התגרות בבן הנשיא ופלאשבקים מפרטיזן: מהומת פנרבחצ'ה – מונאקו

play
מהומה בין שחקני מונאקו לאוהדי פנרבחצ'ה | GettyImages, OZAN KOSE/AFP
שחקני פנאתינייקוס מתיאס לסור, קנדריק נאן חוגגים 00:16

בטורקיה טוענים: פרובוקציה כלפי בנו של עלי קוץ' הובילה לאירוע המצער. אוברדוביץ' נזכר בפאנטר ויוי, שאראס התנצל: "אנו לא כאלה"

(גודל טקסט)

מהומת ענק העיבה על סיומו של משחק כדורסל נהדר אמש (שישי) בין פנרבחצ'ה למונאקו, בו ניצחו הצרפתים 62:65 כדי להשוות את סדרת רבע גמר היורוליג ל-2:2 ולכפות משחק חמישי אצלם בבית על הכרטיס לפיינל פור. בין שחקני מונאקו לאוהדי פנרבחצ'ה שזעמו על פרובוקציות מצד האורחים, פרץ עימות שהבוקר (שבת) חשפו בטורקיה פרטים על הסיבות שהובילו אליו.

עם הישמע הבאזר האחרון, פורוורד מונאקו אלפא דיאלו התגרה ביושבי היציע כשנופף לשלום לעברם, בעוד שחברו לקבוצה ג'רון בלוסומגיים התקדם לעבר השורות הראשונות בתנועה שהתפרשה כקנטרנית. בתקשורת הטורקית טענו כי הפרובוקציה של האחרון כוונה לעברו של קרים רחמי קוץ', בנו של נשיא פנרבחצ'ה עלי קוץ' שנכח במשחק.

אוהדי פנרבחצ'ה שישבו בסמוך לפרקט קמו והתעמתו עם שחקני האורחת, מאמן מונאקו סשה אוברדוביץ' ואנשי צוותו ניסו להפריד בין הנצים ותחילה הצליחו, אלא שהשלכת חפצים מהיציע – שלא פגעה באף שחקן – הלהיטה את הרוחות, במיוחד אצל מייק ג'יימס שאותו נאלץ להחזיק בכוח חברו לקבוצה מוהאמדו ג'איטה. מיד לאחר מכן, שחקני מונאקו נמלטו אל חדר ההלבשה בזמן שזריקת החפצים נמשכת והמשטרה מנסה למנוע נזק.

מאמן מונאקו סשה אוברדוביץ' עוצר את ג'ורדן לויד
"היינו צריכים להתרחק". מאמן מונאקו סשה אוברדוביץ' מנסה לעצור את ג'ורדן לויד | אימג'בנק GettyImages, OZAN KOSE/AFP
שחקן מונאקו מוהאמדו ג'איטה עוצר את מייק ג'יימס במהלך עימות עם אוהדי פנרבחצ'ה
הרוחות התלהטו. מוהאמדו ג'איטה מחזיק את מייק ג'יימס | אימג'בנק GettyImages, OZAN KOSE/AFP
שחקני מונאקו נסים אחרי עימות עם אוהדי פנרבחצ'ה
שחקני מונאקו יורדים לחדר ההלבשה תחת מטח מאוהדי פנרבחצ'ה | אימג'בנק GettyImages, Seskim Photo/MB Media
מאמן פנרבחצ'ה שרונאס יאסיקביצ'יוס
"חייבים לקחת אחריות". שרונאס יאסיקביצ'יוס | אימג'בנק GettyImages, OZAN KOSE/AFP

אוברדוביץ' הודה בסיום: "לא משנה אם ניצחנו את המשחק, היינו צריכים לחזור לחדר ההלבשה. גם אם אוהדים זרקו משהו, אתה צריך להתרחק ולא להתייחס", אמר הסרבי. מאמנה של מונאקו נזכר בעקבות התקרית בתגרת הענק אשתקד בסדרה בין ריאל מדריד לפרטיזן בלגרד, שהחלה מעבירה גסה של סרחיו יוי על קווין פאנטר. "אני יכול לומר שבעבר הייתי הראשון להיכנס למאבקים פיזיים, אבל היום אני חכם יותר ואומר 'תתרחק'. רק שלא יקרה אירוע כמו עם פרטיזן, פאנטר ויוי".

בצד השני, מאמן פנרבחצ'ה שרונאס יאסיקביצ'יוס ביקש סליחה בריאיון סיום המשחק: "אני מתנצל בפני מונאקו ובפני היורוליג על התקרית. זו לא פנרבחצ'ה, אנחנו לא כאלה. החבר'ה שלנו נתנו מאמץ מדהים, השאירו את הלב והנשמה על המגרש ואני מאוד גאה בהם. נסע למונאקו ונילחם כמו משוגעים".

בהמשך הוסיף שאראס: "זה לא מתקבל על הדעת. אנחנו מנסים לבנות פה משהו ולא נייצר תרבות של תירוצים והאשמת גורמים חיצוניים. אנחנו חייבים לקחת אחריות על מה שקרה היום".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי