בתום דרמת ענק: ברצלונה ניצחה את אנאדולו לאחר הארכה

שחקן מכבי תל אביב ניקולה מירוטיץ' | דני מרון

האלופה הוליכה כבר ב-12 הפרש על סגניתה, אך נגררה להארכה והפסידה 95:93. שנלי הצטיין (24). אלבה ניצחה את מילאנו. אולימפיאקוס ניצחה את קאזאן

קבוצות: ברצלונה
(גודל טקסט)

המחזור ה-13 ביורוליג ננעל הערב (שישי) עם ארבעה משחקים. אלופת אירופה אנאדולו אפס הפסידה בביתה 95:93 לסגניתה בתום הארכה, לאחר שכבר צעדה ביתרון דו ספרתי. הדהירה של קאזאן נעצרה עם הפסד ביתי מול אולימפיאקוס לאחר הארכה. הכוכב האדום בלגרד הפתיעה עם ניצחון חוץ על זניט. מילאנו ממשיכה בנפילה שלה ורשמה הפסד מול אלבה ברלין.

ניקולה מירוטיץ' ברצלונה מול אנאדולו אפס
ינקום באנאדולו? מירוטיץ' | רויטרס

אנאדולו אפס – ברצלונה 95:93 (לאחר הארכה)

איזה קרב באיסטנבול. אלופת אירופה וסגניתה נפגשו לראשונה מאז הגמר בקלן, וסיפקו קרב נפלא. הטורקים הציגו יכולת נהדרת והראו שהם שמו את המשבר של פתיחת העונה מאחוריהם. המארחת צעדה כבר ביתרון 40:52, אך הקבוצה של שאראס צימקה אט אט והצליחה לחזור למשחק. שיין לארקין סחט עבירה ודייק פעמיים מהקו 20 שניות לסיום הרבע הרביעי ושלח את המשחק להארכה. הקטלאנים היו טובים יותר בהארכה והבטיחו את הניצחון. סרטאץ' שנלי חזר לאולם בו שיחק במשך שנים והצטיין עם שיא קריירה נגד קבוצתו לשעבר (24 נקודות). מירוטיץ' הוסיף 18 למנצחת. אצל אנאדולו מיציץ' קלע 26, אך בניגוד לגמר, זה לא עזר לחבריו שירדו מנוצחים.

אלבה ברלין – מילאנו 76:81

אחרי הניצחון הגדול על מכבי תל אביב, הקבוצה מבירת גרמניה מפתיעה גם את מילאנו והיא מנצחת שני משחקים ברציפות לראשונה העונה ביורוליג. המארחת שלטה במשחק מהפתיחה והוליכה ביתרון דו ספרתי לקראת הרבע המכריע. הקבוצה של אטורה מסינה התעוררה ברבע האחרון וקיזזה בהפרש המקומי, שירד עד מינוס נקודה בלבד, 1:19 דקות לסיום (היה 17 בשיא). עם זאת אריקסון (21) ולוק סיקמה (9) קלעו קליעות חשובות ודאגו לניצחון חמישי העונה לאלבה. זוסמן תרם 6 נקודות ו-3 ריבאונדים למנצחת, בעוד בלאט קלע 3. דילייני קלע 12 למילאנו, שסופרת כבר ארבעה הפסדים רצופים.

יובל זוסמן שחקן אלבה ברלין עם תמיר בלאט
יובל זוסמן שחקן אלבה ברלין עם תמיר בלאט | אודי ציטיאט

קאזאן – אולימפיאקוס 87:84

קאזאן הגיעה למשחק כקבוצה החמה ביורוליג עם ארבעה ניצחונות רצופים, ולא ויתרה לקבוצה של יורגוס ברצוקאס לאורך כל המשחק. הפער הגבוה ביותר לטובת כל צד היה 7 הפרש, כאשר סאשה וזנקוב היה האיש של האורחת, בעוד אייזאה קנאן ולורנזו בראון בלטו מנגד. ריבאונד התקפה וסל קריטי של ג'קירי קבעו 77:77 כאשר חסימה של קנאן על סלוקאס קבעה כי המשחק יילך להארכה. בחמש הדקות הנוספות הרוסים לא ויתרו, אך האנרגיות החלו לאזול להם. שלשה גדולה של וזנקוב סגרה עניין ואולימפיאקוס ממשיכה בעונה הנפלאה שלה עם ניצחון חוץ קשה.

זניט – הכוכב האדום 69:58

הקבוצה של צ'אבי פסקוואל קיוותה לחזור למסלול הניצחונות לאחר ההפסד במחזור הקודם מול פנאתינייקוס שקטע לה רצף של חמישה ניצחונות, אך הציגה יכולת רעה מהפתיחה, קלעה 28 נקודות בלבד במחצית הראשונה כלקראת הרבע המכריע ירדה זניט בפיגור 18. הסרבים, שרחוקים להיות מאריות היורוליג קיבלו משחק טוב מנייט וולטרס שקלע 14 נקודות, לקח 5 ריבאונדים וחילק 3 אסיסטים. 16 נקודות של ג'ורדן מיקי לא עזרו לרוסים, שרושמים הפסד שני ברציפות.