי. זה לא עניין של איש אחד. כולנו צריכים להשתפר ולהיות יותר טובים ביחד. כמו במשחק הקודם שהיינו טובים כיחידה אחת, אנחנו צריכים לנצח שם ולהביא את זה הביתה".

על כך שמעולם אף קבוצה לא ניצחה בחוץ במשחק 5 אמר: "זאת השנה שלנו. השלמנו הרבה משימות שאף אחד לא האמין שנעשה. עברנו הכל ואנחנו רוצים לעשות היסטוריה".

ג'ון דיברתולומאו שחקן מכבי תל אביב מאוכזב
ג'ון דיברתולומאו שחקן מכבי תל אביב מאוכזב | GettyImages, Nikola Krstic/MB Media

ג'ון דיברתולומאו סיכם: "כל המשחקים היו צמודים, היום הם היו אלה שהצליחו לעשות את הריצה בסוף. הם הצליחו להשיג את העצירות שהם היו צריכים. זה היה כל ההבדל. אנחנו צריכים להרים את הראש ולהאמין בעצמנו, לנסוע לאתונה ולנצח שם. אני חושב שהניסיון ממונאקו בשנה שעברה יעזור לנו, תהיה אווירה קשוחה, הדבר הכי חשוב עבורנו יהיה לשלוט בדברים שאנחנו יכולים לשלוט בהם ולהיות מרוכזים, להיות שם אחד בשביל השני. אם ווייד לא ישחק, כולם יצטרכו לעלות מדרגה ולהיות שם 40 דקות. להגיע לפיינל פור זה לא קל, צריך לתת הכל".

גם הגארד התייחס לפציעת בולדווין: "אפשר היה לראות שהוא מאוד אמוציונלי, הוא אחד השחקנים הכי טובים שלנו והוא מועמד מוביל ל-MVP ביורוליג, הוא מנהיג גם בחדר ההלבשה. לראות אותו יורד לספסל ונהיה אמוציונלי היה לא פשוט עבורנו, אבל ווייד הוא בחור חזק והוא חזר אחרי ההפסקה לספסל ודיבר עם כולם ועודד את כולם מהספסל. לצערי היינו קרובים, אבל לא מספיק".

ג'וש ניבו שהתקשה הערב מול לסור ונעצר על 12 נקודות, אמר: "הפסד קשה עבורנו. קשה להפסיד בפני האוהדים שלנו, שתי הקבוצות שיחקו מאוד חזק. ציפינו לנצח, אבל נהיה חייבים לאסוף את עצמנו, למרות שכרגע זה נראה קשה. בסופו של דבר הרגשות האלה יחלפו בימים הקרובים ונחזור להתרכז במשחק מספר חמש. הסדרה הזאת לא נגמרה עד שאחת הקבוצות תנצח בשלושה משחקים, וכרגע אף אחת לא ניצחה בשלושה משחקים ככה ששום דבר לא אבוד. הכל אפשרי. הם השתלטו על כמה כדורי 50-50 וקלעו זריקות קשות בזמן שאנחנו לא הצלחנו להוציא לפועל. זה היה כל ההבדל. כדורסל הוא משחק אכזרי וראינו הערב שאפשר להפסיד על פרטים קטנים".

מתיאס לסור שחקן פנאתינייקוס
רגע יפה עם אוהדי מכבי תל אביב בסיום. לסור | אימג'בנק GettyImages, Nikola Krstic/MB Media

רגע יפה היה אחרי אחרי ששחקני שתי הקבוצות ירדו מהפרקט, אז מתיאס לסור חזר ומחא כפיים לאוהדי מכבי תל אביב שהחזירו לו במחיאות כפיים בחזרה.

בעקבות הצורך במשחק חמישי מול פנאתינייקוס, חצי גמר גביע המדינה בין מכבי תל אביב לקרית אתא נדחה למוצאי השבת הבאה (11 במאי).

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי