רק מתחיל, וכבר ייגמר? גיא גודס והפועל חולון במשחק הישרדות באיסטנבול

המאמן יערוך את הופעת הבכורה שלו ברביעי (19:00) נגד בשיקטאש, אבל הפסד יגמור לקבוצתו החדשה את העונה בליגת האלופות. אייזיאה ווייטהד הפצוע ייעדר, וגיא פניני ירצה לשנות את ההיסטוריה הפרטית. גודס: "לא הכול תלוי בהם"

(גודל טקסט)

גיא גודס יערוך מחר (רביעי, 19:00) את הופעת הבכורה שלו כמאמן הפועל חולון, ויש לו מטרה אחת ויחידה: שהיא לא תהיה האחרונה מבחינתו ומבחינת קבוצתו החדשה בליגת האלופות. הסגולים יתארחו באיסטנבול אצל בשיקטאש, במשחק השני בסדרת הפלייאין, וינסו להציל את העונה. הם חייבים ניצחון כדי להעביר את ההכרעה להיכל הטוטו בשבוע הבא; אם יפסידו, הקמפיין האירופי שלהם ייגמר.

הטורקים הגיעו למשחק מספר 1 בישראל בהרכב חסר, ובכל זאת ניצחו. לפחות בפן הזה, לא ברור אם מצבם ישתפר: ג'וש ריבס חזר לשחק בתחילת השבוע בליגה, אבל שיתופם של רונדיי הוליס-ג'פרסון ושל טרבון בלויט עדיין מוטל בספק. הבעיה הגדולה מבחינתם קשורה באיש שקלע את סל הניצחון בחולון, אייזיאה ווייטהד, שנפצע בקרסולו ויחמיץ את המפגש מחר.

גיא פניני, שחקן הפועל חולון
בשיקטאש כבר הדיחה אותו פעם מאירופה. גיא פניני | אודי ציטיאט

"אני לא חושב שאנחנו צריכים להתרכז במי משחק אצלם או לא", אמר גודס. "המשחק לא תלוי רק בבשיקטאש, ועם כל הכבוד לה, הרבה תלוי בנו בשאלה אם נעשה את הדברים שאנחנו מדברים עליהם באימונים. הרכבת טסה במהירות של 180 קמ"ש, ואני צריך לקפוץ עליה. כולנו מודעים לסיטואציה וצריכים לתת את המיטב".

עד כה, 16 קבוצות ניצחו בחוץ במשחק הראשון וגנבו את יתרון הביתיות בסדרות נוקאאוט של ליגת האלופות; 11 מהן ניצחו אחר כך שוב, ובשיקטאש תרצה להצטרף לסטטיסטיקה הזאת.

מי שבוודאי יעדיף להותיר את ההיסטוריה מאחור הוא הקפטן החולוני גיא פניני. ב-2008, כששיחק בהפועל ירושלים, הוא שיחק נגד בשיקטאש במפגש כפול בשמינית גמר היורוקאפ. האדומים שייטו לניצחון נוח ב-15 הפרש במלחה (73:88), עם 20 נקודות של הפורוורד, אבל בגומלין הובסו 73:53 והודחו. ארגין עתמאן אימן אז את הקבוצה הטורקית, ופניני סיים עם 0 מ-5 מהשדה באיסטנבול.