בתום שתי הארכות: ריאל השיגה ניצחון שביעי ברציפות ביורוליג

play
הצטרף לרשימה. יאבוסלה | אימג'בנק GettyImages, Roberto Finizio
תקציר: ברצלונה ניצחה 75:85 את ריאל מדריד בקלאסיקו 02:15

יאבוסלה קלע 18, והבלאנקוס גירדו 84:90 בחוץ על מונאקו, שהפסידה לאחר ארבעה משחקים. שבד להט (27), צסק"א ניצחה את קאזאן. הפסד לבלאט וזוסמן

(גודל טקסט)

חמישה משחקים נערכים הערב (שישי) במסגרת המחזור ה-23 ביורוליג, שיינעל רק בהמשך העונה בשל דחיית המשחק בין מכבי תל אביב לפנרבחצ'ה הערב. צסק"א גברה בחוץ על קאזאן בקרב כל-רוסי. המוליכה ריאל מדריד הזדקקה לשתי הארכות כדי לגבור בחוץ על מונאקו. פנאתינייקוס השיגה ניצחון ראשון ב-2022 כשגברה על באסקוניה. באיירן מינכן ניצחה את אלבה ברלין של בלאט וזוסמן, בעוד מילאנו ניצחה בביתה את ז'לגיריס.

קאזאן – צסק"א מוסקבה 86:75

בפעם הקודמת שפגשה את האדומים קאזאן קלעה שיא מועדון של 15 שלשות והביסה 67:88 את צסק"א במוסקבה, הפעם היא אמנם הוליכה בתום הרבע הראשון, אך הפסידה בכל שלושת הרבעים שלאחר מכן בדרך להפסד שני ברציפות במפעל. ג'ון בראון סבל מערב חלש מאוד וקלע נקודה בלבד עבור המארחת, בעוד בצד השני אלכסיי שבד להט עם 27 נקודות. ניקולה מילוטינוב הוסיף 17, וויל קלייברן תרם 16 מהספסל וצסק"א התאוששה מההפסד למילאנו. לורנזו בראון קלע 21 למפסידה, שמאבדת גובה.

אלכסיי שבד שחקן צסק"א מוסקבה
אלכסיי שבד שחקן צסק"א מוסקבה | אימג'בנק GettyImages, Epsilon

מונאקו – ריאל מדריד 90:84 (בתום שתי הארכות)

הבלאנקוס האריכו את רצף הניצחונות שלהם ביורוליג לשבעה והתבססו בראש הטבלה. על הדרך, קטעה ריאל למארחת רצף של ארבעה ניצחונות, בתום משחק קשה ומורט עצבים. למרות מספר שינויי מומנטום, בסופו של דבר אך קבוצה לא הצליחה לברוח ליריבתה, והמשחק הלך צמוד עד הסוף. אף שחקן משתי הקבוצות לא הצליח לקלוע בדקה האחרונה, כשהתוצאה הייתה 66:66, והמשחק הלך להארכה. גם בחמש הדקות הנוספות לא הושגה הכרעה. בפרק הזמן הנוסף לאורחת היו יותר כוחות והיא הצליחה לפתוח פער קטן הודות ליכולת טובה של גבריאל דק וג'פרי טיילור. 84:90 לחבורה של פאבלו לאסו, שממשיכה לדהור.

גרשון יאבוסלה הוליך את המנצחת עם 18, תומא הרטל ו-וינסנט פורייה הוסיפו 10 כ"א. בצד השני אלפא דיאלו היה מצוין עם 19 נקודות, 5 ריבאונדים ו-4 חטיפות, אך מייק ג'יימס סיים ערב חלש עם 3 מ-19 מהשדה (11 נקודות) ומונאקו ירדה מנוצחת.

גרשון יאבוסלה שחקן ריאל מדריד
משחק טוב מאוד שלו. יאבוסלה הערב | אימג'בנק GettyImages, Sonia Canada

פנאתינייקוס – באסקוניה 63:75

פאו סוף סוף עוצרת את רצף ההפסדים שעמד על חמישה, ומשיגה ניצחון ראשון בשנת 2022. באסקוניה לעומת זאת, שנראתה כמי שיוצאת לדרך חדשה עם הגעתו של נבן ספאחיה, שבה לסורה וסופרת כבש שלושה הפסדים רצופים. היוונים פתחו בסערה ועלו ליתרון דו ספרתי כבר ברבע הראשון. מרגע זה לא הביטה פנאתינייקוס לאחור, כשבשיא עמד היתרון המקומי על 27 (32:59). הבאסקים צימקו ברבע האחרון ויצאו עם תוצאה שעוד עושה עמם חסד.

נמניה נדוביץ' הוליך את קלעי המנצחת עם 16 נקודות, ג'רמי אוואנס תרם 14 בעוד אוקארו וייט הוסיף 12. בצד השני, וייד בולדווין הוליך את קלעי באסקוניה עם 16 נקודות ו-8 אסיססטים.

יואניס פפאפטרו, שחקן פנאתינייקוס
יואניס פפאפטרו, שחקן פנאתינייקוס | אימג'בנק GettyImages, Gari Garaialde

באיירן מינכן – אלבה ברלין 56:62

ללא קורי וולדן, דארון היליארד ופול ציפסר, הצליחו הבווארים להשיג ניצחון שלישי ברציפות במשחק לא הכי התקפי בעולם בלשון המעטה. מבחינת האורחת, מדובר בהפסד רביעי ברציפות ביורוליג, וחמישי ברציפות מול היריבה במסגרת המפעל. האורחת דווקא הייתה זו שאחזה בהובלה בתום הרבע השלישי, אך רבע רביעי טוב מאוד של באיירן בראשות ולדימיר לוצ'יץ' סגר עבורה את ניצחון רביעי בחמישי מחזורים וצעד נוסף לעבר השמינייה הראשונה. יובל זוסמן קלע 4 נקודות עבור אלבה, בלאט קלע 3.

תמיר בלאט שחקן אלבה ברלין
שוב ביד אליהו, הפעם במסגרת היורוליג. בלאט | אימג'בנק GettyImages, Sonia Canada

אולימפיה מילאנו – ז'לגיריס קובנה 58:65

שלושה ניצחונות רצופים, האחרון שבהם מול צסק"א, החזירו את האיטלקים למקום השלישי בטבלה ומחר הם צפויים להמשיך במומנטום החיובי, שכן מעבר לעובדה שיריבתם מדורגת אחרונה והפסידה בחמשת משחקיה האחרונים, היא גם תופיע ללא ג'וש ניבו ופאוליוס יאנקונאס המאומתים ויאניס סטרלניקס וז'ופרי לוברן הפצועים, בעוד ארתוראס מילאקניס וטאי וובסטר ישובו לפעילות אחרי שהחלימו מהנגיף. מילאנו, לה ההגנה הטובה ביותר ביורוליג, תחסר את שאבון שילדס שהצטרף לדינוס מיטוגלו ברשימת הפצועים, כאשר לואיג'י דאטומה וג'ריאן גרנט עלולים להיעדר אף הם.

למרות שלא גילתה יכולת גבוהה, הקבוצה של אטורה מסינה סופרת כבר ארבעה ניצחונות רצופים ומתבססת במקום השלישי. שבון שילדס ודינוס מיצוגלו הפצועים חסרו לאיטלקים, כאשר טרווי דניאלס (12), סרחיו רודריגס (10) ודבון הול (12) אמנם לא הבריקו, אך היו מספיק טובים כדי להכניע את נועלת הטבלה. ז'לגיריס חסרה את ג'וש ניבו ופאוליוס יאנקונאס המאומתים ויאניס סטרלניקס וז'ופרי לוברן הפצועים, והכלים המוגבלים שלה לא באמת איפשרו לה להתמודד מול מילאנו.

דבון הול שחקן מילאנו
רוצים לנצח את מילאנו. קלייברן | אימג'בנק GettyImages, Roberto Finizio

בשבוע הבא ייערך מחזור כפול ביורוליג, עם משחקים מיום שלישי ועד יום שישי.