הקפאת מצב: סקירת אירועי פגרת החורף הכפויה של מכבי תל אביב

המשחק שהציל את ספרופולוס, השפל שהגיע מיד אחריו, התקדים שבסופו של דבר עזר לצהובים, הקאמבק הלא ממומש של נאנלי וההסתבכות של ההחתמה החדשה. רגע לפני החזרה לפרקט אחרי 22 יום ללא משחק יורוליג - תזכורת לכל מה שעבר על מכבי תל אביב בזמן ההשבתה

(גודל טקסט)

28 ימים של אופוריה עברו על מכבי תל אביב מאמצע אוקטובר, אז ניצחה את וילרבאן בחוץ, עד אמצע נובמבר כשהפסידה לצסק"א מוסקבה בחוץ. הצהובים כבר התעוררו מזמן מהאופוריה הזאת עם שמונה הפסדי יורוליג רצופים שהפכו את העונה המבטיחה למסויטת, ולכזאת שיהיה קשה מאוד להפוך.

בינתיים, בלי הרבה כוונה, יצרה מכבי תל אביב רצף חדש – 22 ימים בלי משחק יורוליג בשל הקורונה. הערב (חמישי, 21:05) היא תחזור לפרקט במפעל הבכיר באירופה כשתארח את אולימפיאקוס. בשלושת שבועות הללו הקבוצה עברה שינויים – מגיבוי למאמן, דרך ניצחון גדול, הפסד מביך, החתמת שחקן, ביטולי משחקים ברגע האחרון וגלי קורונה. הנה תקציר האירועים מחוץ לפרקט.

יאניס ספרופולוס, מאמן מכבי תל אביב
יאניס ספרופולוס, מאמן מכבי תל אביב | ברני ארדוב

הגיבוי לספרופולוס

עוד לפני ההפסד למונאקו עלו דיווחים על כך שכל משחק יהיה האחרון של ספרופולוס, ובמכבי תל אביב מאסו בשמועות והחליטו לתקוף בהודעה פומבית שפורסמה סמוך לחצות – "ההנהלה מבקשת לשים סוף לספקולציות ולהבהיר כי יאניס ספרופולוס ימשיך לאמן את מכבי תל אביב. יחד עם זאת ההנהלה תמשיך לבדוק את כל האפשרויות לחיזוק הקבוצה". בנקודת הזמן ההיא, גם בהנהלה לא חשבו שהם הולכים לשלושה שבועות ללא הפסדים ביורוליג.

הניצחון בארנה

פחות מ-48 שעות אחרי ההודעה ההיא נראה האות הראשון לשינוי של הצהובים. מכבי תל אביב הציגה משחק לחימה, קיבלה כדורסל טוב מהצוות הישראלי שלה וניצחה את מוליכת הטבלה הפועל ירושלים בחוץ 78:83. ספרופולוס היה האיש במרכז העניינים כשהתחבק עם השחקנים על הפרקט, עם ההנהלה שנתנה לו גיבוי והודה לקהל. השינוי היה נראה בדרך.

ההפסד בהרצליה

אם המשחק בירושלים היה סימן לאופטימיות, לא עברו 48 שעות, והכל התהפך שוב. כנראה במשחקה החלש ביותר במסגרת המקומית העונה פיגרה לאורך 40 דקות נגד בני הרצליה סיימה את המשחק עם 59 נקודות בלבד והפסד מר 71:59. אם ההפסד לא הספיק, יאניס ספרופולוס תלה את היכולת בהבטחה שניתה כביכול על ידי מנהלת הליגה לא לשחק שני משחקי ליגה לפני משחק יורוליג, מה שגרם לחלק מאנשי הקבוצה לא להבין כיצד תולים משחק כה חלש בעייפות.

שחקן בני הרצליה אנדי ואן וליט מול שחקן מכבי תל אביב קינן אוואנס
איך תולים משחק כל כך חלש בעייפות? | ברני ארדוב

הדחייה נגד באסקוניה

שני דברים עיקריים קרו יום לאחר אותו הפסד בהרצליה. הדבר הראשון היה חזרתו של ג'יימס נאנלי לאימונים, שבוע אחרי שהוחלט לא להוציאו למשחק נגד מונאקו, בתום שיחה עם ספרופולוס וליבון העניינים ביניהם. במקביל באסקוניה, היריבה הבאה ביורוליג, יצרה קשר עם הקבוצה ועם היורוליג והודיעה שיש לה מספר רב של מאומתים והיא לא יכולה להגיע. עד היום לא ברור האם באמת באסקוניה לא יכלה להגיע להיכל, אבל התקדים הזה עזר בסופו של דבר גם לצהובים.

