ספרופולוס: "לא יודע אם ז'לגיריס בלחץ, לא רוצים להיות מופתעים"

play
מאמן מכבי תל אביב יאניס ספרופולוס | דני מרון
יאניס ספרופולוס מאמן מכבי תל אביב 01:16

מאמן מכבי תל אביב דיבר לקראת משחק הבית מול הליטאים (ג', 21:00): "הם טובים בריבאונד התקפה, נצטרך להיות חכמים". על סורקין: "צריך להישאר צנוע, לא להתלהב מהפרסום"

(גודל טקסט)

אחרי שרשמה שני ניצחונות רצופים בכל המסגרות, בפעם הראשונה העונה, מכבי תל אביב תתייצב מחר (שלישי, 21:05) למשחק שבו יש לה רק מה להפסיד: הצהובים יארחו את ז'לגיריס קובנה, הקבוצה היחידה ביורוליג שעומדת על מאזן 5:0, בפתיחתו של המחזור הכפול. 48 שעות מאוחר יותר, ביום חמישי, יגיעו ברצלונה ושרונאס יאסיקביצ'יוס להיכל מנורה מבטחים.

מאמן הקבוצה יאניס ספרופולוס התייחס למצב היריבה, שעדיין לא ניצחה העונה במפעל: "הם מחפשים ניצחון ראשון. הם מגיעים עם כל השחקנים חוץ מזו'פרי לוברן. אנחנו רוצים להיות מרוכזים, לא מופתעים. נצטרך להיות קשוחים, להראות עד כמה אנחנו רוצים את הניצחון ולהילחם על כל כדור. יש להם שחקנים עם ניסיון יורוליג אז נצטרך להיות חכמים בשני צידי המגרש".

מאמן מכבי תל אביב יאניס ספרופולוס
מאמן מכבי תל אביב יאניס ספרופולוס | דני מרון

"אני לא יודע אם ז'לגיריס בלחץ, אבל הם נלחמים" המשיך ספרופולוס, "בגלל זה אנחנו צריכים להיות מוכנים מנטלית. הם הפסידו ממש בסיום נגד באיירן מינכן. יש להם עוד שני שחקנים שחזרו מפציעה, יאניס סטרלניקס ועמנואל מודיאיי, אז יש להם סגל יותר ארוך ועם יותר פתרונות. הם טובים בריבאונד התקפה, ננסה להשיג שליטה בכדורים החוזרים כי זה יהיה מאוד חשוב במשחק".

בשבועות הראשונים של העונה נדמה שמבין השחקנים הישראלים, רומן סורקין מצליח להשתלב בצורה הטובה ביותר במערך של היווני. עם זאת, מאמנו קורא לו להמשיך לעבוד קשה כדי שהמומנטום לא ייקטע: "הוא לא צריך להתלהב מהפרסום, הוא צריך להישאר צנוע וללמוד. הוא התחיל טוב, הוא בתהליך להיות יציב ולהופיע לכל משחק במטיבו. עם הגישה שיש לו אני מצפה שימשיך להשתפר".

שחקן מכבי תל אביב רומן סורקין עם ג'יילן ריינולדס
נותן עבודה. סורקין | דני מרון

ז'לגיריס כבר חוותה חילופי מאמנים העונה, לאחר שמרטין שולר פוטר ויורה זדובץ' החליף אותו. בשלושת משחקי החוץ שלה היא הפסידה בפערים דו ספרתיים, ובסוף השבוע האחרון היא הייתה קרובה לניצחון בכורה – אבל נכנעה בבית 75:73 לבאיירן מינכן.

אלופת ליטא תקבל בחזרה מפציעות את שני הגארדים המובילים שלה, עמנואל מודיאיי ויאניס סטרלניקס, שהחמיצו את המשחק נגד הגרמנים וכבר שבו לאימונים. עם זאת, הסנטר ז'ופרי לוברן ייעדר תקופה ממושכת בשל פציעה בכתף. בהיעדרו, נותר אקס הפועל אילת ג'וש ניבו כסנטר המוביל של הקבוצה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי