אנאדולו גברה על פנר, צסק"א חזרה מפיגור דו ספרתי לניצחון

play
שחקן אנאדולו אפס שיין לארקין | אתר רשמי, מתוך הטוויטר של אנאדולו אפס
במומנטום אדיר: ריאל מדריד הביסה את בטיס בתצוגה הגנתית נפלאה 01:48

שיין לארקין הוביל את האורחת ל-84:89. באיירן מינכן שמטה יתרון 13, וראתה את קלייברן מתעלה בדרך ל-74:77 לזכות הרוסים. ריאל מחצה את באסקוניה, פאו קטעה את רצף ההפסדים

(גודל טקסט)

מלבד הביקור של מכבי תל אביב אצל אלבה ברלין, נערכים הערב (חמישי) ארבעה משחקים נוספים במסגרת המחזור ה-12 ביורוליג, כשבמוקד אנאדולו יצאה עם ידה על הליונה בדרבי של איסטנבול עם 84:89 בחוץ על פנרבחצ'ה. באסקוניה הושפלה בביתה על ידי ריאל מדריד. במשחק נוסף, פנאתינייקוס קטעה את רצף ההפסדים כשגברה 64:70 על זניט סנט פטרסבורג. במשחק שפתח את המחזור, צסק"א מוסקבה גברה 74:77 על באיירן מינכן.

צסק"א מוסקבה – באיירן מינכן 74:77

הבווארים, שהובילו כמעט לאורך כל ההתמודדות, חוזרים ממוסקבה עם תחושת פספוס עצומה. את הרבע הראשון חתמו הגרמנים עם שלשה של דשון תומאס על הבאזר שקבעה 18:24. האורחת המשיכה להוביל ואף עלתה ליתרון 32:45 ברבע השלישי, אך הרוסים לא ויתרו והשוו את התוצאה לקראת סיום הרבע עם ריצת 8:21. אף קבוצה לא הצליחה לצאת לריצה ברבע הרביעי, ולקראת הסיום התעלה וויל קלייברן. הפורוורד קלע חמש נקודות קריטיות בדקה האחרונה, וכאשר הרוסים הובילו בנקודה כחמש שניות לבאזר, ולדימיר לוצ'יץ' החטיא שלשה וקלייברן הטביע בסיומה של התקפה מתפרצת שהבטיחה לרוסים את ניצחונם השלישי בארבעה משחקים. קלייברן הוביל חמישה קלעים בדו ספרתי עם 17 נקודות, דארון היליארד להט נגד האקסית עם 31 נקודות אך זה לא הספיק עבור הקבוצה של אנדראה טרינקיירי.

שחקן אנאדולו אפס שיין לארקין
שחקן אנאדולו אפס שיין לארקין | אימג'בנק GettyImages, Sonia Canada

פנרבחצ'ה – אנאדולו אפס 89:84

אלופת אירופה ממשיכה במגמת ההתאוששות שלה וסופרת כבר ניצחון רביעי ברציפות. הקבוצה של ארגין עתמאן מצאה את עצמה בפיגור דו ספרתי לקראת הרבע האחרון, כשהזיכרונות מהתבוסה הקשה שספגה מפנר בליגה עדיין טרייה. האורחת עלתה אחרת לרבע המכריע, ובהובלת שיין לארקין (25), שהזכיר את היכולת שלו משתי העונות האחרונות ביצעה מהפך נפלא ברבע מדהים אותו ניצחה 17:33 והיא כבר לא במאזן שלילי. המארחת ההמומה סופרת כבר ארבעה הפסדים רצופים. יחד עם לארקין גם טיבור פלייס בלט אצל האורחת עם 17 נקודות. מריאל שאיוק קלע 18 למפסידה, דה קולו הוסיף 14, וסלי תרם 13.

סרחיו יוי שחקן ריאל מדריד
ריאל מדריד בכושר לוהט. סרחיו יוי | אימג'בנק GettyImages, Sonia Canada

באסקוניה – ריאל מדריד 88:60

נבן ספאחיה רושם תבוסה קשה, בעוד ריאל מדריד ממשיכה במומנטום הנהדר שלה וסופרת כבר חמישה ניצחונות רצופים. הבלאנקוס פתחו נהדר ושלטו במשחק מתחילתו ועד סופו, כאשר הבאסקים האומללים לא היו בתמונה לרגע. פביאן קוזר הוליך את קלעי המנצחת עם 13 נקודות כאשר תומא הרטל ואדי טבארס הוסיפו 12 כ"א. באסקוניה כבר עם שישה הפסדים בשבעת המחזורים האחרונים, ונראה שחילופי המאמנים לא גרמו לשינוי המתבקש מבחינתה של המארחת.

שחקנה של פנאתינייקוס נמניה נדוביץ'
פאו תתחיל ברגל ימין? נדוביץ' | אתר רשמי, הטוויטר של פנאתינייקוס

פנאתינייקוס – זניט סנט פטרסבורג 64:70

לאחר הניצחון המתוק בליגה בדרבי של יוון, הצליחו הירוקים גם לשים סוף לרצף ההפסדים ביורוליג. הרוסים דווקא פתחו טוב יותר והוליכו במחצית. רבע הגנתי נהדר של פנאתינייקוס ברבע השלישי, בו ספגה רק 10 נקודות והצליחה להעביר אליה את היתרון. ברבע המכריע שמרה האורחת על יתרונה, ויצאה עם ניצחון, השלישי בלבד שלה העונה. גאורגיוס פפאיאניס קלע 18 והוסיף 13 ריבאונדים למנצחת, כשנמניה נדוביץ' קלע 18 גם הוא ומסר 5 אסיסטים. ג'ורדן לויד הוליך את קלעי זניט עם 15 נקודות, קונר פרנקאמפ הוסיף 14, אך זה לא עזר לאורחת.

בשישי ייערכו עוד ארבעה משחקים במסגרת המחזור ה-12, כולל מפגש מרתק בין מילאנו לאולימפיאקוס וביקור של ז'לגיריס אצל המוליכה ברצלונה.