ההידבקות בקורונה והדחייה נגד נס ציונה

שלושה ימים חלפו, והצהובים ידעו כי בשבוע לאחר מכן אמורים להתקיים שני משחקי יורוליג, והראשון נגד אלבה ברלין לא צפוי להיערך בגלל גל קורונה אצל הגרמנים. בעוד בקבוצה לומדים את המצב, החלו מספר שחקנים לחוש לא בטוב ובבדיקות שנערכו התגלו שלושה שחקנים חיוביים ועוד שחקן גבולי.

כל הקבוצה נשלחה לבדיקות, ושמועות יצאו על מספר רב של שחקנים חיוביים, כשהמספר הנכון עמד על ארבעה. במכבי תל אביב התלבטו רבות האם לקיים את המשחק נגד עירוני נס ציונה ביום ראשון, ולבסוף בחרו שלא לעשות זאת, החלטה שלא זכתה לתמימות דעים אצל כל הגורמים במערכת. במועדון כיוונו למשחק נגד פנאתינייקוס, בסוף השבוע לאחר מכן, וקיוו להגיע אליו כמה שיותר בריאים.

ההחתמה של קיירי תומאס

נקודת האור מהמשחק בארנה ועד המשחק הערב הגיעה עם המהלך של החתמתו של קיירי תומאס. מעל חודש הייתה מכבי תל אביב בשוק השחקנים בחיפוש אחר גארד יוצר, כשגורמים במערכת סיפרו לאורך התקופה ששמות רבים של שחקנים שעלו כאפשרויות נפלו והלכו לחוזים זמניים ב-NBA.

במועדון סיפרו כי שמו של תומאס עלה מעט לפני שנפצע בבילבאו, והפציעה הפכה את הגעתו למסובכת יותר. בסופו של דבר תומאס נחת בקבוצה, אבל עדיין רחוק מכושר משחק והבכורה שלו תבוא ככל הנראה במהלך השבוע הבא, כשעוד מוקדם לדעת האם יוכל להשפיע.

קיירי תומאס
העסקה מתקרבת? תומאס | אימג'בנק GettyImages, Stacy Revere

החולה הנוסף והדחייה נגד פנאתינייקוס

בעוד תומאס נוחת בישראל ונכנס לבידוד, במכבי תל אביב השלימו את ההכנות למשחק נגד פנאתינייקוס. ביום שני בוטל המשחק נגד אלבה ברלין, ובשלישי וברביעי ערכו אימונים טקטיים ותדרוכי וידאו ליריבה היוונית, שהובסה ברביעי נגד צסק"א מוסקבה.

במקביל ערכה הקבוצה שני סבבים של בדיקות קורונה, כפי שהיא מחויבת בכל משחק יורוליג, ובסבב השני התגלה שחקן נוסף מאומת מה שהעלה את מספר המאומתים לחמישה. במכבי תל אביב טענו כי אין להם שמונה שחקנים כשירים למשחק, ביורוליג, כמו במקרה באסקוניה, לא הערימו קשיים, והצהובים דחו עוד משחק, והעבירו עוד שבוע ללא משחק רשמי כשגם המשחק בגביע נגד גליל עליון נדחה בשל קורונה.

היריבה חזרה שבוע קודם

בשבוע האחרון בקבוצה כבר ידעו שיחזרו לשחק. ראשוני המאומתים חזרו להתאמן כבר בתחילתו, האחרונים והמבודדים חזרו לקראת המשחק הערב, וכולם חזרו להתמקד בכדורסל. בקבוצה הודו בימים האחרונים כי קשה להם לדעת איך 17 ימים ללא אף משחק תשפיע כשהם פוגשים קבוצה שחזרה לפעילות שבוע לפניהם.

למכבי תל אביב יש עוד בעיות מקצועיות, כאלה שהובילו את הקבוצה לרצף של שמונה הפסדים, ועם הבעיות הלגיטימיות שנוצרו כעת עם הפגרה החצי כפויה, הם נכנסים לתקופה עמוסה של משחקים כשאין להם באמת מושג איך הם יראו, ולא ברור האם מחשבות על הצלת עונת היורוליג מהמצב הנוכחי היא עוד ריאלית. מה שברור, שפיתרון ראשון לתעלומה יגיע הערב.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי